Da har man ihvertfall kommet et stykke på vei.
Bildene er dårlige, men sier jo som kjent mer enn tusen ord.
Hadde to gamle chassiser med elektronikk stående, men har utrolig nok klart å surre vekk servoene i dem. Endte derfor med å ta et nytt chassis fra hylla
Først strippes det for unødvendige deler.
Begynner med forstillinga.
Det fremre dekselet modifiseres.
"Ørene" klippes av, og så skjærer jeg vekk litt mer plast med skalpell. Bruker ikke dremel her for å unngå varmgang og mulig vridning av plasten.
Servodrevet som oftest ryker byttes ut med et mer holdbart. Her bruker jeg denne gangen et fra Atomic. (Hadde ikke Kyosho sitt liggende)
Et par ledninger jeg aldri helt stoler på blir bytta ut, og av/ på bryter kobles ut.
Gjenbruk er bra. Her bruker jeg ledningene fra originalmotoren. Disse har litt større diameter og passer inn uten å måtte modifisere chassis eller topp-plata.
Testtilpasning av alu toppplate og de nye ledningene.
Legg merke til tilkoblingen til chassiset. Dette er en tikkende bombe. Skrutilkoblinger med gjenger i plast er en dårlig kombinasjon. Disse vil løsne, gi dårlig kontakt, varmgang, og en bil som går dårlig, smeltet chassis osv.
Her skal det loddes.
Det samme gjelder motorledninger.
Bildene er dårlige, men sier jo som kjent mer enn tusen ord.
Hadde to gamle chassiser med elektronikk stående, men har utrolig nok klart å surre vekk servoene i dem. Endte derfor med å ta et nytt chassis fra hylla
Først strippes det for unødvendige deler.
Begynner med forstillinga.
Det fremre dekselet modifiseres.
"Ørene" klippes av, og så skjærer jeg vekk litt mer plast med skalpell. Bruker ikke dremel her for å unngå varmgang og mulig vridning av plasten.
Servodrevet som oftest ryker byttes ut med et mer holdbart. Her bruker jeg denne gangen et fra Atomic. (Hadde ikke Kyosho sitt liggende)
Et par ledninger jeg aldri helt stoler på blir bytta ut, og av/ på bryter kobles ut.
Gjenbruk er bra. Her bruker jeg ledningene fra originalmotoren. Disse har litt større diameter og passer inn uten å måtte modifisere chassis eller topp-plata.
Testtilpasning av alu toppplate og de nye ledningene.
Legg merke til tilkoblingen til chassiset. Dette er en tikkende bombe. Skrutilkoblinger med gjenger i plast er en dårlig kombinasjon. Disse vil løsne, gi dårlig kontakt, varmgang, og en bil som går dårlig, smeltet chassis osv.
Her skal det loddes.
Det samme gjelder motorledninger.
Comment