Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turtle Racing har kommet med en ny snorstarthus i aluminium, og hvor snella har kulelager opplagring, kontra plast mot plast som er orginalt. Litt sand der, og det begynner å gå trådt.. Så finnes det sterkere snorer på markedet også. Så jeg er spent på hvordan kvaliteten på denne er. Regner med at det holder god kvalitet, da TR sjelden lager noe dritt..
    Last edited by tomso; 28 April 2011, 07:45.
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • Bestilte meg sånn snorstart igår også. Står det er forsterket snor så gir den en sjanse. Tok med en slik en også i tilfelle. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88...t.A/id.8052/.f

      Hater snorstarter!!! :P
      Hpi Baja "Shorty"
      Mini z Awd

      Comment


      • Ja den burde nok holde.. Bruker du den inslagsringen i plast eller alu?? har du den i alu, så burde du være godt skodd
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

        Comment


        • Har hatt i plast til nå. Men på turtle sin kommer den i alu ser jeg
          Hpi Baja "Shorty"
          Mini z Awd

          Comment


          • jeg har brukt både alu og plast.. dritten med den i alu er at da går det litt tid også er f. . . . meg svinghjulet slitt der snorstarten tar tak.. er nok en tapt sak denna krigen mot snorstarten
            1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

            Comment


            • Jeg holder meg glatt til plast, er som Vforce sier den i alu sliter ut svinghjulet.
              Mulig det blir mer holdbart med TR sin, men har ennå noen orginale liggende som jeg skal bruke opp først....
              Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
              Spectrum dx3s

              Comment


              • Vel, prøv å dytt igang bilen din så skjønner du fort att snorstart ikke er så ille dumt hehehe
                Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

                En Baja

                Comment


                • Ser at det er noe slitemerker i startkransen på svinghjulet mitt, så det er nok litt tøffere en plastringe ja.. Men tror nok det ligger litt teknikk i å trekke igang disse motorene uten å rive i filler alt som er.. Trekke rolig i startsnora til man merker at den tar tak f.eks.. og så drar til.. dette har jeg forsøkt med de med plast ringen, men det går ei lita stund, så kiler den ringen seg fast og deler seg i to..

                  Vurderer sterkt å gå ned til 23cc.. da var det jo ikke no komp omtrent.. NOT!!
                  Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                  Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                  enRoute Berg JXR003
                  Losi 5ive - BZM Super 50

                  Comment


                  • Noen som har prøvd denne:

                    Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

                    Comment


                    • Den er nok kjekk den der.. Ulempen er at man må løpe rundt med en batteri drill i baklomma hele tiden..
                      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                      enRoute Berg JXR003
                      Losi 5ive - BZM Super 50

                      Comment


                      • Den kan nok funke bra til stock motorer men til motorer med mer komp tror jeg den vil slite litt?

                        Only my 10..

                        Comment


                        • Hmm, ja du kan nok ha et poeng der..men det kommer sikkert ann på drillen også.

                          De andre delene tåler kanskje ikke belastningen når de større motorene skal startes selv med bra nok drill.
                          Ting er aldri sterkere enn det dårligste leddet..
                          Last edited by Golfman; 28 April 2011, 13:01.
                          Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

                          Comment


                          • har sett dem bruke den der på en sånn 62cc sak.. så på youtube.. er nok mest hva drillen orker det står på ja syns prisen er litt stiv jeg men man kommer jo fort opp i den summen når man spiser snorstarter
                            1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                            Comment


                            • Den er ganske bøs den start motoren de bruker der.. Mener det en type de bruker til å stare gokarter med..
                              Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                              Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                              enRoute Berg JXR003
                              Losi 5ive - BZM Super 50

                              Comment


                              • Alltid når snorstartene mine har sviktet meg, og da selvsagt når man er og gasser ute i bushen frem og tilbake fra månen og tre ganger jorden rundt fra nærmeste RC forretning, så har det alltid vært snora.

                                Men pleide å ha en rull med nylonsnor til fotballnett i kassa og spant opp en ny en når den røk.
                                Nå som jeg har kjøpt den forsterkede snora fra RC-racing så har jeg ikke hatt et eneste snorbrudd. Dette er nok en fallskjermsnor om jeg ikke tar helt feil.

                                Så slitt krans har jeg aldri opplevd. Tror mye er takket være teknikken der man drar den forsiktig til den er i inngrep på svinghjulet før man røsker igang motoren.

                                Et annet problem som har skjedd er bare at det samler seg støv og dritt i mekanismen og man må true frem kransen med skrutrekkeren og gi den litt juling med skaftet og så dra snora fort fram og tilbake for å frigjøre litt.
                                (Lurer på om silikonspray kan være et fint smøremiddel som ikke tiltrekker støvet da det etterlater ganske glatte og tørre overflater.)
                                sigpic
                                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X