Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by casevac View Post
    Vil redusere kompresjonen til et mer normalt nivå, litt mindre effektm litt lengre levetid.
    da er det jo like greit å bare kjøre med motoren standar og på 25 % notro da
    Kjører: Traxxas Jato 3.3

Comment

Originally posted by -CARL-91- View Post
      Min mta 4 går bra på tomgang en stund så stopper den..
      Driver med innkjøring, veldig irriterende, er det bare sånn den er i starten eller er det noe galt?
      Da den først går, syns jeg den bråker fælt.. hvertfall i forhold til inferno-buggyen jeg har hatt før, er dette også normalt?
      Det er mye lyd med originalpotta på ja.

Jeg hadde ikke noe problemer med at den stoppet på tomgang under innkjøring, men jeg skrudde inn alle justeringsskruene på forgasseren, og deretter ut til fabrikkinstillinger + 1/8 før jeg begynte å kjøre.
      For å justere tomgang, ta av luftfilterslangen (med motoren av) og sjekk åpningen på gass-spjeldet. Skal være +/- 1 mm. Juster på den lille skruen bak på motoren til du har denne åpningen med gassen i nøytral stilling.
      Roar Mortensen, 1970 modell
      1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

Comment

Originally posted by c-man View Post
        Det er mye lyd med originalpotta på ja.

Jeg hadde ikke noe problemer med at den stoppet på tomgang under innkjøring, men jeg skrudde inn alle justeringsskruene på forgasseren, og deretter ut til fabrikkinstillinger + 1/8 før jeg begynte å kjøre.
        For å justere tomgang, ta av luftfilterslangen (med motoren av) og sjekk åpningen på gass-spjeldet. Skal være +/- 1 mm. Juster på den lille skruen bak på motoren til du har denne åpningen med gassen i nøytral stilling.
        Oki. takk for svar
        Carl Fredrik Bye Rusten
        1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

Comment

Stillere potte til mta 4?

Lyden på originalpotta er et ork.. ! (naboer klager osv)
          Har noen en stillere potte å anbefale?
          Dreier seg om den originale s .28 motoren.
          Carl Fredrik Bye Rusten

Comment

Casevac har anbefalt LST2-pipa, men jeg vet ikke hvor man får tak i den...

Comment

Originally posted by c-man View Post
              Casevac har anbefalt LST2-pipa, men jeg vet ikke hvor man får tak i den...
              Er det losi deler, så skal vel smallsize kunne skaffe denne, om de ikke har den på lager.
              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
              TRF-415MSXX
              DEX410

Comment

Originally posted by Tombola View Post
                Er det losi deler, så skal vel smallsize kunne skaffe denne, om de ikke har den på lager.
                Miniracing.no har en Nosram potte som er veldig stillegående iforhold til standar potta...
                Fg mt- mta4- lst2- team losi muggy- tnx5.2-Savage xss-T-maxx 3,3-inferno gt-F350 highlift-savage flux-savage xl-traxxas summit-savage xss/lrp z30-associated sc8-traxxas slayer-associated mgt 8,0

Comment

Originally posted by Henning View Post
                  Miniracing.no har en Nosram potte som er veldig stillegående iforhold til standar potta...

Okei. takker
                  Carl Fredrik Bye Rusten

Comment

Bare lurte på noe om fuelpumpa på mta 4 som sitter der da man kjøper den.
                    Da man pumper fuel til motoren, er det veldig viktig at pumpa er fullstendig full av fuel, altså ingen luft i pumpa da man kjører?
                    Eller har ikke dette noe å si?
                    Har oppdaget at bilen ruser seg litt opp på tomgang, så tenkte at det kunne ha noe med dette å gjøre.
                    Er ikke ferdig med innkjøring ennå..
                    Carl Fredrik Bye Rusten

Comment

Bare lurte på noe om fuelpumpa på mta 4 som sitter der da man kjøper den.
                      Da man pumper fuel til motoren, er det veldig viktig at pumpa er fullstendig full av fuel, altså ingen luft i pumpa da man kjører?
                      Eller har ikke dette noe å si?
                      Har oppdaget at bilen ruser seg litt opp på tomgang, så tenkte at det kunne ha noe med dette å gjøre.
                      Er ikke ferdig med innkjøring ennå..
                      det høres heller ut som den er litt tynn i bunn, skru ut lsn en tanke.
                      MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                      TRF-415MSXX
                      DEX410

Comment

hmm.. renner jo fuel fra potta da..
                        Carl Fredrik Bye Rusten

Comment

Endelig ferdig med 15/15 kanna med fuel, nå har jeg justert tilbake til fabrikkinnstillinger og kjørt en tank med 20% mrf. Har begynt tuningen, og synes at bilen virker betydelig sprekere. Er mye lettere å få til å gå jevnt på tomgang, og det virker generelt som om det er mere sprut i den.

Her er et par bilder:

Her er den sammen med Lightningen til en kompis.

Comment

Hva skal temperaturen på originalmotoren ligge på sånn ca?
                            Carl Fredrik Bye Rusten

Comment

Hva skal temperaturen på originalmotoren ligge på sånn ca?
                              hold deg under 140 så går det vell bra. men hvis du vill ha laaaaang leve tid så burde du ikke for mye over 120.
                              Kjører: Traxxas Jato 3.3

Comment

Oppgradering MTA4!

Jeg har nylig bestilt en MTA4 og er helt fersk i MT miljøet. Er det noen oppgraderings deler som er et "must" å sette på med en gang, for at bilen skal tåle litt hopp og smårøff behandling i grusgruve?
                                Er det noen andre tips dere har for en nybegynner på MTA4 mottas det med takk.
                                Lars Helbostad 1982 mod.
                                Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X