2,560 people who will attend the events learn more 24 clubs from around the world learn more 360 artists have already been announced in the festival program learn more 4 speakers will share their algorithm for achieving great musical heights learn more Facts Festival of Radio-controlled Model Fans “Road to Records” 2022 4 June 2022 […]
Respekt for Baja <3
Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )
han bør kanskej satse på Nikko biler her etter. de går ikke så fort å ikek veier de like mye heller.
noe som altid forundrer meg er folk trang til å kjøre Radiostyrt bil rundt sine egen ben.
jeg har alktid sett det som en fordele å kjøre frem og tilbake foran mg å ikke frem og tilbake i mot meg.
sjansen er større for å bli påkjørt når bilen komemr i mot deg.
A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
han bør kanskej satse på Nikko biler her etter. de går ikke så fort å ikek veier de like mye heller.
noe som altid forundrer meg er folk trang til å kjøre Radiostyrt bil rundt sine egen ben.
jeg har alktid sett det som en fordele å kjøre frem og tilbake foran mg å ikke frem og tilbake i mot meg.
sjansen er større for å bli påkjørt når bilen komemr i mot deg.
Håper kona står klar med en Nikko bil til han når han kommer hjem da, som hjemkomst gave.. =P
Nei, enig i det du sier med å kjøre rundt og rundt deg selv.. Er ikke så morsomt akuratt.. Bilen skal brukes å kjøres og det skal ikke skje rundt og rundt deg, men opp og ned, langt bort og tilbake..
Jeg har måttet stoppe marekatten med foten jeg, en gang den gamle radioen slo seg vrang på halv gass. Gjorde ganske vondt under foten etter det, men redda bilen heldighvis. Alt for RC faget. Men hadde heldighvis på meg vernesko med stålkjerne i såla.
Med 10kg ganget med 70km/t så snakker vi opp til 700kg anslagsenergi mot beinet i worst case scenario. Og det er klart dette kan brekke bein eller drepe om man treffer vitale deler av kroppen. Så ha respekt for den tunge gjenstanden dere fører rundt på banen. Kan gjøre enormt mye skade på det den treffer. Failsafe skulle vært påbudt med lov akkurat som hjelm på motorsykkel er.
sigpic If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
Jeg flådd stortå neglen av en kar for noen år siden. kjørte da 1:10 elektro touring. bilen veide race klar 1500 gram.
figurŽn skulle BARE hente bilen sin å tråkkarett ut i banen. jeg var på fullfart ut av en sving å traff stakkarn med god fart,
det var siste gang han gikk i sandaker på banen. HEHEHE!
A REAL TWIN IS A V-TWIN.
Jeg flådd stortå neglen av en kar for noen år siden. kjørte da 1:10 elektro touring. bilen veide race klar 1500 gram.
figurŽn skulle BARE hente bilen sin å tråkkarett ut i banen. jeg var på fullfart ut av en sving å traff stakkarn med god fart,
Ja. Disse folka på sandaker er noe for seg selv.... :P
sigpic If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
HAHAHAHA! for engansg skyld en skrive feil som faktisk var morsom.
det jeg skulle si var SANDALER!!!!
A REAL TWIN IS A V-TWIN.
Jeg har fått meg nytt bakgrunnsbilde på skjermen nå:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:.
Det skal minne meg på å ikke kjøre i ring rundt meg selv i sandaler.
Okey, da må jeg spørre dere gutta som har LS erfaring opp til øra..
Som dere fleste vet, så har jeg fått meg en Baja SS, og idag dro jeg innom med styreservoen som fulgte med ( som hadde gått amokk ) og fikk en ny servo ( 805 ) og denne er jo meget kraftig og SUGER strøm..
Jeg kjøpte meg også et 3000mAh batteri og ba om en lader til batteriet, og fikk en 7,2 volt lader.. Dette er vel ikke riktig? Burde jeg bytte den til en 6 V lader istede eller har det ingen betydning?
Vel, har tenkt litt siden jeg kjørte ikveld og disse 4 X AA batteriene jeg brukte, gikk jo tom for størm på 20 minutter, så må nesten ha noe kraftig greier da det er en strømsluker av en styreservo..
Hvor lang tid vil jeg sånn ca få kjøre, om jeg har 1 stk 3000mAh?
Vil gjerne ha et batteri(er) som holder lenge, og som aldri skal svikte meg når jeg kjører, så tenkte på å kanskje kjøpe inn 2 stk til så jeg har 3 av disse 3000 mAh batteriene.. Jeg har funnet ut et meget bra sted å plassere de 2 nye batteriene, og det er i broa forran på bilen (passer perfekt) og den siste i boksen sin.. Tenkte jo da selvfølgelig på å pararell koble..
Men er dette bortkasta, eller vil jeg få mer enn nok power med bare ett 3000mAh, eller hoder det maks med 2 stk totalt?
Tenkte litt "jo fler er bedre" da servoen suger bra med strøm, så penger er ikke noe problem når det kommer til innkjøp av batteriene..
Hva mener dere er best:
1 stk 3000mAh?
2 stk 3000mAh = 6000 mAh ?
3 stk 3000mAh = 9000 mAh ?
Husk, jeg vil ha et batteri(er) som holder, og aldri svikter meg ved å gå tom samme dag det ble ferdig ladet..
Hvilke servo'er?
Men skader det da å ha 3 stk gå'ende samtidig, eller er det bedre å kjøre et og et om gangen?
Hvor MYE bedre batteri styrke og varighet vil jeg få på det batteriet jeg har, fremfor disse 4 X AA batteriene?
På leon min har jag tre servoer "stk till styring ett till gas/brems OG det tilkommer en servo til når frembremsarna blir tilkobla!! Dette drives med batteripacke på 3 eller 4000mA!! Dette hålder i timesvis!!!!Disse vanlige AA er til for lommelykter,mp3 eller noe anat træl!!! Det enaste som kan virke av AA er oppladdbare, desse er det MER mA i!!!!!!
En PESSIMIST er en OPTIMIST men med erfaring!!!!
Kjører Leopard!!
Comment