Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR03....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• skjønner ikke helt det med motorfester, er det noe som ryker ofte eller er det bare for justeringsmuligheter og COG.
    living in the fast lane

Comment

• Ryker sjelden.

Men vekt, varme, lavt tyngdepunkt og bling-bling faktor er ofte det som spiller noen rolle.
      DPS derimot eller Tri-demper er det som egentlig er viktig, for det har med hvordan bilen oppfører seg.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Har investert i en MR03, i håp om denne skal hamle opp med Nobrainer sine MR03 og rundetider. Min MR02EX ligger i underkant av sekundet etter på runden, så med denne Porscha håper jeg å kutte litt ned på forspranget Skal så klart pimpe den opp med det som Nobrainer anbefaler etterhvert, men får ta en ting av gangen.

Sandstrand
        Geir Sand-Strand, 1968.

Comment

• Trenger ikke skylde på meg hele tiden....

Comment

• Kul bil. Men det er vel ikke nødvendigvis sånn at en mr03 går så veldig mye fortere enn en 02...
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

Comment

• Originally posted by zabbe View Post
              Kul bil. Men det er vel ikke nødvendigvis sånn at en mr03 går så veldig mye fortere enn en 02...
              Jo det står det i reklamen, så da er det sant.

Comment

• Da har jeg fikset DPS'n til Porsche 935'n
                En del hjemme mekk og litt opprydding, så blir dette bra.

Click image for larger version

Name:	225905.jpg
Views:	1
Size:	45.8 KB
ID:	776071Click image for larger version

Name:	225915.jpg
Size:	41.3 KB
ID:	776072Click image for larger version

Name:	225935.jpg
Size:	48.6 KB
ID:	776073

Comment

• Fett! Ble den god å kjøre?

-
                  Röhrl

Comment

• Har ikke testet enda.

Har akkurat funnet ut at det er stippa drev i styringen på min gamle bil.
                    Jeg har kjøpt inn drev, men det er vel bare de 3 første drevene og det ser ut for meg at det er drev 4 som har røket.
                    Har skikkelig ikke lyst til å begynne med drevene før jeg har alt på plass der.

Men tilbake til RM'n. Skal bytte front fjærer først. Så korte inn motorlednigene. Så skal jeg få testet litt.
                    Er alltid like usikker på hva slags olje jeg skal bruke på DPS'n.
                    Men at dette ser fett ut, det er det ingen tvil om. Nå burde jeg bare få sjekket om det også fungerer.
                    Last edited by NoBrainer; 8 January 2012, 14:58.

Comment

• Den blei kjempebra!

Mangler sikkert en masse tviking og justeringer. Men den blei helt rå.
                      Uvant å ikke ha sving, da "all" vekta er bak. Men dette var gøy.

Har ikke testet noen tider, da jeg ikke er i form i dag heller. Men den satt bra med de grønne fjærene forran og mitt begrensingsprosjekt på framfjærene. Kortet ned ledningene til motoren også, fikk også fjernet klistremerket fra luftehullene på motoren.
                      Justerte vekk 70% gassen på senderen og bilen går så det griner.
                      Kan ikke se noen "hopping", men den er litt understyrt på gass og litt topptung, så noen direkte konkurransebil er det vel ikke.

Men utrolig fett!
                      Bilen ser griselekker ut når jeg raser rundt banen.

Comment

• Slik det ser ut denne onsdag kvelden, er at jeg kun har Porsche 935 som er kjørbar.
                        Må se an når delene min kommer, slik at jeg får satt sammen de andre bilene for kjøring.
                        Mangler for mye til at det blir så mye kjøring neste uke.

Må vurdere om jeg skal orke turen til Rune neste tirsdag.
                        Har ikke lyst til å sitte å skru dere nede istedetfor å kjøre.

Posten har fortsatt ikke klart få frem varene mine som blei sendt før jul. Tross alt gått 4 uker nå siden de blei sendt ut av USA. Har ikke hørt et pip.
                        De andre varene er det litt hip-som-hap med.
                        Litt kjipt for tiden.....

Comment

• Kom igjen da. Dette fikseru lett...

-
                          Röhrl

Comment

• ok....

Da er Porsche 935 såpass ferdig at den bare trenger noe smøring.
                            Vitz er demontert

Mens F430'n har våknet til liv. Nå med kroppen til Vitz'n. Motorfeste til F430'n. Byttet ut fronten til Wide, slik at det passer, men har feil oppsett, da delene ikke har kommet til landet enda.
                            Atomic Stock har blitt satt inn igjen. Blei liksom litt mere sprut i dritten nå ja.
                            Kjører med 10T pinion og 53T spur.

Aner ikke hvor mye som må smøres opp på F430'n, samt at jeg sikkert må bytte dekk.
                            Men bortsett fra det, så er den "hel".

Nå må jeg bytte topplokket til LM'n.

Men det jeg ikke liker med RR CTP70T er at de har satt klistremerke over luftehullene. Det er vel generelt sett ikke særlig oppegående med tanke på at det er en luftavkjølt motor.....

Comment

• Uffda. Byttet topplokket på LM'n, som er min gamle modifed.
                              Var sprekker i topplokket, derfor byttet jeg det.
                              Dette er samme chassiet som jeg har røket drev #4 i servo'n.
                              Der har jeg i tillegg ødelagt nedre del av chassiet. Så nå må jeg bytte den også. Er jaggu ikke noe igjen av det orginale.
                              Går hardt utover biler med for mye krefter og en for dårlig sjåfør.

Orker ikke bytte nedre del av chassiet før jeg har drev til servo'n.

Comment

• ah...

Chase mode kan skrues veldig enkelt på og av.

Sett i batterier
                                Skru på bilen
                                Hold inn "pair" knappen til lyset slukker
                                Kjør i vei

Da spørs det bare om man har skrudd den på eller av. Bare å gjøre det en gang til hvis du ikke er sikker.
                                Hører greit forskjell på motoren om du kjører på 70% eller 100% for å si det sånn.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X