Originally posted by c-man
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Thunder Tiger Mta 4
Collapse
X
-
det der ser da nesten riktig ut, det bør være litt "toe in" hjulene peker innover bak og "toe out" peker utover foran. For mye og for lite gir en bil som enten er veldig nervøs eller veldig dårlig på styring (f.eks).Originally posted by TT MTA-4 View PostDe peker mot hverandre ja, sett ovenfra. Vinkelen er den samme på begge dekkene bak. Har kjapt tegnet hvordan det ser ut ovenfra...
[ATTACH]3038[/ATTACH]
Har ikke fått startet bilen enda, men skal sjekke det i dag. Pakket opp bilen i går skjønner du
MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Diff, tomgang og forward!
Da har jeg vert ute å fått start og smått prøvd bilen, etter et par timer med skruing. Kjedelig greier å må ut med diffen å snu den 180 grader, når man kjøper en RTR bil... Var vist en fabrikkfeil.
Som sagt er jeg helt fersk, så jeg har fortsatt et par spørsmål (sikkert ikke de siste heller)..
1. Jeg har fått start på bilen, men får den ikke til å gå på tomgang. Var også vanskelig å få start på.
Med en gang jeg tar av glødinga, stopper bilen.
HSN er stilt til 2,5 + 1/4, LSN er stilt til 6,5. Idle er ikke rørt.
Hvordan ser jeg at "Idle" er +/- 1mm, og hvorfor går ikke bilen uten gløding??
2. Når jeg slår på radioen så justeres div på bilen, men den skal vel ikke starte i revers???
På forhånd takk...Lars Helbostad 1982 mod.
Thunder Tiger: MTA-4 / s .28
Comment
-
1. bytt plugg. skru inn idle en halv runde. hvis den stopper med en gang du tar av gløderen, er pluggen defekt. ha alltid plugger i reserve. under innkjøring trenger du ikke ha på radioutstyret de første tankene, pass på at gass servo står i nøytral posisjon (gass-spjeld inne).Originally posted by TT MTA-4 View PostDa har jeg vert ute å fått start og smått prøvd bilen, etter et par timer med skruing. Kjedelig greier å må ut med diffen å snu den 180 grader, når man kjøper en RTR bil... Var vist en fabrikkfeil.
Som sagt er jeg helt fersk, så jeg har fortsatt et par spørsmål (sikkert ikke de siste heller)..
1. Jeg har fått start på bilen, men får den ikke til å gå på tomgang. Var også vanskelig å få start på.
Med en gang jeg tar av glødinga, stopper bilen.
HSN er stilt til 2,5 + 1/4, LSN er stilt til 6,5. Idle er ikke rørt.
Hvordan ser jeg at "Idle" er +/- 1mm, og hvorfor går ikke bilen uten gløding??
2. Når jeg slår på radioen så justeres div på bilen, men den skal vel ikke starte i revers???
På forhånd takk...
2. skru på radio når bilen ikke er startet, se at alt går riktig vei, og juster noenlunde rett på alle. mulig du må reversere servoene via radioen. dette er noen små knapper på radioen hvor det står noe lignende som norm-rev.
sjekk at høyre er høyre, og gass er gass.MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
TRF-415MSXX
DEX410
Comment
-
Når radioen skrues på går bilen automatisk i "forover".
Hvis din bil går i revers når du skrue på tror jeg dessverre du snudde feil diff.:sad:
Girakselen skal skyves inn i girkassa når bilen går fremover, og trekkes ut når den går i revers.
Hvis din bil er motsatt må du snu begge diffene.
Hvis du ikke gjør det, men kjører med bilen som den er vil du ødelegge girkassa da denne ikke er like sterk i revers som i forover.
Revers er jo egentlig bare for å komme seg ut av en kjedelig situasjon.
Originally posted by TT MTA-4 View Post2. Når jeg slår på radioen så justeres div på bilen, men den skal vel ikke starte i revers???sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.
Comment
-
Fikk på plass Nosram'en i MTA'en min i går. Har fjerna reversen i girkassa, og bare det gjorde bilen mye kvikkere med originalmotoren. Driver med innkjøring nå, har putret 2 tanker på en diger asfaltplass, skal ta et par tanker til i litt variert terreng før jeg begynner å tune litt.
Men aner allerede potensialet ja. Virker som om det er litt mere rapp i bilen nå ja.
Originalmotoren skal nå forsøke seg i en Lightning 2 Sport. Der fyller den tomrommet etter en Nosram... så det blir vel som å hoppe etter Virkola, men kanskje motoren passer "litt" bedre til bilen enn Nosramen gjorde. Eller ka du trur Trond?Roar Mortensen, 1970 modell
1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO
Comment
-
Buggyen blir nok litt mere lett kjørt med MTA motoren ja,Nosramen var jo overkill i den med 3,9Hk på 3400Gr bil.Når en buggy bruker bakspoileren som weeliebar er det en smule brutalt.Satser nå på at jeg får litt mere kontroll på den med litt mindere brutal motor.Originally posted by c-man View PostFikk på plass Nosram'en i MTA'en min i går. Har fjerna reversen i girkassa, og bare det gjorde bilen mye kvikkere med originalmotoren. Driver med innkjøring nå, har putret 2 tanker på en diger asfaltplass, skal ta et par tanker til i litt variert terreng før jeg begynner å tune litt.
Men aner allerede potensialet ja. Virker som om det er litt mere rapp i bilen nå ja.
Originalmotoren skal nå forsøke seg i en Lightning 2 Sport. Der fyller den tomrommet etter en Nosram... så det blir vel som å hoppe etter Virkola, men kanskje motoren passer "litt" bedre til bilen enn Nosramen gjorde. Eller ka du trur Trond?
