Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: o

    Originally posted by paul
    hvorfor ikke bare kjøpe en ordentlig antennepisk som ikke knekker.litt mindre pes,og ser litt mere ryddig ut inni bilen,men for all del,hver sin smak.
    Ganske enkelt fordi jeg ikke har funnet den optimale antennepisken som tåler å bli slipt mellom asfalten og veltebøylen
    HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
    Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

    Comment


    • #17
      Styreservosaveren er lik orginalt på 25 og 4.6.
      MorteN Stokke

      Comment


      • #18
        Originally posted by HPI
        Savage Antenne Mod

        Likte veldig godt antenne mod'en din Shaka, men jeg synes den ser litt spinkel ut. Her er hvordan jeg har gjort på min bil:


        1. Kutt ut en passende lexan bit fra et gammelt karrosseri eller avkapp fra forrige gang du lakkerte.




        2. Du vil ende opp med noe som dette:



        3. Sjekk at det passer sånn noenlunde på bilen:



        4. Bor passende hull til antenne ledningen og til feste med stips:



        5. Tre antenne ledningen gjennom hullene og fest hele saken til bilen med stips eller lignende. Det endelige resultatet ser du her:



        Skrevet av Olav Rørvik - www.hoora-racing.com



        Vil dette ha like lang rekkevidde som ved vanlig antenne? Jævla irreterendes når antenna knekker og bøyes hele tiden...
        mvh
        Kai Ove Johannessen

        Comment


        • #19
          Re: o

          Originally posted by HPI
          Originally posted by paul
          hvorfor ikke bare kjøpe en ordentlig antennepisk som ikke knekker.litt mindre pes,og ser litt mere ryddig ut inni bilen,men for all del,hver sin smak.
          Ganske enkelt fordi jeg ikke har funnet den optimale antennepisken som tåler å bli slipt mellom asfalten og veltebøylen
          Da fåreslår jeg at du kjøper deg spektrum, der er ikke antennen lengre en ca 20 cm+ du slipper å skifte krystaller hvist andre har samme frekvens som deg.På bildet ser du (dere) det instelert i en swift 2.
          Morten Pahlm (68 modell)

          Comment


          • #20
            Det hvite arket er en del av den skjønner jeg..
            Vidar Aas
            VÆRDALN

            Comment


            • #21
              Kan'ke noen slenge opp en "DIY" til lykter på bilen ? Har en genial ide om å lage bremselys på bilen skal lage en tegning i morgen og se hva jeg får til, men hvis andre har peil så vennligst hjelp meg, fordi jeg går allmenfag, ikke elektro.. hehe Hadde jo vært fett... sier bare :
              *bling bling*
              /J3S

              -Go fast, be cool, stay Skoglund

              http://itslearning.com/data/231/1747...d-1%20copy.jpg

              Comment


              • #22
                Innstaller slike:

                http://img6.imageshack.us/img6/107/hawk9xc.jpg
                HÃ¥kon Hawk Åmdal - Inferno TR-15 (Êsj), Nikko Sky Watcher, Savage SuperSport 4.6 og Agressor CRX (NY!!!)
                1990

                Comment


                • #23
                  jo faktisk
                  Var jo najse da... men spekulerer på å sette opp noe anna.. men skal se når jeg får cash btw. er det en bra butikk å handle fra ?
                  /J3S

                  -Go fast, be cool, stay Skoglund

                  http://itslearning.com/data/231/1747...d-1%20copy.jpg

                  Comment


                  • #24
                    Tower er den beste butikken å handle fra på nett.
                    De har stort sett alt..
                    MorteN Stokke

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by mortenSH
                      ower er den beste butikken å handle fra på nett.
                      De har stort sett alt..
                      tower hobbies, skal sjekke dem da
                      /J3S

                      -Go fast, be cool, stay Skoglund

                      http://itslearning.com/data/231/1747...d-1%20copy.jpg

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by HPI
                        Savage Throttle Mod

                        Mange har sikker lagt merke til hvor dårlig gass servo oppsettet er lagt opp; Dårlig servosaver, for mye trykk på forgasserstempelet ved bremsing, lite justeringsmuligeter +++

                        En bra måte å løse disse problemene på er ved å sette på Ofna sitt likage kit. Dette er en populær mod på HPI Savage, og er veldig enkel å installere.

                        Til denne mod'en har jeg brukt 1x Ofna Linkage Kit og 1x Ofna Slide Kit.
                        Disse fås hos blant annet Tower Hobbies ( www.towerhobbies.com ) og Savage Central ( http://store.savagess.com ) for rundt $10 og levert til Norge for ca. 150 kroner totalt. Enda billigere om du kjøper noe annet i tillegg, og du slipper unødvendig frakt. Har nå funnet ut at www.micromonsters.no selger disse kittene for 75 kroner stykket. Søk på "linkage" og du finner det du trenger.



                        Disse finnes i føgende farger: Blå, Rød, Gul, Rosa, Oransje, Lilla



                        Følg punktene under og du har det hele montert på rundt 20 minutter.

