Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    PS: pris på pumpe ?
    60-70kr..
    MorteN Stokke

    Comment


    • #47
      Har foreløpig ikke hatt problemer med at slangen har gått inn i fjærene, men om det blir et problem legger jeg bare en kapsling utenpå fjæra. (Men slangene har større diameter en avstanden mellom viklingene på fjæra når demperen er helt ute, så det skal mye til før det blir et problem.)

      Savagen er veldig trang, både for å skrupå, og for å modde, og det gir desverre få alternativer for hvor man kan montere ting... Men jeg har klart å montere filteret slik at det ikke blir utsatt ved krasj e.l. Hjørnene på dempertårnet står lengre ut en filteret, og selve festet til filter/pumpe er fleksibelt, så skulle det bli en så hard smell at filtret slår borti noe så tåler det alikevell mye.

      Du kan for øvrig sette dette filteret hvor du vill mellom forgasser og tank, men som sagt er Savage en trang bil...
      Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

      Comment


      • #48
        Originally posted by Beast
        Et bilde av en modifisert tvp så eksosmanifolden ikke gnisser.
        Har og kappet litt
        Savage SS4.6 Rush Evo Hitec Aggressor CRX. 40.775mhz.
        Jørn Birkeland. 74.Modell
        http://www.bountyhunter4x4.com/

        Comment


        • #49
          Piggdekk til Savage!

          Har mekka piggdekk med utgangspunkt i Hot bodies Dozer Tire!

          Utstyr:

          Solid skrujern
          Solid nebbetang
          Scott Lynlim
          Dekk merker (hvit merketusj for bruk på gummi)

          160 stk 12 x 3 mm treskruer med vanlig hode (Syrefast)
          4 stk Hot Bodies Dozer dekk på UFO felg


          Fremgangsmåte:

          Setkte først de ferdiglimte hjulene i stekovnen på 200 grader i 5 minutt på hver side. Dette fikk limet til å løsne slik at jeg kunne ta av dekkene.

          Deretter var det bare å la dekka kjøle seg ned en stund. Merka så hvor jeg ville sette piggene med merketusjen (bilde 1 og 2), og skrudde treskruene halvveis inn.

          Hadde så lim på skruene og skrudde disse inn til hodet klemte godt mot gummien (limet smelter gummien slik at skruhode vil trenge litt ned i dekket). Satte inn alle skruene (bilde 3 og 4).

          Deretter var det bare å klippe av spissene (bilde 5). Så er det klart til bruk (bilde 6 og 7).
          Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

          Comment


          • #50
            Bilde 4 til 6
            Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

            Comment


            • #51
              Og sist, men ikke minst; Det ferdige piggdekket! (Bilde 7)
              Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

              Comment


              • #52
                Snø inn i bilen, og på center skid??? No more!

                Hadde store problemer med at senter skid plata som jeg laga selv gikk full av snø. Men etter denne modden har jeg overhode ikke hatt problemer.

                Jeg klipte til to plater av leksan, og satte på seden av chassiset for å stoppe snøspruten fra forhjulene. Se bilder....


                NB: Jeg har laget en senter skid plate selv, og montert 8 stk 1,2 volt batterier på 2500 mAh, en serie på 3,6 V til lys, og en på 6 V til servo/mottaker. Ved å legge batteriene her har jeg senket tyngdepunktet betraktelig, og samtidig fått bedre plass i radioboksen. Men snø ble et stort problem, og jeg var nødt til å gjøre noe...
                Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                Comment


                • #53
                  Antenne reparerings tips

                  Antenne repare mod


                  Utstyr:
                  krympestrømpe litt større en antenna
                  avbiter
                  knekt antenne
                  lighter

                  Okey, du er ute å kjører har taka og den stygge antenna har knekt!

                  Først:kapper du krymepstrømpa så du har minst 7 cm på hver side av knekken.

                  Teip funker jo dårlig. vel det du gjør er: Du trer antenne ledningen gjennom begge delene av den knekte antenne, så trer du krympestrømpen over der hvor hvor antenne er knekt av, sørger for ca lik lenge på hva side av knekke, så tar du lighteren og og "drar" flammen fram og tilbake over krympestrømpen til den er stiv og stram over antennen.

