Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Motörhead View Post
    Lurer på om silikonspray kan være et fint smøremiddel som ikke tiltrekker støvet da det etterlater ganske glatte og tørre overflater.
    Jeg har prøvd å smøre med teflonspary (sånn man smører reima til halerotoren på helikopter med), uten at jeg synes at det gjorde noe stor forskjell. Det er mulig siliconspray kan fungere, men jeg innbiller meg at det blir mye i samme gata.

    Comment


    • prøvde en gang turtle wax cock pit shine,funka en stund,men så blei det samme ulla igjen
      benny
      Align t rex 500 pro
      Baja 5b modified

      Comment


      • Ok.

        Da tester jeg nok på en annen snorstart enn den med forsterket snor. Smører med silikon og lar den få kjørt seg i sanden.
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • Har lest at de bruker no grafitt pulver av noe slag til å smøre med.. Det tørt, så det binder ikke sanda så godt.. Finnes sikkert noe annet form for dry lube der ute.. Hadde noe teflon en gang... Det burde også funke...
          Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
          Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
          enRoute Berg JXR003
          Losi 5ive - BZM Super 50

          Comment


          • Hallo, lenge siden sist
            Skulle starte opp bajaen i dag for å se om den er i form etter vinterdvalen. Den starta rimelig kjapt, men etter å så på tomgang i 30sek stoppa den og ville ikke starte, skjekka pluggen og den var våt, så lufta motoren og tørka pluggen. Den fyrte litt, men så var pluggen våt igjen.. Prøvde en ny plugg men hjalp ikke.

            Noen tips?

            Har jo ikke stilt på noe siden sist, da kikk den jo som en kule. 30.5 FullMod.
            Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
            Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

            Comment


            • grafitt pulver har vi på jobb... kanskje verdt å prøve på noen gamle snorstarter
              benny
              Align t rex 500 pro
              Baja 5b modified

              Comment


              • Originally posted by RamboEinar View Post
                Hallo, lenge siden sist
                Skulle starte opp bajaen i dag for å se om den er i form etter vinterdvalen. Den starta rimelig kjapt, men etter å så på tomgang i 30sek stoppa den og ville ikke starte, skjekka pluggen og den var våt, så lufta motoren og tørka pluggen. Den fyrte litt, men så var pluggen våt igjen.. Prøvde en ny plugg men hjalp ikke.

                Noen tips?

                Har jo ikke stilt på noe siden sist, da kikk den jo som en kule. 30.5 FullMod.
                Prøvde nå etter at den har stått ca 30min uten plugg, og den fyrte med engang og stoppa etter ca 10 komrisjoner,og pluggen var våt igjen..
                Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
                Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

                Comment


                • Hva står nålene stilt inn på?

                  Forsøkt å bytte plugg? Den kan ha gnist til å begynne med men at lysbuen blir svakere og svakere ettersom den utsettes for kompresjon. (Der våt plugg da betyr at det er uforbrent bensin i sylinderen som konsekvens av dette).

                  Eventuelt skru begge nålene på forgasseren innover og se hvordan den oppfører seg.
                  sigpic
                  If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                  If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                  Comment


                  • vil tro den får for mye på lav nåla prøv å skru den litt inn
                    1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                    Comment


                    • Originally posted by Motörhead View Post
                      Hva står nålene stilt inn på?

                      Forsøkt å bytte plugg? Den kan ha gnist til å begynne med men at lysbuen blir svakere og svakere ettersom den utsettes for kompresjon. (Der våt plugg da betyr at det er uforbrent bensin i sylinderen som konsekvens av dette).

                      Eventuelt skru begge nålene på forgasseren innover og se hvordan den oppfører seg.
                      Skjønner, litt usikker på hva de står på siden jeg ikke har rørt de siden i fjord høst
                      Ved ny plugg ble det akkurat det samme, så tror ikke det er den.
                      Originally posted by Vforce jr View Post
                      vil tro den får for mye på lav nåla prøv å skru den litt inn
                      Skal se på det i morgen
                      Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
                      Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

                      Comment


                      • Når skulle kjøre inn nye sylindern på promoden så hadde jeg handlet inn 5 snorstarter ifra daves på deal of the day. Vel, kan bare si at alle ble brukt opp!!!
                        Hoppet over til snora som jan erik leverer og det er den som overlevde innkjørings perioden. Men har klart og rive av den nå også. Men den har tålt mye juling. Blir spennede og prøve den stål vaiern ifra killer...
                        Hpi Baja "Shorty"
                        Mini z Awd

                        Comment


                        • Fikk start på bilen
                          Så nå lurer jeg på hvilken nettside det var man henviste seg på når man skal sende in Rhino servoen til service...?
                          Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
                          Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

                          Comment


                          • Hør med Mr-Online... mener han hadde en runde med en servo for en tid tilbake.. .
                            Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                            Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                            enRoute Berg JXR003
                            Losi 5ive - BZM Super 50

                            Comment




                            • Send mail til service@hitecrcd.com med bilder og fortell din sak.
                              Så får du beskjed om hva du skal gjøre, det gjorde hvertfall jeg.

                              Måtte printe ut skjemaet på siden og send sevoen til US, mener det kosta ca 80 kr.
                              Hvis du får innvilget som garantisak så må du betale for returen også, mener det var 11-12 dollar.

                              Funket for meg, men det koster jo noen kr og mange uker uten servo... tror det tok 6 uker før jeg fikk ny.
                              Mulig de har endret sine rutiner for jeg har tatt en eller to servoer etter dette også.
                              Fredly Andre Andresen
                              President of Østfold RC Truckers
                              Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                              Comment


                              • Noen som har peiling på om en RC System Twin Charger tar batteriet til HPI Baja 5b v2.0?

                                står "4-7 cells, 4.8V-8.4V, ~960mA" på den.

                                har seff klart å miste laderen til bilen min så jeg har ikke noe å lade med men vil gjerne kjøre.
                                hvor mye koster evt, ny lader?
                                Tamiya TL01
                                Kyosho Giga Crusher SF(selges)
                                HPI Baja 5b v2.0

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X