                        1. Demonter den originale gass servosaveren, og behold kun den nederste delen som går på servoen.

                        2. Bor et 3mm hull der som støpemerket er, samt bruk en skarp kniv til å fjerne bremsestag festet ytters for så å borre også dette opp til 3mm. Se bilde #1

                        Bilde #1



                        3. Fest så kula til "L" braketten med medfølgende mutter. Se bilde #2 og #3

                        Bilde #2



                        Bilde #3



                        4. Om du bruker veltebøyle må du bøye til gass staget for å ungå at disse treffer hverandre. Se bilde #4

                        Bilde #4



                        5. Fest så kuleholderen på enden av gass staget

                        6. Bruk delene som følgte med kittene og monter disse på servohornet. Husk å ha hodene på skruene nedover, hvis ikke vil de ta borti TVP'en. Du vil nå ha noe som ser ut som bilde #5.

                        Bilde #5




                        7. Fest gass staget på "L" braketten. Se bilde #6

                        Bilde #6




                        8. Fest bremsestaget som som det står originalt.

                        9. Da gjenstår det bare å stille inn gass/brems og ta bilen ut for å kjøre!


                        Slik skal det se ut når du er ferdig.




                        Skrevet av Olav Rørvik - www.hoora-racing.com

                        Her mener jeg det er noe som ikke er optimalt.. Fjør på "baksiden" av trottle slide`rn, vil gjøre det mye tyngre for servoen å bremse! Blir jo dobbelt så stor motstand i forhold til om den KUN skulla dratt i bremse linken..

                        Driver å forsker litt på dette selv nå, å foreløpig vil jeg si at det er bedre å bruke throttle retur fjør på gassern, da en vil få full styrke på bremsen slik.. (er ikke alle som har dual disk) Men en vil vel også gjerne dra med seg throttle tilbake til 0, i TILFELLE det skulle skje no med retur fjøra å da.. Hmm.. Dilemma

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Ola

                          Her mener jeg det er noe som ikke er optimalt.. Fjør på "baksiden" av trottle slide`rn, vil gjøre det mye tyngre for servoen å bremse! Blir jo dobbelt så stor motstand i forhold til om den KUN skulla dratt i bremse linken..

                          Driver å forsker litt på dette selv nå, å foreløpig vil jeg si at det er bedre å bruke throttle retur fjør på gassern, da en vil få full styrke på bremsen slik.. (er ikke alle som har dual disk) Men en vil vel også gjerne dra med seg throttle tilbake til 0, i TILFELLE det skulle skje no med retur fjøra å da.. Hmm.. Dilemma
                          Joda, men de fjørene er ikke akkurat noen 10 kilos fjører. Er noe det samme som du finner i kulepenner..

                          Og det går an å kjøpe seg en litt bedre servo enn de 3 kilos servoene som står originalt og koster 70kr.

                          Grunnen til at jeg har satt fjør på baksiden er for å få litt bedre kontroll med bremsingen slik at bilen ikke snurrer rett rundt når man bremser. Jeg har heller ikke dual disk, men har funnet ut at enkel fiber skive og sterk servo (9kg+) funker optimalt!
                          HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
                          Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by HPI
                            Originally posted by Ola

                            Her mener jeg det er noe som ikke er optimalt.. Fjør på "baksiden" av trottle slide`rn, vil gjøre det mye tyngre for servoen å bremse! Blir jo dobbelt så stor motstand i forhold til om den KUN skulla dratt i bremse linken..

                            Driver å forsker litt på dette selv nå, å foreløpig vil jeg si at det er bedre å bruke throttle retur fjør på gassern, da en vil få full styrke på bremsen slik.. (er ikke alle som har dual disk) Men en vil vel også gjerne dra med seg throttle tilbake til 0, i TILFELLE det skulle skje no med retur fjøra å da.. Hmm.. Dilemma
                            Joda, men de fjørene er ikke akkurat noen 10 kilos fjører. Er noe det samme som du finner i kulepenner..

                            Og det går an å kjøpe seg en litt bedre servo enn de 3 kilos servoene som står originalt og koster 70kr.

                            Grunnen til at jeg har satt fjør på baksiden er for å få litt bedre kontroll med bremsingen slik at bilen ikke snurrer rett rundt når man bremser. Jeg har heller ikke dual disk, men har funnet ut at enkel fiber skive og sterk servo (9kg+) funker optimalt!

                            Ja men vil du ikke bremse når du gir gass med 2 fjærer på bremse staget ?
                            Morten Pahlm (68 modell)

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Mr Monster Truck
                              Ja men vil du ikke bremse når du gir gass med 2 fjærer på bremse staget ?
                              Om bilen hadde bremset ved gasspådrag, ville jeg ha kjørt med det da?
                              HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
                              Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

                              Comment


                              • #30
                                Et bilde av en modifisert tvp så eksosmanifolden ikke gnisser.
                                Jens Henrud 82 mod
                                Savage Twinzilla.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X