                  Ps:hender att man må legge dobbelt opp med krympestrømpe, kommer ann på.
                  Sindre Dahl.1989 modell.Bor på Lunner Futaba 3PK
                  Savage X SS Hpi Savage 4.6SS - Baja 5B
                  Revo 2.5 Team Losi LST2 2 FG MT'er - FG Marder Thunder Tiger MTA4

                  Comment


                  • #54
                    Re: Antenne reparerings tips

                    Originally posted by Sindre
                    Antenne repare mod


                    Utstyr:
                    krympestrømpe litt større en antenna
                    avbiter
                    knekt antenne
                    lighter

                    Okey, du er ute å kjører har taka og den stygge antenna har knekt!

                    Først:kapper du krymepstrømpa så du har minst 7 cm på hver side av knekken.

                    Teip funker jo dårlig. vel det du gjør er: Du trer antenne ledningen gjennom begge delene av den knekte antenne, så trer du krympestrømpen over der hvor hvor antenne er knekt av, sørger for ca lik lenge på hva side av knekke, så tar du lighteren og og "drar" flammen fram og tilbake over krympestrømpen til den er stiv og stram over antennen.

                    Ps:hender att man må legge dobbelt opp med krympestrømpe, kommer ann på.

                    Høres bra ut det der! Det må jeg prøve til helga!

                    Fin guide med gode instruksjoner
                    Jørgen | Savage X

                    Comment


                    • #55
                      Slitte bremser?

                      Gidder ikke lese gjennom hele tråden, men her er et tips for å fikse slitte bremser.

                      Jeg har HPI sine doble bremseskiver, men de siste dagene har de ikke fungert særlig bra. Så jeg skrudde de av og så som forventa at de var slitt. Tok derfor av bremsebelegget, skjærte til nytt belegg av en gammel slipper-clutch(en som ikke var mye brukt grunnet busta spur ). Limte så dette nye belegget på, byttet ut den tredje bremseskoa (den som ligger i mellom bremseskivene) med en av de fra den originale bremsen.
                      Og vips! Bremsene var så gode som nye og nå gjenstår det å se hvor lenge de holder.
                      Espen Ueland
                      -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
                      Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

                      Comment


                      • #56
                        Noe som har lyst til å bygge om bilen sin?

                        The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                        Comment


                        • #57
                          Modifisert radioboks!

                          TIPS!

                          Var lei av å åpne radioboksen for å pakke inn og ut mottaker, så jeg boret ett hull i front som jeg trakk ledningene ut av.

                          Når jeg skal kjøre så putter jeg mottakeren i en engangshanske og stripser igjen. Jeg pleier også å stripse fast hele bunten på undersiden av veltebøylen så ligger den stødig og beskyttet.

                          Enkelt og greit
                          Lasse Baardseth (74)
                          www.almostracing.com
                          Savage OS30, Trex 450 SE V2, 3PK og DX7

                          Comment


                          • #58
                            Joa. funker sikkert bra. men hva sier Failsafen til att det er hull rett ned til den?
                            Sindre Dahl.1989 modell.Bor på Lunner Futaba 3PK
                            Savage X SS Hpi Savage 4.6SS - Baja 5B
                            Revo 2.5 Team Losi LST2 2 FG MT'er - FG Marder Thunder Tiger MTA4

                            Comment


                            • #59
                              æ har et bra tips! vis du ska kjør på asfalt me orginal dekkan te savage e d lurt å trø gummi strikk imellom mønsteran så ikke dekkan smalnes når du kjæm opp i fart har prøvd. Den svinga liksom ikke av sæ sjøl mer.
                              savage 21
                              team losi xxx-bk2
                              Knut ertsaas nilsen-90 mod.

                              Comment


                              • #60
                                Savage-X Rollcage er ikke vanskelig på få satt på en eldre savage
                                http://forum.radiostyrt.no/viewtopic...=106574#106574
                                Savage SS4.6 Rush Evo Hitec Aggressor CRX. 40.775mhz.
                                Jørn Birkeland. 74.Modell
                                http://www.bountyhunter4x4.com/

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X