Originally posted by casevac
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Thunder Tiger Mta 4
Collapse
X
-
Det er mye lyd med originalpotta på ja.Originally posted by -CARL-91- View PostMin mta 4 går bra på tomgang en stund så stopper den..
Driver med innkjøring, veldig irriterende, er det bare sånn den er i starten eller er det noe galt?
Da den først går, syns jeg den bråker fælt.. hvertfall i forhold til inferno-buggyen jeg har hatt før, er dette også normalt?
Jeg hadde ikke noe problemer med at den stoppet på tomgang under innkjøring, men jeg skrudde inn alle justeringsskruene på forgasseren, og deretter ut til fabrikkinstillinger + 1/8 før jeg begynte å kjøre.
For å justere tomgang, ta av luftfilterslangen (med motoren av) og sjekk åpningen på gass-spjeldet. Skal være +/- 1 mm. Juster på den lille skruen bak på motoren til du har denne åpningen med gassen i nøytral stilling.Roar Mortensen, 1970 modell
1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO
Comment
-
Oki. takk for svarOriginally posted by c-man View PostDet er mye lyd med originalpotta på ja.
Jeg hadde ikke noe problemer med at den stoppet på tomgang under innkjøring, men jeg skrudde inn alle justeringsskruene på forgasseren, og deretter ut til fabrikkinstillinger + 1/8 før jeg begynte å kjøre.
For å justere tomgang, ta av luftfilterslangen (med motoren av) og sjekk åpningen på gass-spjeldet. Skal være +/- 1 mm. Juster på den lille skruen bak på motoren til du har denne åpningen med gassen i nøytral stilling.
Carl Fredrik Bye Rusten
1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel
Comment
-
Stillere potte til mta 4?
Lyden på originalpotta er et ork.. ! (naboer klager osv)
Har noen en stillere potte å anbefale?
Dreier seg om den originale s .28 motoren.Carl Fredrik Bye Rusten
Comment
-
Miniracing.no har en Nosram potte som er veldig stillegående iforhold til standar potta...Originally posted by Tombola View PostEr det losi deler, så skal vel smallsize kunne skaffe denne, om de ikke har den på lager.Fg mt- mta4- lst2- team losi muggy- tnx5.2-Savage xss-T-maxx 3,3-inferno gt-F350 highlift-savage flux-savage xl-traxxas summit-savage xss/lrp z30-associated sc8-traxxas slayer-associated mgt 8,0
Comment
-
Bare lurte på noe om fuelpumpa på mta 4 som sitter der da man kjøper den.
Da man pumper fuel til motoren, er det veldig viktig at pumpa er fullstendig full av fuel, altså ingen luft i pumpa da man kjører?
Eller har ikke dette noe å si?
Har oppdaget at bilen ruser seg litt opp på tomgang, så tenkte at det kunne ha noe med dette å gjøre.
Er ikke ferdig med innkjøring ennå..Carl Fredrik Bye Rusten
Comment
-
det høres heller ut som den er litt tynn i bunn, skru ut lsn en tanke.Originally posted by -CARL-91- View PostBare lurte på noe om fuelpumpa på mta 4 som sitter der da man kjøper den.
Da man pumper fuel til motoren, er det veldig viktig at pumpa er fullstendig full av fuel, altså ingen luft i pumpa da man kjører?
Eller har ikke dette noe å si?
Har oppdaget at bilen ruser seg litt opp på tomgang, så tenkte at det kunne ha noe med dette å gjøre.
Er ikke ferdig med innkjøring ennå..MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
TRF-415MSXX
DEX410
Comment
-
Endelig ferdig med 15/15 kanna med fuel, nå har jeg justert tilbake til fabrikkinnstillinger og kjørt en tank med 20% mrf. Har begynt tuningen, og synes at bilen virker betydelig sprekere. Er mye lettere å få til å gå jevnt på tomgang, og det virker generelt som om det er mere sprut i den.
Her er et par bilder:

Her er den sammen med Lightningen til en kompis.Roar Mortensen, 1970 modell
1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO
Comment
-
Oppgradering MTA4!
Jeg har nylig bestilt en MTA4 og er helt fersk i MT miljøet. Er det noen oppgraderings deler som er et "must" å sette på med en gang, for at bilen skal tåle litt hopp og smårøff behandling i grusgruve?
Er det noen andre tips dere har for en nybegynner på MTA4 mottas det med takk.
Lars Helbostad 1982 mod.
Thunder Tiger: MTA-4 / s .28
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment