Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Antenne reparerings tips

    Originally posted by Sindre
    Antenne repare mod


    Utstyr:
    krympestrømpe litt større en antenna
    avbiter
    knekt antenne
    lighter

    Okey, du er ute å kjører har taka og den stygge antenna har knekt!

    Først:kapper du krymepstrømpa så du har minst 7 cm på hver side av knekken.

    Teip funker jo dårlig. vel det du gjør er: Du trer antenne ledningen gjennom begge delene av den knekte antenne, så trer du krympestrømpen over der hvor hvor antenne er knekt av, sørger for ca lik lenge på hva side av knekke, så tar du lighteren og og "drar" flammen fram og tilbake over krympestrømpen til den er stiv og stram over antennen.

    Ps:hender att man må legge dobbelt opp med krympestrømpe, kommer ann på.



    jeg bruker nesten samme metode, bare at jeg bruke fuel slange isteden for krympestrømpe. funker SUPERT!
    Runar K 1993 -HMBK-
    Har no nåkka greier

    Comment


    • #77
      Originally posted by HPI
      Savage Throttle Mod

      Mange har sikker lagt merke til hvor dårlig gass servo oppsettet er lagt opp; Dårlig servosaver, for mye trykk på forgasserstempelet ved bremsing, lite justeringsmuligeter +++

      En bra måte å løse disse problemene på er ved å sette på Ofna sitt likage kit. Dette er en populær mod på HPI Savage, og er veldig enkel å installere.

      Til denne mod'en har jeg brukt 1x Ofna Linkage Kit og 1x Ofna Slide Kit.
      Disse fås hos blant annet Tower Hobbies ( www.towerhobbies.com ) og Savage Central ( http://store.savagess.com ) for rundt $10 og levert til Norge for ca. 150 kroner totalt. Enda billigere om du kjøper noe annet i tillegg, og du slipper unødvendig frakt. Har nå funnet ut at www.micromonsters.no selger disse kittene for 75 kroner stykket. Søk på "linkage" og du finner det du trenger.




      Disse finnes i føgende farger: Blå, Rød, Gul, Rosa, Oransje, Lilla



      Følg punktene under og du har det hele montert på rundt 20 minutter.

      1. Demonter den originale gass servosaveren, og behold kun den nederste delen som går på servoen.

      2. Bor et 3mm hull der som støpemerket er, samt bruk en skarp kniv til å fjerne bremsestag festet ytters for så å borre også dette opp til 3mm. Se bilde #1

      Bilde #1



      3. Fest så kula til "L" braketten med medfølgende mutter. Se bilde #2 og #3

      Bilde #2



      Bilde #3



      4. Om du bruker veltebøyle må du bøye til gass staget for å ungå at disse treffer hverandre. Se bilde #4

      Bilde #4



      5. Fest så kuleholderen på enden av gass staget

      6. Bruk delene som følgte med kittene og monter disse på servohornet. Husk å ha hodene på skruene nedover, hvis ikke vil de ta borti TVP'en. Du vil nå ha noe som ser ut som bilde #5.

      Bilde #5




      7. Fest gass staget på "L" braketten. Se bilde #6

      Bilde #6




      8. Fest bremsestaget som som det står originalt.

      9. Da gjenstår det bare å stille inn gass/brems og ta bilen ut for å kjøre!


      Slik skal det se ut når du er ferdig.




      Skrevet av Olav Rørvik - www.hoora-racing.com

      Tjena . lurte no bare på vilken browser dere bruker for å få sett bildene fra Savage Throttle Mod med ..har testa flere browsere . men får ikke til å se bildene ....Noen her som har mulighet til å sende meg bilden på mail el henvse meg til en annen side hvor jeg kan se di bilden på...er litt lei av gass/bremsesystemet på bila no ...

      På forhånd TUSEN TAKK ..... Mail adressa mi e : milleniumboat@hotmail.com
      Lars Erling Olsen 1981 Trondheim Losi 22-4 - Losi 22 2.0 - 2x Xray T4 16 - Sanwa M12


      Comment


      • #78
        here you go: http://www.zonecentral.org/products/...hrottlemod.htm

        Enjoy an good evening!

        siden vi var på utenlandsk språk mener jeg...
        Sindre Dahl.1989 modell.Bor på Lunner Futaba 3PK
        Savage X SS Hpi Savage 4.6SS - Baja 5B
        Revo 2.5 Team Losi LST2 2 FG MT'er - FG Marder Thunder Tiger MTA4

        Comment


        • #79
          har prøvd meg litt fram og fant ut at denne løsningen er bedre enn den orginale, har laget dette pga bremse staget blir ikke med tilbake i null posisjon når jeg gir gass og det er lettere å stille bremsen :wink: :wink:

          jeg brukte: fuel slange, 2 skiver og 2 sånne blank ting med skrue i husker ikke hva det heter

          beklager dårlig bilde :?

