Har du feite tips du vil dele post dem her. Inkluder gjerne bilder til forklaringene også.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Savge tips & tricks (how-to's osv.)
Collapse
X
-
Savage Throttle Mod
Mange har sikker lagt merke til hvor dårlig gass servo oppsettet er lagt opp; Dårlig servosaver, for mye trykk på forgasserstempelet ved bremsing, lite justeringsmuligeter +++
En bra måte å løse disse problemene på er ved å sette på Ofna sitt likage kit. Dette er en populær mod på HPI Savage, og er veldig enkel å installere.
Til denne mod'en har jeg brukt 1x Ofna Linkage Kit og 1x Ofna Slide Kit.
Disse fås hos blant annet Tower Hobbies ( www.towerhobbies.com ) og Savage Central ( http://store.savagess.com ) for rundt $10 og levert til Norge for ca. 150 kroner totalt. Enda billigere om du kjøper noe annet i tillegg, og du slipper unødvendig frakt. Har nå funnet ut at www.micromonsters.no selger disse kittene for 75 kroner stykket. Søk på "linkage" og du finner det du trenger.

Disse finnes i føgende farger: Blå, Rød, Gul, Rosa, Oransje, Lilla
Følg punktene under og du har det hele montert på rundt 20 minutter.
1. Demonter den originale gass servosaveren, og behold kun den nederste delen som går på servoen.
2. Bor et 3mm hull der som støpemerket er, samt bruk en skarp kniv til å fjerne bremsestag festet ytters for så å borre også dette opp til 3mm. Se bilde #1
Bilde #1

3. Fest så kula til "L" braketten med medfølgende mutter. Se bilde #2 og #3
Bilde #2

Bilde #3

4. Om du bruker veltebøyle må du bøye til gass staget for å ungå at disse treffer hverandre. Se bilde #4
Bilde #4

5. Fest så kuleholderen på enden av gass staget
6. Bruk delene som følgte med kittene og monter disse på servohornet. Husk å ha hodene på skruene nedover, hvis ikke vil de ta borti TVP'en. Du vil nå ha noe som ser ut som bilde #5.
Bilde #5

7. Fest gass staget på "L" braketten. Se bilde #6
Bilde #6

8. Fest bremsestaget som som det står originalt.
9. Da gjenstår det bare å stille inn gass/brems og ta bilen ut for å kjøre!
Slik skal det se ut når du er ferdig.

Skrevet av Olav Rørvik - www.hoora-racing.comHPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo
-
Takker for den JA
Hmm må innom MM da siden de er store på Ofna
de kansje har det så slipper jeg som skylder tolmodighet
å vente en 15-20 dager på å få det
her har vi vel noe som kansje kan funke
Thor Bjerkely,FG Monster
Stampede 4x4 Vxl, Stampede vxl, Bandit Vxl,Gravel Hound, Axial ax10
Support Your Local Rc Shop
Comment
-
HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo
Comment
-
Du trenger engentlig bare en om du klarer deg kun med modifisert gass stag. Jeg synes det er best å ta bremsen i samme slengen og da trenger du et ekstra sett. Er opp til degOriginally posted by sarsveenHolder det å kjøpe 1 av denne pakken hos MM eller trenger man noe mer??
Veldig bra forklaring med gode bilder
Takker.....
sas
HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Comment
-
Brukte linkage kitt Og slide kitt på min. Bilde av det øverst på sidenOriginally posted by sarsveenHolder det å kjøpe 1 av denne pakken hos MM eller trenger man noe mer??
Veldig bra forklaring med gode bilder
Takker.....
sas
Tommy M 74mod SS 4,6 .3speed Hitec 5645MG..Silverfox.http://home.online.no/~ann-kjo2/artimages/tmbhpi.gif
Comment
-
Bruk Fuelslange Mellom Manifold og TVP
Etter litt kjøring har du kanskje merket at vibrasjonene i bilen gjør at TVP'en gnisser mot eksos manifolden og lager et stort merke, og etter noe tid vil dette føre til hull, og utskiftning.
For å forhindre dette problemet, splitter du en ca. 3cm lang bit fuelslange og stripser denne fast til TVP'en, rett under manifolden. Denne vil da fungere som støtdemper og du vil ikke trenge å bekymre deg om hull i eksosen. Fuel slangen vil heller ikke smelte. Den jeg har på har jeg hatt i flere måneder nå og den er like hel.HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Comment
-
Snu Den Venstre Demperbolten Bak
Ved kraftige kræsj vil dempertårnet flekse såpass mye at demperbolten vil kunne slå i tanken, og dermed lage hull.
Snur du demperbolten på fuel tank siden eliminerer du dette problemet.HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Comment
-
Radioboksmod Savage ++
Veit ikke om det bare er meg, men jeg blei drittlei av at det var så trangt i radioboksen, og bestemte meg for å ommøblere litt.
Jeg fjerna den plata som motageren sto på, og hang mottageren i "taket" på radioboksen.
Slik:

For at det skulle bli plass, måtte jeg flytte av/på-bryteren på utsiden av boksen, og tette rundt med silikon. Jeg har ikke kjøpt vanntett bryter, så dette er foreløpig et svakt punkt.
Slik:

Fra insiden:

Jeg mekka samtidig en ny antenneordning. Var rett å slett lei av brukne, teipa antenner. Jeg brukte bare to lag med gaffa, og la antenneledninga i mellom.
Det blei seende slik ut, og funker som f:

Jeg brukte originalhullet for antenna til å strekke antenneledninga, bare tetta igjen med silikon.

Antenna er festa til lokket på radioboksen med én dråpe superlim av superdårlig kvalitet, så den sitter ved kjøring, men er lett å fjerne. I andre enden er den festa med et strips til veltebøylen.Espen Ueland
-_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\
Comment
-
Gjorde noe av det samma etter og ha sett bildene dine Shaka.Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
www.rc-utstyr.no
Comment
-
Savage Antenne Mod
Likte veldig godt antenne mod'en din Shaka, men jeg synes den ser litt spinkel ut. Her er hvordan jeg har gjort på min bil:
1. Kutt ut en passende lexan bit fra et gammelt karrosseri eller avkapp fra forrige gang du lakkerte.

2. Du vil ende opp med noe som dette:

3. Sjekk at det passer sånn noenlunde på bilen:

4. Bor passende hull til antenne ledningen og til feste med stips:

5. Tre antenne ledningen gjennom hullene og fest hele saken til bilen med stips eller lignende. Det endelige resultatet ser du her:

Skrevet av Olav Rørvik - www.hoora-racing.comHPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment