Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR03....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tja, ikke godt å si. Du kan jo stikke på sjappa å kjøpe aceton da. Er samma smørja. Eller, det er acetonet som gjør at limet funker.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • Det kan jeg gjøre da.
      Takker zabbe.

      Regner med at dette blir en smørje og at man burde ha det i et glass eller lignende, samt at det gjerne tar litt tid før det smelter.
      Tror jeg har planene klare for denne, spørs bare om jeg klarer å dra den i land.
      Men Vitz'n er bare drit tøff nå.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Griserått!
        Gleder meg til å se den på banen!
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • Jeg har jo senket den "orginale" Vitz'n min også, slik at bilene er like lave.
          Bortsett fra at jeg har lagt til skjørt på den nye Vitz'n.
          Nå la jeg merke til at den "orginale" Vitz'n tok nedi en del på den humpete banen vi har på jobb, så det skal bli artig å se hvordan den nye Vitz'n blir.
          Skal se om jeg får begynt å løse opp litt styrene i kveld, samt limt på sideplatene.
          Må pusse vekk litt lakk også, slik at styrene festes bedre til karosseriet.
          Må fylle på styrene i ytterkant innvendig på skjermene. Så må jeg fylle på styrene utvendig i innerkant av skjermene.
          Dette for å forsterke og for å kunne lage mye mykere linjer. Ønsker ikke å ha slike firkanta skjermer.
          Må "fjerne" lyktene, da lykthusene sitter i veien for dekka. Regner med at jeg bare må lime fast en plate bak glasset. Noe annet er det vel ikke plass til.

          Nå er det 14 dager til neste kjøring, så jeg har jo litt tid på meg. Håper kanskje jeg rekker det til da. Slik at jeg får testet litt. Kanskje sette inn en 43T motor og se hvordan den går. Må bare slå zabbe....
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Zabbegutten, slik oppløst styrene, "smelter" den inn i plasten eller må den limes på?
            Hvor godt blir det sittende fast når man først har "helt" det på.

            Må få startet å smelte litt styrene slik at jeg får sjekket. Men trenger litt formening om hvordan det blir å jobbe med.

            EDIT: Har lest litt og det krymper fælt sies det.
            Hm, kanskje Tamiya Putty holder, kan jo bruke denne bilen som en test.


            EDIT: Fikk en brukt MR-03 i posten i dag



            Så får jeg se hva jeg kan bruke den til
            Last edited by NoBrainer; 14 March 2012, 17:51.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Tamiya puttyen krymper også. Samt at den blir sprøere.
              Styrenegugga blir mer flexibel. Skal smelte seg inn i plasten rundt, ja. Men det kan nok være litt avhengig av blandingsforhold.

              Tenkte å få lekt litt med slikt i kveld. Kan komme med bedre rapport.
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • tja, har brukt ganske tynne plater, kanskje det smelter igjennom.
                Men er enig med deg angående putty, det kommer vel til å sprekke i første svingen (siden jeg er god til å ikke svinge)
                Skal se om jeg får testet litt jeg også. Se hvor lang tid det tar og hvor mye arbeid det er.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Noen som har funnet LM front felger med +0 offset?

                  Bobbla med LM dekk blei ganske tøft. Da med 98mm hjulavstand og narrow front.
                  Men siden LM er brei, så blir framdekkene for langt ut. Bruker nå Porsche 962 sine framdekk.
                  Så med framdekk som ikke stikker så langt ut og som er like små i diameter som LM dekka, så blir det ganske bra.
                  Vanlige wide felger bak kler ikke bobbla, den trenger virkelig LM eller F1 bakdekk.
                  Mazda sin LM har fine felger til denne tror jeg.

                  Click image for larger version

Name:	193952.jpg
Views:	1
Size:	39.7 KB
ID:	776848Click image for larger version

Name:	194010.jpg
Views:	1
Size:	42.5 KB
ID:	776849
                  Last edited by NoBrainer; 15 March 2012, 18:40.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • kjøpte en brukt MR-03 her for noen uker siden.

                    Den hadde atomic sin knokler forran, hvor man skrur inn akslen.
                    Disse knokklene er "dårlige"...blir slitt innvendig, slik at de slarker på king pin.
                    Samtidig så skrur akslingen seg ut, så her må det eventuelt lock tite til for at dette skal fungere.

                    Den hadde også et motorfeste med altfor mye vekt og skruer. Men det er greit å fikse.

                    Så hadde den et alu feste for øvre bærearmer og lengre king pins enn orginalt. Dette oppsettet fungerte ikke spesielt bra og var "kun" beregnet til Atomic sine knokler. Husker ikke hvilket merke det var akkurat nå, men fornøyd med det er jeg ikke. Da bytting av knokler medfører at du må bytte hele toppen på fronten.

                    Men PN 43T motor går som bare det. Skulle hatt noe annet enn Kyosho 30 slicks forran i går. Kyosho 20 radial fungerte veldig greit bak. Men banen på jobben er nok litt glatt enda, vi snudde den jo forrige gang, så den har ikke akkurat blitt kjørt inn så godt.

                    Men jeg har måtte bestille meg et nytt DB9 karosseri, da denne er knekt i front. Så da får jeg lakkert den i de fargene jeg ønsker den. Samt stylet den litt.

                    Har også bestilt meg et Porsche 962 C LH karosseri, da mitt andre blei knekt hos Rune sist gang.
                    Fikk også bestilt LM 20 dekk forran, så da kanskje den sitter litt bedre.

                    Holder på å forberede meg til Vårsleppet......
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • Har fått 20 dekk til LM'n. Må bare se om det er riktig. Ser så små ut liksom...

                      Så kom den nye Porscha mi. Det er fortsatt 962 C, men denne gangen en LH og ikke en KH.
                      Kanskje det blir litt åpent i rompa, men siden den andre har knekt front, så måtte jeg ha et nytt karosseri.
                      Her skal det også modifiseres en del før karosseriet lakkeres. Denne gangen blir det ikke striper.

                      Aston Martin DB9 karoseriet er også ankommet.
                      Der har jeg allerede modifisert såpass mye at den er langt i fra "orginal" lengre.
                      Men det er en masse pussing som gjenstår før den kan lakkeres i i svart og grå (eller sølv?)
                      Den bli ihvertfall ganske lav og med et fett utseende.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • hvor er det du får tak i karrosseriene?

                        prøver og finne nye til awden min =)
                        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                        Comment


                        • Tinyrc.com
                          Kenon.com
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • o.0 en sjappe som faktisk har silvia s15 karrosseri!!!
                            må handles etter påske
                            IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                            Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                            Comment


                            • Dette stod jeg opp til i dag

                              Click image for larger version

Name:	065357.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	777444

                              Ikke rart jeg er singel....



                              Nå har jeg fått støvesugd, men måtte ut og hente en Kopro EX-10 Helios. Mengler RF-901SM modulen og kanskje et LiPo batteri, men ellers i bra stand.
                              Håper dette skal hjelpe meg med rundetidene til zabbe.

                              Desperat nå!
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • er da ikke noe galt med det bilde der

                                hobby benken min er mye verre =P
                                IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                                Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X