Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Tips: For vask av eksos potte!

    Var ganske lei av att potta mi var ugjenkjennelig møkkete, og begynte med stål ull og fant utt att de kom til og ta evigheter.

    Så her kommet tipset (burde gjøres ute eller under ventilerte områder) hiv potta og manefoilen i en bøtte/beholder fyll på med plumbo inni potta og i beholderen, og hell på med kokende vann, la dette godgjøre seg i ca 30sekunder og vips, potta er blankere enn da ny

    P.s TRO meg du trenger ikke en hel flaske plumbo i en isboks for og få de til og bli bra resultat

    Mvh Itw
    Isak Wøhni (83) Alta
    Trying is the first step towords failure!

    Norsk psp side WWW.PSPNETT.COM

    Comment


    • #62
      funker dette trikset på andre potter, som feks potta til Tamiya TGS-R?

      Comment


      • #63
        Originally posted by ITW

        Så her kommet tipset (burde gjøres ute eller under ventilerte områder) hiv potta og manefoilen i en bøtte/beholder fyll på med plumbo inni potta og i beholderen, og hell på med kokende vann, la dette godgjøre seg i ca 30sekunder og vips, potta er blankere enn da ny
        Plumbo er jeg godt kjent med fra før av!

        1stk 1 1/2l tomflaske, litt plumbo og varmt vann blir et godt smell!

        Anbefales

        Edit:
        Vær forsiktige hvis noen skal prøve, etser på kroppen etter det har vært i kontakt med vann.
        Jørgen | Savage X

        Comment


        • #64
          Originally posted by Jørgen
          Originally posted by ITW

          Så her kommet tipset (burde gjøres ute eller under ventilerte områder) hiv potta og manefoilen i en bøtte/beholder fyll på med plumbo inni potta og i beholderen, og hell på med kokende vann, la dette godgjøre seg i ca 30sekunder og vips, potta er blankere enn da ny
          Plumbo er jeg godt kjent med fra før av!

          1stk 1 1/2l tomflaske, litt plumbo og varmt vann blir et godt smell!

          Anbefales
          Det sprenger ikke med en gang du blander?
          Mvh. Ole Martin Pettersen ( '88 ), Klepp RC
          [[ Dekk: YMT | Bil: FG Ecoline | Motor: Zenoah 23cc | Radio/servo: Futaba 3PK ]]

          Comment


          • #65
            Originally posted by OMartin
            Originally posted by Jørgen
            Originally posted by ITW

            Så her kommet tipset (burde gjøres ute eller under ventilerte områder) hiv potta og manefoilen i en bøtte/beholder fyll på med plumbo inni potta og i beholderen, og hell på med kokende vann, la dette godgjøre seg i ca 30sekunder og vips, potta er blankere enn da ny
            Plumbo er jeg godt kjent med fra før av!

            1stk 1 1/2l tomflaske, litt plumbo og varmt vann blir et godt smell!
            Det sprenger ikke med en gang du blander?
            Neida, putter plumbo i bånnen av flaska, så heller du varmt vann nedi, så kjapper du deg og skru igjen korken, så rister du litt, setter den ned, og løp for harde livet!

            Men vær forsiktige, plumbo som har vært i kontakt med vann etser på kroppen, får stygge merker og det svir fælt.

            Så vær forsiktige hvis noen skal prøve
            Jørgen | Savage X

            Comment


            • #66
              Tips: Aldrig skru hjul muttrene for hardt på. De tingene på hjulen som holder hjulet til akslingen... Har skjedd med 2 skruer hos meg: måtte borre av de, noe som førte til et lite hull i felgen, og mangel på 2 skruer ...
              Savage X - Dirt Bonez, Hitch 645MG og saftystop -

              Comment


              • #67
                Et tips hvis du er plaget med møkkete luft filter. Ta ei 1/2-liters brusflaske og skjær av bunnen. Bor et hull midt i bunnen, tre bunnen over luftfiltret og skru fast som på bildet. Holder seg reinere og fritt for snø og vann på vinteren. Beskytter mot sprut fra forhjulene når du svinger.
                Roger Herringbotn
                29 år
                Mosjøen

                Comment


                • #68
                  Originally posted by rogerhe
                  Et tips hvis du er plaget med møkkete luft filter. Ta ei 1/2-liters brusflaske og skjær av bunnen. Bor et hull midt i bunnen, tre bunnen over luftfiltret og skru fast som på bildet. Holder seg reinere og fritt for snø og vann på vinteren. Beskytter mot sprut fra forhjulene når du svinger.
                  det er kansje lurt for å holde luft filtere rent men det er jo en grunn til at det ikke er tildekket fra før av.
                  du får mindre luft å bilen vil gå litt dårligere.
                  Kristian Frydstad Kjører Revo Kirkenes

                  Comment


                  • #69
                    Sant. Men hva er de runde kulene på bremsen?
                    Savage X - Dirt Bonez, Hitch 645MG og saftystop -

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by PeeWee
                      Sant. Men hva er de runde kulene på bremsen?


                      er ikke det sånne kuler jenter har på syklene sine ?


                      rogerhe: litt gammelt for dette eller er du på det rosa laget ?
                      Mvh Arild Guttormsen -84
                      2 båter, 1 båtskrog, 3 biler, 1 fly.
                      Miniracing!

                      Comment


                      • #71
                        det er kansje lurt for å holde luft filtere rent men det er jo en grunn til at det ikke er tildekket fra før av.
                        du får mindre luft å bilen vil gå litt dårligere.
                        Motoren får ikke mindre luft av dette. Det er god klaring rundt hele filteret og bilen går like bra som før! Ellers hadde jeg plukket det bort igjen!


                        Men hva er de runde kulene på bremsen?
                        Hehe noe jeg satte på for å få bremsen til å ta bedre! Man tager hva man haver

                        Er ikke på det rosa laget nei... skikkelige mannfolk har orntlig brems på bilen sin :wink:
                        Roger Herringbotn
                        29 år
                        Mosjøen

                        Comment


                        • #72
                          Skal være enig: man må ha skikkelige bremser. Har selv noe lignene... fuelbit lignene
                          Savage X - Dirt Bonez, Hitch 645MG og saftystop -

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by ITW
                            Tips: For vask av eksos potte!

                            Var ganske lei av att potta mi var ugjenkjennelig møkkete, og begynte med stål ull og fant utt att de kom til og ta evigheter.

                            Så her kommet tipset (burde gjøres ute eller under ventilerte områder) hiv potta og manefoilen i en bøtte/beholder fyll på med plumbo inni potta og i beholderen, og hell på med kokende vann, la dette godgjøre seg i ca 30sekunder og vips, potta er blankere enn da ny

                            P.s TRO meg du trenger ikke en hel flaske plumbo i en isboks for og få de til og bli bra resultat

                            Mvh Itw
                            Fungerte veldig bra det der, men jeg hadde ikke så mye plumbo da så det tok litt lenger tid for meg å få alt rent :wink: . Tok det ikke litt lenger tid for deg å få manefoilen (hvis det er den som fører eksosen fra motoren til potta...) ren da
                            Christian Siggerud 1991 modell
                            Savage 25- masse optionparts
                            Sidewinder

                            Comment


                            • #74
                              er det bare et problem for meg, eller har alle problemer med og se bildene??
                              Runar K 1993 -HMBK-
                              Har no nåkka greier

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by ranor
                                er det bare et problem for meg, eller har alle problemer med og se bildene??
                                Alle har problemer med å se di første bildene(side 1 og 2) men di siste(side 5 og slikt) ser alle
                                CowRC
                                NORCC.COM

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X