Nosramen gjør seg bra i Savagen men fy flate framhjula letter fort:razz: .
Må få fiksa bremsa så den tar bedre på Savagen.Det fant jeg ut igår etter at jeg nesten måtte dykke i sjøen etter Savagen.Hadde jeg hoppa 5cm høyere da hadde det blitt bading ja:razz: snakk om flaks at det gikk bra.
Håper du får plass til og ta med begge bilene til meg og Junior nordover så kan "Guttungene":razz: leke seg litt i ferien.Trond
76mod
Savage X,Lightning 2, Rc fly,Rc heli og Rc båt x2
Comment
-
Det er veldig skjelden nødvendig å justere giret på MTA4.
Det er mer sannsynlig at det er noe annet feil.
Dette er de tre vanligste feilene:
- Motoren er ikke riktig innstillt, den får ikke høyt nok turtall.
- Skruen som holder "2 speed hub" er løsnet. (ofte som et resultat at man har "justert" på feil skrue)
- 2 gir drevet er ødelagt.
Originally posted by Kåre Todnem View PostHei!
HAR ET PROBLEM!!! Bilen går bare i første gir, den girer ikkje opp. Sikkert bare en justerings sak, men vet ikkje hvordan. Er det noen som kan gi meg en detaljert beskrivelse/link, om hvordan man justerer giret????sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.
Comment
-
Originally posted by Thomas-no View PostDet er veldig skjelden nødvendig å justere giret på MTA4.
Det er mer sannsynlig at det er noe annet feil.
Dette er de tre vanligste feilene:
- Motoren er ikke riktig innstillt, den får ikke høyt nok turtall.
- Skruen som holder "2 speed hub" er løsnet. (ofte som et resultat at man har "justert" på feil skrue)
- 2 gir drevet er ødelagt.
Hei å takk for opplysningen! Det er iallefall ikkje motoren, det er eg sikker på. Kjøpte bilen av en kamerat som gikk lei etter å ha kjørt i snaue 2 timer. Bilen er helt ny, og 2 giret virket bare i en halvtime ifølge han. Har ikkje instruksjonsbok så dette må eg se nermere på! Har ikkje "justert" noe enda, fikk den igår! Kan du gi meg en kort beskrivelse på hvor eg finner denne skruen til "2 speed hub"?
Comment
-
Dele og bygge beskrivelsen til MTA-4 kan du finne online HER
Skruen til å justere andre giret sitter litt på skrå, ikke rett inn mot akslingen.
Skruen til å feste andre giret sitter rett inn mot akslingen.
Du finner skruene med å lyse inn i justeringshullet, holde en umbrako litt inn i hullet i kappen til andregiret, og dreie på hjulene.sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.
Comment
-
MTA 4 spytter fuel, MED korrekte innstillinger.
[quote=Tombola;163024]1. bytt plugg. skru inn idle en halv runde. hvis den stopper med en gang du tar av gløderen, er pluggen defekt. ha alltid plugger i reserve. under innkjøring trenger du ikke ha på radioutstyret de første tankene, pass på at gass servo står i nøytral posisjon (gass-spjeld inne).
Nå har jeg gjort akkurat det som du anbefalte, og jeg får start. Bilen går uten gløderen, MEN den spytter noe helt SINNSYKT med fuel ut potta.
En tank er borte på no time.
Hva i svarte "#!#""!!!! er problemet nå da? Har prøvd å justere, men det hjelper ikke. Spytter fuel uansett.
Har tatt ut HSN å sjekket, den er det ikke noe feil med. (mener jeg...)
Pluggen kan jo ikke ha noe med dette å gjøre heller, eller hva? For det som er problemet er jo at den får ALT for mye fuel, og dermed spytter det ut potta.
HELP! tror bilen har gått tilsammen 10 minutter siden jeg fikk den i hus, mens jeg har skruvd i ca 3 timer.
Diffen er endelig satt på plass korrekt vei, så bilen går iallefall BÅDE fram og i revers nå + at den starter i revers. (presterte jo å snu feil diff helt i starten). Så holder på å kjenne bilen ganske godt nå, etter å hvært oppe med dem 2 ganger.
Bilen er kjøpt ny fra Elekjop, vurderer å sende hele dritten tilbake snart. Det er jo ingenting som fungerer som det skal.
Mottar all info med STOR takk!Lars Helbostad 1982 mod.
Thunder Tiger: MTA-4 / s .28
Comment
-
Bare la den spytte fuel du, under innkjøring skal den gå rikt, men ikke så rikt at den ikke oppnår trivselstemperatur (90-110 grader ved moderat belastning).
Hvis du ikke får den til å gå på tomgang så skrur du den inn 1/8 - 1/4 omdreining på HSN (la LSN og tomgangsskruen være i fred). Hvis den kveler seg ved pådrag før du har kjørt noen tanker så er det normalt, og kan skyldes at pådraget er for stort (at du ikke lirker den i gang).
Dette er litt trøblete men vil skåne enveislageret ditt: Før hver opstart så skrur du ut pluggen (ikke få møkk nedi sylynderen), deretter gir du den litt fuel (pumpe) og napper noen ganger i snora slik at "overskuddet spyttes ut (ikke kikk nedi, men hold over toppen med en klut), deretter setter du i pluggen gløder den i 5 sekunder før du napper i snora. Drukner den umiddelbart så skrur du opp gassen LITT å senderen og gjentar prosedyren. Tungvint men skånsomt for plugg og enveislager.MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment