Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by atledreier View Post
    Ble forøvrig skikkelig skuffa av 1:8 buggyhjula. Så totalt dust ut på Slash'en. Må få meg noen som er 2.2" i ytterst og 3" innerst, slik som originale Slash-hjul.


    Atle, at det ser dust ut, ville jo jeg trodd var litt mindre viktig... Trodde du var ute etter bedre utvalg, bedre dekk og dermed bedre kjøreegenskaper, spesiellt på bane? Og det tror jeg da du har fått med den der hjultypen kontra dimensjonen og typen dekk Slashen egentlig har. Eller er jeg helt på jordet?
    HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

    Comment


    • Originally posted by Golfie View Post
      Men Amain skriver vel aldri ned verdien?!
      fant da ut det ehehehe.... hadde jeg visst det hadde jeg IKKE bestilt fra dem...

      Originally posted by atledreier View Post
      Du Eivind kan bare se deg sjøl i speilet og spør deg om kem så ser dust ut.

      .
      prøvde uten hell
      HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
      Futaba 4pk

      Comment


      • Originally posted by Polardegos View Post
        Atle, at det ser dust ut, ville jo jeg trodd var litt mindre viktig... Trodde du var ute etter bedre utvalg, bedre dekk og dermed bedre kjøreegenskaper, spesiellt på bane? Og det tror jeg da du har fått med den der hjultypen kontra dimensjonen og typen dekk Slashen egentlig har. Eller er jeg helt på jordet?
        Jeg er enig, Kjøre egenskapene er bedre vil jeg tro kontra original dekkene. spess på bane osv.

        Egenskaper før utseendet sier jeg
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • Originally posted by Polardegos View Post
          Atle, at det ser dust ut, ville jo jeg trodd var litt mindre viktig... Trodde du var ute etter bedre utvalg, bedre dekk og dermed bedre kjøreegenskaper, spesiellt på bane? Og det tror jeg da du har fått med den der hjultypen kontra dimensjonen og typen dekk Slashen egentlig har. Eller er jeg helt på jordet?
          Av erfaring kan jeg si meg helt enig.... blir en helt annen bil å kjøre med buggydekkene!!!
          [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

          Comment


          • Originally posted by GrEmLiNgS View Post
            fant da ut det ehehehe.... hadde jeg visst det hadde jeg IKKE bestilt fra dem...



            prøvde uten hell
            He he... tøyseguttene!!
            [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

            Comment


            • For de av dere som venter på outerwear til esc, så kan sendingen følges her: http://sporing.posten.no/sporing.html?q=CV013708504US

              Innkrevningssentralen gir beskjed når jeg vet stykkpris
              [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

              Comment


              • Originally posted by Golfie View Post
                Av erfaring kan jeg si meg helt enig.... blir en helt annen bil å kjøre med buggydekkene!!!
                Men de samme dekkene i samme compound finnes i 1:10 utgave, men da med 2,2"/3" felg. Dette vil se EVIG mye bedre ut på bilen, og vil gi samme effekt, ville jeg anta?



                Short course trucks have become class leaders at many tracks around the nation. What’s more is there’s a class for everyone. Stock class requires you... PRO1156-01




                Forresten noen som har erfaring med Pro-Line dempere? De får mye skryt, men var jo svindyre...
                This is a set of two Pro-Line PowerStroke Front Shocks, and are intended for use with the Traxxas Slash 2WD and 4x4 Short Course Trucks. Enhance the... PRO6063-00
                Last edited by atledreier; 10 November 2010, 13:43.
                Atle Dreier, Sandnes, 1974
                Tamiya TT-01 RX-7
                Traxxas Slash 4x4

                Comment


                • Originally posted by atledreier View Post
                  Men de samme dekkene i samme compound finnes i 1:10 utgave, men da med 2,2"/3" felg. Dette vil se EVIG mye bedre ut på bilen, og vil gi samme effekt, ville jeg anta?


                  1/10 Dekk vil neppe gi samme ytelser som et 1/8 dekk. Ikke bare kvalitetsmessig, men et 1/8 dekk er større enn et 1/10 dekk. Det er gjerne også et dekk laget for en bil med enormt med krefter, og er nok derfor en del kraftigere enn et 1/10 dekk. Du vil altså få bedre levetid, og sikkert mindre tendens i dekket til at det blåser seg opp, at det ikke flexer like mye på felgen og slike ting.
                  Jeg synes å huske da du ville ha nye dekk, at du ville ha bedre dekk, ikke dekk som så veldig "gucci" ut. Funksjon før form altså. Jeg tror helt ærlig ikke at 1/10 SC dekk er bedre, eller like gode som 1/8 dekk.
                  HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                  Comment


                  • Originally posted by Polardegos View Post
                    1/10 Dekk vil neppe gi samme ytelser som et 1/8 dekk. Ikke bare kvalitetsmessig, men et 1/8 dekk er større enn et 1/10 dekk. Det er gjerne også et dekk laget for en bil med enormt med krefter, og er nok derfor en del kraftigere enn et 1/10 dekk. Du vil altså få bedre levetid, og sikkert mindre tendens i dekket til at det blåser seg opp, at det ikke flexer like mye på felgen og slike ting.
                    Jeg synes å huske da du ville ha nye dekk, at du ville ha bedre dekk, ikke dekk som så veldig "gucci" ut. Funksjon før form altså. Jeg tror helt ærlig ikke at 1/10 SC dekk er bedre, eller like gode som 1/8 dekk.

