hvorfor ikke bare kjøpe en ordentlig antennepisk som ikke knekker.litt mindre pes,og ser litt mere ryddig ut inni bilen,men for all del,hver sin smak.
Ganske enkelt fordi jeg ikke har funnet den optimale antennepisken som tåler å bli slipt mellom asfalten og veltebøylen
Da fåreslår jeg at du kjøper deg spektrum, der er ikke antennen lengre en ca 20 cm+ du slipper å skifte krystaller hvist andre har samme frekvens som deg.På bildet ser du (dere) det instelert i en swift 2.
Kan'ke noen slenge opp en "DIY" til lykter på bilen ? Har en genial ide om å lage bremselys på bilen skal lage en tegning i morgen og se hva jeg får til, men hvis andre har peil så vennligst hjelp meg, fordi jeg går allmenfag, ikke elektro.. hehe Hadde jo vært fett... sier bare :
*bling bling*
Mange har sikker lagt merke til hvor dårlig gass servo oppsettet er lagt opp; Dårlig servosaver, for mye trykk på forgasserstempelet ved bremsing, lite justeringsmuligeter +++
En bra måte å løse disse problemene på er ved å sette på Ofna sitt likage kit. Dette er en populær mod på HPI Savage, og er veldig enkel å installere.
Til denne mod'en har jeg brukt 1x Ofna Linkage Kit og 1x Ofna Slide Kit.
Disse fås hos blant annet Tower Hobbies ( www.towerhobbies.com ) og Savage Central ( http://store.savagess.com ) for rundt $10 og levert til Norge for ca. 150 kroner totalt. Enda billigere om du kjøper noe annet i tillegg, og du slipper unødvendig frakt. Har nå funnet ut at www.micromonsters.no selger disse kittene for 75 kroner stykket. Søk på "linkage" og du finner det du trenger.
Disse finnes i føgende farger: Blå, Rød, Gul, Rosa, Oransje, Lilla
Følg punktene under og du har det hele montert på rundt 20 minutter.
1. Demonter den originale gass servosaveren, og behold kun den nederste delen som går på servoen.
2. Bor et 3mm hull der som støpemerket er, samt bruk en skarp kniv til å fjerne bremsestag festet ytters for så å borre også dette opp til 3mm. Se bilde #1
Bilde #1
3. Fest så kula til "L" braketten med medfølgende mutter. Se bilde #2 og #3
Bilde #2
Bilde #3
4. Om du bruker veltebøyle må du bøye til gass staget for å ungå at disse treffer hverandre. Se bilde #4
Bilde #4
5. Fest så kuleholderen på enden av gass staget
6. Bruk delene som følgte med kittene og monter disse på servohornet. Husk å ha hodene på skruene nedover, hvis ikke vil de ta borti TVP'en. Du vil nå ha noe som ser ut som bilde #5.
Bilde #5
7. Fest gass staget på "L" braketten. Se bilde #6
Bilde #6
8. Fest bremsestaget som som det står originalt.
9. Da gjenstår det bare å stille inn gass/brems og ta bilen ut for å kjøre!
Her mener jeg det er noe som ikke er optimalt.. Fjør på "baksiden" av trottle slide`rn, vil gjøre det mye tyngre for servoen å bremse! Blir jo dobbelt så stor motstand i forhold til om den KUN skulla dratt i bremse linken..
Driver å forsker litt på dette selv nå, å foreløpig vil jeg si at det er bedre å bruke throttle retur fjør på gassern, da en vil få full styrke på bremsen slik.. (er ikke alle som har dual disk) Men en vil vel også gjerne dra med seg throttle tilbake til 0, i TILFELLE det skulle skje no med retur fjøra å da.. Hmm.. Dilemma
Her mener jeg det er noe som ikke er optimalt.. Fjør på "baksiden" av trottle slide`rn, vil gjøre det mye tyngre for servoen å bremse! Blir jo dobbelt så stor motstand i forhold til om den KUN skulla dratt i bremse linken..
Driver å forsker litt på dette selv nå, å foreløpig vil jeg si at det er bedre å bruke throttle retur fjør på gassern, da en vil få full styrke på bremsen slik.. (er ikke alle som har dual disk) Men en vil vel også gjerne dra med seg throttle tilbake til 0, i TILFELLE det skulle skje no med retur fjøra å da.. Hmm.. Dilemma
Joda, men de fjørene er ikke akkurat noen 10 kilos fjører. Er noe det samme som du finner i kulepenner..
Og det går an å kjøpe seg en litt bedre servo enn de 3 kilos servoene som står originalt og koster 70kr.
Grunnen til at jeg har satt fjør på baksiden er for å få litt bedre kontroll med bremsingen slik at bilen ikke snurrer rett rundt når man bremser. Jeg har heller ikke dual disk, men har funnet ut at enkel fiber skive og sterk servo (9kg+) funker optimalt!
Her mener jeg det er noe som ikke er optimalt.. Fjør på "baksiden" av trottle slide`rn, vil gjøre det mye tyngre for servoen å bremse! Blir jo dobbelt så stor motstand i forhold til om den KUN skulla dratt i bremse linken..
Driver å forsker litt på dette selv nå, å foreløpig vil jeg si at det er bedre å bruke throttle retur fjør på gassern, da en vil få full styrke på bremsen slik.. (er ikke alle som har dual disk) Men en vil vel også gjerne dra med seg throttle tilbake til 0, i TILFELLE det skulle skje no med retur fjøra å da.. Hmm.. Dilemma
Joda, men de fjørene er ikke akkurat noen 10 kilos fjører. Er noe det samme som du finner i kulepenner..
Og det går an å kjøpe seg en litt bedre servo enn de 3 kilos servoene som står originalt og koster 70kr.
Grunnen til at jeg har satt fjør på baksiden er for å få litt bedre kontroll med bremsingen slik at bilen ikke snurrer rett rundt når man bremser. Jeg har heller ikke dual disk, men har funnet ut at enkel fiber skive og sterk servo (9kg+) funker optimalt!
Ja men vil du ikke bremse når du gir gass med 2 fjærer på bremse staget ?
Comment