Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-serien

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Regner med at det er høyre bakre?
    Bruker du alu hubcarrier?

    edit: Indre lager i hubcarrieren, ja?
    Last edited by casevac; 13 May 2009, 20:54.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • Jepp høyre bak, har forsøkt med begge deler, nå kjører jeg plast.

      Comment


      • Har du lest på www.mugenseiki.com forumet?
        Der er det kommentert en del, samme problem med samme løsning på RC8.
        Mye overflate for et ellers svakt lager.
        Balanser dekkene dine, det vil hjelpe (om ikke annet så holder det kanskje med høyre bak).
        Bruker du orginale Mugen lager?
        Antagelig så får du bedre lager fra www.bocabearings.com, dette er jo første gjennomføring for Mugen med denne lager dim'en.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • Har forsøkt litt forskjellige lager, men ikke så stor forskjell egentlig.
          Skal sjekke ut litt på mugen forumet jeg

          Comment


          • Kikket litt på det forumet, fant bare en uttalelse fra tonys screws om å ikke bruke alu hub'er. Selv om alu hub har løst problemet for noen. Andre har benyttet seg av spacere, som x-ray.
            Finner du ikke svar i MBX6 tråden på www.rctech.net, vel da finnes det ingen løsning
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • Finnes alltid en løsning vøt

              Comment


              • Hei, det problemet er så langt ukjent for meg. Eneste som jeg har sett tilfelle av er at på alu huben så har ytterringen på lageret gått rundt og det er ikke noe særlig... Men hvis du har samme problem på plast så er det nok noe annet.....
                Når det kommer til lagre så har jeg prøvd mye rart og kommet fram til at orginale Mugen lagre er gode lagre. Spes hvis du tar deg tid til å vippe dem opp og ha i en liten "dert" med Eureka Da forlenger du levetiden betraktelig.... Har ennå ikke tatt legrene på min bil, eneste de blei litt trege etter søndagens løp i Oslo. Gørra-vann som stivner klarer ingen lagre å unngå....
                1:8 Buggy

                Comment


                • En bøyd aksling er en garantert lager dreper. Skal ikke store bøyen til for å få sleng.
                  TEAM ELEFUN

                  Comment


                  • Ser rett ut men skal prøve å bytte den jeg

                    Comment


                    • legg den flatt og rull den bortover
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • Originally posted by casevac View Post
                        Kikket litt på det forumet, fant bare en uttalelse fra tonys screws om å ikke bruke alu hub'er. Selv om alu hub har løst problemet for noen. Andre har benyttet seg av spacere, som x-ray.
                        Finner du ikke svar i MBX6 tråden på www.rctech.net, vel da finnes det ingen løsning

                        hehehehe.. bare og kaste bilen Rolf..
                        MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                        www.Mustit.no

                        Comment


                        • Originally posted by Remy View Post
                          hehehehe.. bare og kaste bilen Rolf..
                          Hvis bilen hans ligner bare litt på hvordan bilen min så ut etter forrige helgs løp, så er det nesten sant det du sier Remy Har brukt 4 kvelder på demontering av alt, byttet alle lagre og montert sammen igjen. Neste gang MÅ det være fint vær!!
                          Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
                          Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

                          Comment


                          • hehehe.. Nei det var ikke kremjobben og rengjøre etter forrige helg.. var en tur ute igår og kjørte på halv våt bane.. faen som møkka satt seg på bilen.. var ikke mye hjelp i wd40 og kompressor.. vi satser på og heller blåse vekk støv fra bilene på neste løp.. gjør vi ikke..?
                            MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                            www.Mustit.no

                            Comment


                            • Originally posted by Jespero View Post
                              Hvis bilen hans ligner bare litt på hvordan bilen min så ut etter forrige helgs løp, så er det nesten sant det du sier Remy Har brukt 4 kvelder på demontering av alt, byttet alle lagre og montert sammen igjen. Neste gang MÅ det være fint vær!!
                              Ja og jeg kjørte jo en runde mer enn deg i semi'n også før jeg måtte kaste inn hånkle he he he

                              Comment


                              • Originally posted by rolfern View Post
                                Ja og jeg kjørte jo en runde mer enn deg i semi'n også før jeg måtte kaste inn hånkle he he he
                                Ja, du kjørte veldig bra og fort. Neste gang skal vi hvertfall fullføre løpet. Det var jo så jævlig nære et bra resultat for oss!!
                                Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
                                Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X