Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jepp! Gutta på jobben som kjører awd ble demotiverte kun ved synet av bag'en
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • Hei, vi er en gjeng som har gått til innkjøp av MiniZ Mr03, og har fått litt problemer med 2 av bilene. Vi klarer ikke å kjøre frem eller bakover men kan svinge. Dette kan skje mens vi kjører eller bare skrur av og på bil og håndkontroll. For å få det opp å gå igjen har vi prøvd alt mulig, men vet egentlig ikke om det er det vi gjør som får den opp å gå igjen eller om det bare skjer etter en stund siden det det samma ofte ikke fungerer 2 ganger på rad. Noen som vet hva problemet kan være? Bilen er bare 2 dager gamle. Vi har 3 biler som går som normalt også og alle har vel kjørt like hardt eller like mye.

      Comment


      • snakk med butikken du kjøpte dem i, går vel på garantien?
        Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
        Sandnes Osteopati Senter
        http://www.osteopaten.info/index.html

        Comment


        • Hei! jeg har kjøpt meg en Mini-z for en liten stund siden og nå tenker jeg på å lage en bane(kommer til å bli drifta mest) lurer på hvor stor banen bør være. Vil helst ha svar i kvm, ikke hvor lang banen skal være i meter
          Last edited by Mini-Z777; 10 August 2010, 19:32.
          Har en Mini-Z med 2.4Ghz og en HPI Savage FLUX Den er rå... Det var alt

          Comment


          • Originally posted by SAW View Post
            Hei, vi er en gjeng som har gått til innkjøp av MiniZ Mr03, og har fått litt problemer med 2 av bilene. Vi klarer ikke å kjøre frem eller bakover men kan svinge. Dette kan skje mens vi kjører eller bare skrur av og på bil og håndkontroll. For å få det opp å gå igjen har vi prøvd alt mulig, men vet egentlig ikke om det er det vi gjør som får den opp å gå igjen eller om det bare skjer etter en stund siden det det samma ofte ikke fungerer 2 ganger på rad. Noen som vet hva problemet kan være? Bilen er bare 2 dager gamle. Vi har 3 biler som går som normalt også og alle har vel kjørt like hardt eller like mye.
            Det sitter PTC'er på motoren. Hvis motoren går tungt, enten som følge av høy giring eller hjul som triller dårlig, vil disse bli varme og hindre at motoren får strøm.

            Sjekk at alt triller lett, og at dere ikke har giret for hardt
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • noen som vett hva som gjør at mini z mr02 bare svinger til venste og bare rett frem. den vill ikke over til høyre. er det servoen som er ødelagt ? eller kan det var noe som ligger og spærer ?

              Comment


              • Originally posted by herrthf View Post
                noen som vett hva som gjør at mini z mr02 bare svinger til venste og bare rett frem. den vill ikke over til høyre. er det servoen som er ødelagt ? eller kan det var noe som ligger og spærer ?
                Antakeligvis et av servodrevene som mangler en tann. Ellers så kan det være at styrestaget ikke sitter på plass i sporet sitt.

                Rune
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • fikk den sånt halveis til og virke idag. jeg vridde steering trimmen helt over på motsatt side og da går det og kjøre noe lunde :P

                  Comment


                  • Hei på dere!
                    Har en Mini-Z Monster, kjøpte bilen uten radio, fikk såkjøpt en billig radio (som det lukter kattepiss av) Les svidd! Så jeg vet ikkeom det er den som tuller det til for meg, men jeg får ikke justert forhjuleneså de står rett frem via radioen (har stilt maks utslag motsatt vei, menfremdeles holder ikke det), og radioforbindelsen kutter stadig, et lett rist påradio fikser problemet, men trasig. Noen ideer hva som må til for å fåforhjulene til å stå i senter? Får kjørt med den og slikt, men vrient med såmye utslag den ene veien. Noen gode ideer? Mega Tech Futaba 2pl heter radioen om det kan være nyttig å vite.

                    Comment


                    • Tja, den er ikke lett. Regner med at 2PL er nullstilt slik at det ikke er noe med den som er galt.
                      Men bilen svinger til begge sider, bare at den ikke lar seg sentrere helt?
                      Kanskje ta den opp og sjekke drevene i servo?
                      Har du mulighet til å låne en annen sender for å se om det er senderen?
                      Jeg har ikke noe AM liggende.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Jepp, den er nullstilt. Jeg får svinget som normalt, med unntak av at hjulene peker mot den ene siden, får fullt utslag på svingen begge veier. Har sett på drevene og alle er hele. Fikk testet med en annen radio nå, og samme problem med den, så da er vel radioen utelukket. Får plukke det opp og se en gang til om jeg kan se noe som ikke er som det skal.

                        Comment


                        • Originally posted by RuneK View Post
                          Hei på dere!
                          Har en Mini-Z Monster, kjøpte bilen uten radio, fikk såkjøpt en billig radio (som det lukter kattepiss av) Les svidd! Så jeg vet ikkeom det er den som tuller det til for meg, men jeg får ikke justert forhjuleneså de står rett frem via radioen (har stilt maks utslag motsatt vei, menfremdeles holder ikke det), og radioforbindelsen kutter stadig, et lett rist påradio fikser problemet, men trasig. Noen ideer hva som må til for å fåforhjulene til å stå i senter? Får kjørt med den og slikt, men vrient med såmye utslag den ene veien. Noen gode ideer? Mega Tech Futaba 2pl heter radioen om det kan være nyttig å vite.

                          kjøpte du bilen ny eller brukt?
                          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                          Comment


                          • Originally posted by NatteFrost View Post
                            kjøpte du bilen ny eller brukt?

                            Den er kjøpt brukt..

                            Comment


                            • da skal du ikke se bort i fra att den trenger en lite sjekk.

                              nullstill senderen og skru opp servoen og prøv og juster drevene/styrestaget.(aka ta dem ut og sett dem inn rett)

                              tipper de ikke står rett.
                              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                              Comment


                              • oi, forsiktig når du tar ut servodrevene...alltids noen veldig små deler som kan falle ut....eller kanskje det er dem som allerede har falt ut??
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X