          Comment


          • #80
            Hvilke er det jeg skal bruke
            Jeg fant ganske mange :? ...

            Christian Siggerud 1991 modell
            Savage 25- masse optionparts
            Sidewinder

            Comment


            • #81
              Du kan bruke de 5 nederste :P Så du kan velge den fargen du liker best
              Thomas Laugerud 1992
              FG MT

              Comment


              • #82
                Det går vel greit å bruke de to her sammen?




                Da har jeg vel alt?
                Christian Siggerud 1991 modell
                Savage 25- masse optionparts
                Sidewinder

                Comment


                • #83
                  For det sto i en post her at man skulle bruke slide kit og linkage kit, så da er vel det riktig :?
                  Christian Siggerud 1991 modell
                  Savage 25- masse optionparts
                  Sidewinder

                  Comment


                  • #84
                    hvis dere vil spare så ikke kjøp hos towerhobbies, de er værken spess billige eller har bra service.. Pullstarten jeg kjøpte der gikk scheiss(spolen splitta i to) de sa at det var HPI sitt ansvar, og nektet å gjøre noe.. Har en rekke mindre sider(husker ikke hvilke som er billige, det finner du ut av selv).

                    We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!



                    www.unitedhobbies.com (her kjøpte jeg min SH.28, billigste stedet, 750kr)

                    When you want to lay down some serious speed or tear through the sky with cool tricks, shop with us for a great selectio

                    Shop for RC Planet at RC Planet


                    Et annet tips er å bruke froogle.com for å finne den billigste varen. Ofte er den på eBay...

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by ITW
                      Tips: For vask av eksos potte!

                      Var ganske lei av att potta mi var ugjenkjennelig møkkete, og begynte med stål ull og fant utt att de kom til og ta evigheter.

                      Så her kommet tipset (burde gjøres ute eller under ventilerte områder) hiv potta og manefoilen i en bøtte/beholder fyll på med plumbo inni potta og i beholderen, og hell på med kokende vann, la dette godgjøre seg i ca 30sekunder og vips, potta er blankere enn da ny

                      P.s TRO meg du trenger ikke en hel flaske plumbo i en isboks for og få de til og bli bra resultat

                      Mvh Itw
                      Ville bare si at man burde være forsiktig med de greiene. Plumbo og kaustisk soda løser nemmelig opp alluminium, derav det gode resultatet. For all del ikke gjør dette hvis du har sideeksos(gjengene blir borte). Det fjerner også anodyseringen av alluminiumen, så ikke bruk det hvis du forstatt vi ha en rosa potte :wink:

                      Comment


                      • #86
                        Hvordan lage hopp.

                        Halla, lagde denne guiden til hopp. Mange jeg har snakket med lurer på hvordan man lager bra hopp så jeg har tatt noen bilder osv. Skissen er tekstet på engelsk, håper alle kan språket :wink: .

                        Du bestemmer selv størrelsen på hoppet. Lengden på sponplata(chipboard) eller finerplata hvis du heller vil bruke det bestemmer lengden på hoppet, bredden bestemmer høyden. Vil du ha et spretthopp, så må du ha stor stigning :? . Det jeg brukte var:

                        -Noen plankestumper (alle over 1m)
                        -Ett stykk grov sponplate ca. 1.5 * 1 m
                        -Et stykk tynn plate(2*1m)
                        -Spiker
                        -Blyant
                        -Hammer
                        -Godt humør

                        Her er skissen:

                        Rammen:

                        Resultat:




                        Håper dette hjelper dere på vei til ødeleggelse :wink:

                        Comment


                        • #87
                          et tips..

                          er kanksje ikke noe nytt men, ta og stripse clipsa, da slepper du å bruke tang vær gang man skal ta de ut, det gjør jeg.. kanksje noen andre og?
                          FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

                          Comment


                          • #88
                            Du kan også sette en strikk imellom de to klipsa også,slik at hvis det ene detter av,så mister du det ikke.
                            Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by sindre_savage
                              et tips..

                              er kanksje ikke noe nytt men, ta og stripse clipsa, da slepper du å bruke tang vær gang man skal ta de ut, det gjør jeg.. kanksje noen andre og?


                              Her er det også noen gode gamle strips og fuelslange tricks
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • #90
                                fuel slanga datt av på meg hele tiden, brukte strips også. (stripset åppå fuelslangen.)
                                FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X