Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vi var en liten gjeng og kjørte på jessheim i dag. og da lufta vi tankene rundt et mini-treff på skarnes neste torsdag. Er jo kristihimmelfart så de fleste bør vel ha fri. Hvordan passer dette for deg Jan-Erik?

    Fler som kunne tenke seg å lufte bilen litt?
    Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

    Comment


    • jeg kjører med ofna 120000 wt om er tynna ut litegrann.. tenker ca 30 000wt er passelig diff olje på baja

      på fg 4wd så tenker jeg slik at du kanskje bør ha 30 000wt bak og 3000 wt foran det lønner seg ikke og sperre fronten for mye det som vil skje da er at blen din ikk får styring og begynner og danse sidelengs ... låste differ foran og bak tror jeg kanskje Fabiz og gutta på drifteforumet er de eneste som anbefaler
      mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

      Comment


      • Originally posted by beemerworld View Post
        jeg kjører med ofna 120000 wt om er tynna ut litegrann.. tenker ca 30 000wt er passelig diff olje på baja

        på fg 4wd så tenker jeg slik at du kanskje bør ha 30 000wt bak og 3000 wt foran det lønner seg ikke og sperre fronten for mye det som vil skje da er at blen din ikk får styring og begynner og danse sidelengs ... låste differ foran og bak tror jeg kanskje Fabiz og gutta på drifteforumet er de eneste som anbefaler
        Her må jeg arrestere deg litt Helge.......

        En 4WD med likt oppsett foran og bak vil etter boka ha 50/50 foran og bak....dessverre virker det ikke slik i praksis. I Praksis oppnår du da ca 60% driv bak og 40% front....dermed blir bilen veldig leken med rumpa, bilen blir også veldig understyrt (dårlig styring) ettersom bilen blir dyttet og ikke drar seg gjennom svingen, ikke spesielt bra å kjøre med................

        En 4WD har et perfekt oppsett med 60% driv i front og 40% bak, dermed må du sette opp bilen med en noe mer "sperreeffekt" i front............

        F.eks MCD og Kyosho har akkurat det samme oppsettet i diffene for å oppnå dette, i differ hvor oljen regulerer motstand i diff.effekten blir det derfor; 100% full i front, locked eller 75% full senterdiff, og kun 50% full diff bak.....

        Når vi prater om siliconolje og wt er jo dette nærmest umulig.....ingen har samme wt som spesifiksjon, oljen jeg bruker er en Wacker AK 5000, hva dette vil si i Kyosho, HPI, FG osv osv osv har jeg ingen peiling på. (Ikke tror jeg mange her inne kan fortelle meg det heller... )
        sigpic
        Tlf 4691 0501

        Comment


        • auuuuu!!!!!! noen som stiller kausjon... jeg er arrestert
          mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

          Comment


          • Nai, nå kan du bare sitte der. Makan til oppførsel
            HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
            Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

            Comment


            • Med mer drag bak vil den vel ha tendenser til å overstyre eller ihvertfall bli ganske følsom på styringa siden det heller mer mot RWD.
              Mens mer drag foran vil gi den understyring. Om en ser for seg hvordan en FWD personbil oppfører seg ved gasspådrag.

              Eller tar jeg feil nå?
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • Ja du tar feil nå.....
                sigpic
                Tlf 4691 0501

                Comment


                • Hvis du "låser" bakdiffen så dytter du fronten ut hvis du da ikke kjører med litt driftestil. Rompa føre!
                  MCD RACERUNNER evo4 2010"/MCD PEUGEOT 206WRC 08"/

                  Comment


                  • Ser at noen bruker slike vinger på HPI Bajaer og det ser jo litt kult ut

                    Attached Files
                    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                    Comment


                    • Nye MCD V4 vingen det der.........
                      sigpic
                      Tlf 4691 0501

                      Comment


                      • Originally posted by ps71 View Post
                        1/3


                        Kanskje litt i største laget, eller???
                        LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

                        Comment


                        • Sikkert skikkelig tøft å håndtere/kjøre, men den gikk jo som ei bøtte møkk spør du meg...
                          sigpic
                          Tlf 4691 0501

                          Comment


                          • Da har jeg badet frontdiffen i silikonfett og tatt bittelitt bak.
                            Begge diffene er også byttet ut med alu.

                            Blir det for mye brems bak så får jeg heller spraye inn litt WD 40 for å tynne den ut litt.

                            Får se hvordan dette går når potta kommer tilbake 19. mai.
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment


                            • Originally posted by Egon View Post
                              Sikkert skikkelig tøft å håndtere/kjøre, men den gikk jo som ei bøtte møkk spør du meg...
                              Gikk visst 30mph, og røsket vel ikke til fra bunn nei....
                              Men alt kan vel trimmes, eller hva egon

                              Trenger ikke bekymre seg for og få denne i leggen da, for en havner vel heller under
                              Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                              Spectrum dx3s

                              Comment


                              • Kunne omtrent satt i en motorsykkelmotor for å få litt mer fres.
                                sigpic
                                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X