                    Vil også få mer fart med 1:8 dekkene pga størrelse, Mer grep pga bredden og generelt bedre kjøre egenskaper... Jeg digga min Slash med 1:8 buggy dekk, da satt den klistra

                    Jeg sier dette jeg: Lim dem (dem skal limes uansett en gang) og prøv dem, tror nok du beholder dem... Og synes du ikke felgene passet inn, så baker du dekkene og skifter Ikke verre .
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • Har liten tro på at de nerfer 1:10 dekka, med tanke på hvor stort short course er i statene. Ser ikke at fordelen skal være så stor med 1:8 dekka. Ok, en buggy kan dra 120km/t og Slashen 'bare' 100, men så fort blir det aldri kjørt på bane uansett. Den minimale størrelsesforskjellen det faktisk er kan jo kompenseres med giring uansett.

                      Jeg skal prøve vognhjula litt, men kommer uansett til å kjøpe 1:10 hjul i samme utførelse for å kjøre med til vanlig. Utseende betyr faktisk en del for meg.
                      Atle Dreier, Sandnes, 1974
                      Tamiya TT-01 RX-7
                      Traxxas Slash 4x4

                      Comment


                      • Originally posted by atledreier View Post
                        Utseende betyr faktisk en del for meg.
                        MEN ATLE da.... Det er jo det indre som teller!! Har ikke hu mor lært deg d?? he he
                        [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                        Comment


                        • Det er ikke farta det kommer an på. Vorzaen min veier nesten 4 kg, har et beist av en motor, med plenty av moment, og selvfølgelig potensiale for masse fart om man bruker det eller ikke. Jeg er ganske sikker på at ett sett med SC dekk, f.eks slash dekk, eller de dekka jeg bruker på 1/10 stadium trucken min, ville bli røska i filler på ganske få runder om de satt på Vorzaen. Vekta og kreftene ville rett og slett overmanna dekka (og ikke minst felgen og hexen).

                          At 1/10 SC dekk ikke nerfes betyr vel lite. Det første folk som vil kjøre SC "klager" på, er de dårlige dekka. Bilen velter lett, har ikke nok feste osv osv. Men poenget med de dekkene er at alle bilene i klassen skal ha de samme "dårlige" dekkene, så alle stiller likt. Føreren skal utgjøre forskjellen.
                          HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                          Comment


                          • Originally posted by atledreier View Post
                            Utseende betyr faktisk en del for meg.
                            Atle da

                            haha fra revolver til spøk og alt det der så er jeg til dels enig med deg! liker selv at bilene ser litt frekke ut! derfor forstår jeg ikke hvorfor jeg er den som absolutt bare MÅ kjøre bilene hardest hver gang vi er ute å kjører hehe...

                            har fått inn deler til revoen i en frekk blå farge slik at jeg kan få pimpe den opp nå
                            HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                            Futaba 4pk

                            Comment


                            • Pro-line lager Caliber dekk i M2 og M3 compound både til 1:8 og 1:10. De er omtrent identiske i størrelse. Største forskjellen er at den delen av sideveggen som viser er høyere siden ytterkanten av felgen er 2,2" istedet for 3". Dette for å få til skala utseende på felgen. Har problemer med å tro at de lager caliberdekka 'dårligere' eller mindre solide i 1:10 utførelse.
                              Da veier det uansett tyngre at bilen er flau å ta fram og kjøre enn at dekka kan gå i filler hvis jeg girer opp og kjører i 100km/t. Sånn som bilen står nå ser det ut som jeg har rappa et sett vognhjul fra en kjerre i ville vesten.
                              Atle Dreier, Sandnes, 1974
                              Tamiya TT-01 RX-7
                              Traxxas Slash 4x4

                              Comment


                              • HEHEHE

                                Jeg synes ikke den så såååå ille ut... Du som ser den på litt flere enn et bilde ser vel litt mer, men... Jeg synes den var litt tøff

                                Største forskjellen er ikke gummien i dekka, eller mønsteret. Men dimensjonen. Og felgen ikke minst. 1/8 felgen med 17 hex, er nok litt mer solid.
                                HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X