Ja seff er det inntrese for det!!! hehe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Thunder Tiger Mta 4
Collapse
X
-
Dett er de originale 14mm adaperne det er linket til.Originally posted by Rocky View Post17 mm hex adapter er lurt å ha. Det kan du f.eks kjøpe her:
http://miniracing.no/shop/product_in...e3863b9e54acf9
Jeg har dessverre ingen 17mm adaptere.
sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.
Comment
-
Det er 23mm hex (6 kant), på S50.Originally posted by Nitro only View PostThomas@ Har lest ein plass at på nye mta'4 s50 er det 22m hex? er det? eller er det 23mm?
Men det er ikke samme innfesting som standard 23mm.sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.
Comment
-
MTA4 og reverse låst
Første prøvetur i dag med splitterny MTA4 s50, og etter fjerde tanken innkjøring så låste reversen seg :-(
Det var første gangen jeg prøvde reversen og nå vil den ikke ut av revers, kjennes ut som stangen fra girkassen sitter fast, dvs beveger seg maks et par millimeter ut når jeg girer.
Noen raske tips eller er det bare å skru opp?MTA4 S50 Sledgehammer, Xray MT18T, Sintech Gt-8, Kyosho Landmax II, Traxxas Stampede, Rascal 1/16, F-27C Stryker, Artech Wingdragon, Blade 400, Blade CX2, Spektrum DX3 +++
Comment
-
Nå har jeg null peil på hvordan revers systemet funker på en MTA4, men i hvertfall; Det er kjempeviktig at bilen står stillestående når du skifter til revers, ellers kan saker og ting ryke.Originally posted by kbang View PostFørste prøvetur i dag med splitterny MTA4 s50, og etter fjerde tanken innkjøring så låste reversen seg :-(
Det var første gangen jeg prøvde reversen og nå vil den ikke ut av revers, kjennes ut som stangen fra girkassen sitter fast, dvs beveger seg maks et par millimeter ut når jeg girer.
Noen raske tips eller er det bare å skru opp?
Husker med savagen, det var et ekstremt skjørt ledd i den girkassa. Drevene ble lett strippa om man ikke var litt forsiktig
# 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #
Comment
-
Stod stille når jeg la inn reversen ja, stoppet bilen for å sjekke opp da jeg oppdaget at den ikke reagerte på giringen.Originally posted by Mariuslk View PostNå har jeg null peil på hvordan revers systemet funker på en MTA4, men i hvertfall; Det er kjempeviktig at bilen står stillestående når du skifter til revers, ellers kan saker og ting ryke.
Husker med savagen, det var et ekstremt skjørt ledd i den girkassa. Drevene ble lett strippa om man ikke var litt forsiktig
Det var som sagt innkjøring så da går det temmelig rolig for seg.
Da er det vel bare å skru opp
MTA4 S50 Sledgehammer, Xray MT18T, Sintech Gt-8, Kyosho Landmax II, Traxxas Stampede, Rascal 1/16, F-27C Stryker, Artech Wingdragon, Blade 400, Blade CX2, Spektrum DX3 +++
Comment
-
Forstår jeg det riktig med at servoen jobber, men klarer ikke å bevege gir akselen.Originally posted by kbang View PostStod stille når jeg la inn reversen ja, stoppet bilen for å sjekke opp da jeg oppdaget at den ikke reagerte på giringen.
Det var som sagt innkjøring så da går det temmelig rolig for seg.
Da er det vel bare å skru opp
Har du forsøkt å ta av staget mellom servo og girkasse, bare for å være sikker på at det ikke er skjedd noe med servoen.
Den feilen du beskriver har jeg faktisk ikke vært borti før.
Hvis du har mulighet kan du jo ta med bilen så kan vi se på det.sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.
Comment
-
Fant da ut hva det var. Inne i girkassen der hvor girakselen går inn er det en slags clutch som girakselen trekker frem og tilbake. Inni denne clutchen var det løsnet en pinne som lå og stengte slik at clutchen ikke kunne bevege seg frem og tilbake.Originally posted by Thomas-no View PostForstår jeg det riktig med at servoen jobber, men klarer ikke å bevege gir akselen.
Har du forsøkt å ta av staget mellom servo og girkasse, bare for å være sikker på at det ikke er skjedd noe med servoen.
Den feilen du beskriver har jeg faktisk ikke vært borti før.
Hvis du har mulighet kan du jo ta med bilen så kan vi se på det.
Satte pinnen på plass, monterte alt igjen og kjørte et par tanker. Måtte selvfølgelig prøve revers igjen, og da gjentok feilen seg :-(.
En av disse to pinnene har antageligvis fallt ut igjen.
Noen som vet for det første hva jeg mener
og hvordan disse to pinnene skal holdes på plass?
MTA4 S50 Sledgehammer, Xray MT18T, Sintech Gt-8, Kyosho Landmax II, Traxxas Stampede, Rascal 1/16, F-27C Stryker, Artech Wingdragon, Blade 400, Blade CX2, Spektrum DX3 +++
Comment
-
Se på vedlagte tegning, kan du tegne en pil/ring på hva som hadde løsnet.Originally posted by kbang View PostFant da ut hva det var. Inne i girkassen der hvor girakselen går inn er det en slags clutch som girakselen trekker frem og tilbake. Inni denne clutchen var det løsnet en pinne som lå og stengte slik at clutchen ikke kunne bevege seg frem og tilbake.
Satte pinnen på plass, monterte alt igjen og kjørte et par tanker. Måtte selvfølgelig prøve revers igjen, og da gjentok feilen seg :-(.
En av disse to pinnene har antageligvis fallt ut igjen.
Noen som vet for det første hva jeg mener
og hvordan disse to pinnene skal holdes på plass?
sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment