jasså gitt..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Large Scale skravletråd v2.0
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power
og en liten E-Revo til å kose seg med
Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife
Comment
-
Det er viktig å spør viss du lurer slik at det blir liv på forumet
Comment
-
Du har vært her lengre en meg, men siden du virker som en grei person for du det igjen
Comment
-
En reedventil. Du har sett den ventilen som pleier å være på gummibåter? Både i 399kr klassen på REMA 1000 og til 10 000 kr hos båtforhandlere. Der er det en ventil som slipper luft inn men ikke ut ved hjelp av en klaff som blokkerer.
Reedventilen (enveisventil på norsk) slipper inn luft og bensin når det er vakuum i veivhuset akkurat som en hvilken som helst totakter. Dette skjer når stempelet er på vei opp.
Men når stempelet er på vei ned så vil det jo bli overtrykk i veivhuset. Mye av bensindampen og lufta havner i sylinderen mens noe forsvinner ut av innsuget igjen siden innsuget er helt åpent i nevnte øyeblikk.
Reedventilen sperrer når den får overtrykk på innsiden ved hjelp av karbonklaffen. Overtrykket presser altså klaffen igjen og klaffen stenger innsuget. Dermed har ikke blandingen noe annet sted å gå enn gjennom transferportene og inn i sylinderen. Akkurat som en enveisventil i en gummibåt der den tillater deg eller pumpa di å blåse inn i gummibåten men overtrykket i gummibåten slipper ikke ut.
Omtrent som en dør i gjennomtrekk som lukker seg når lufta går en vei og åpner seg når lufta går en annen.
Edit: Å jo! Du vil få utnytte av en reedventil med en standardmotor!Last edited by Motörhead; 20 April 2010, 23:48.sigpic
If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
Comment
-
Satan det er liv i gamle leoen!
Så følsom på gassen og river løs hjula fra gress og asfalt.
Var ute og lufta den i gjørma istad.sigpic
Comment
-
Siden dere allerede prater om ReedVentil: Funksjonen til en reedventil er jo ganske enkel slippe inn-sperre - slippe in - sperre osv.
Men så lurte jeg på hvorfor eller hva er det som gjør at en reedventil ikke fungerer så bra på en 4-bolts motor slik som den gjør på en 2-bolts?LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed
Comment
-
Originally posted by sdiz86 View PostSiden dere allerede prater om ReedVentil: Funksjonen til en reedventil er jo ganske enkel slippe inn-sperre - slippe in - sperre osv.
Men så lurte jeg på hvorfor eller hva er det som gjør at en reedventil ikke fungerer så bra på en 4-bolts motor slik som den gjør på en 2-bolts?
Hva ?? dette var nytt for meg iallefall....
kanskje noe med portinga å gjøre da....
Comment
-
Jeg kan vanskelig se for meg at en 4-bolt ikke har utnytte av en reed.
Bare en måte å teste det på. Totaktsprinsippet gjelder også på 4-bolt....?sigpic
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment