Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by JonV View Post
    1. Jeg kjører bortover og mister forbindelse til bilen, Spektrums innebyget failsafe slår inn og bremser bilen.

2. Jeg kjører bortover og batteriledningen ryker, Motor stopper på Killswitch.

3. ved tilkobling på kanal 3 kan bilen fjernstoppes via radio samt via failsafe i spektrum mottageren.

Du er sikkret på flere måter her men den mest verdifulle er ved rent batteri feil.
    Da stoppes motoren og det er det viktigeste for meg.
    12Kg på avveie er definitivt ikke morsomt.
    Ja, man setter jo opp dette som man selv vil. Litt irriterende å komme utenfor rekkevidde å måtte gå hele veien bort for å dra i snora.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

• kommer bilen utenfor rekkevidde på min bil så stopper heldigvis ikke motoren

Comment

• Originally posted by JonV View Post
        kommer bilen utenfor rekkevidde på min bil så stopper heldigvis ikke motoren
        Her stopper ikke motoren her heller. Failsafen slutta plutselig å fungere. Den reagerer som den skal... men måler ingen kortslutning når den lyser rødt.

Må sende mail til fg-hobby
        sigpic

Comment

• Noen fra Ålesund her???

Er i desperat nød for å få hjelp til å finne noen i Ålesund.....ikke pga noe ubehagelig altså.....

Kjenner du noen i Ålesund som kan hjelpe meg så holder det også...
          sigpic
          Tlf 4691 0501

Comment

• Originally posted by Egon View Post
            Noen fra Ålesund her???

Er i desperat nød for å få hjelp til å finne noen i Ålesund.....ikke pga noe ubehagelig altså.....

Å? Er det slik RC-racing foretar "inkasso":P
            sigpic

Comment

Noen fra Ålesund her???

Originally posted by type0 View Post
              er ikke alt som er like lett å få med seg for alle
              The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

Comment

• Originally posted by type0 View Post
                Nope, bare i desperat nød for å finne ei.....
                sigpic
                Tlf 4691 0501

Comment

• Originally posted by Anders.G View Post
                  er ikke alt som er like lett å få med seg for alle
                  Her falt jeg av........explain...
                  sigpic
                  Tlf 4691 0501

Comment

Nope, bare i desperat nød for å finne ei.....
                    Hehe. Du er ikke nødt til å dra til Ålesund for det..... . Bare tuller
                    sigpic
                    Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

Comment

• Da var ny coil på plass, og det ble gnist med en gang.. Vel og merke uten stoppknappen koblet til..

Koblet til den, med killswitch og det var null gnust.. Den lyser ikke i det hele tatt..
                      Er det noe jeg må stille inmn på radioen? For det har jeg ikke gjort..
                      Ingenting for øyeblikket.

Comment

• Starter kjærra da

Det fulgte vel med manual til killswitchen.
                        Denne må stilles inn på radioen.

Kanal 3 og et eller annet, husker ikke.
                        Snaily fikset radioen min på noen sekunder

Mulig du må klikke på kanal3 for å "deaktivere" killswitchen.

Comment

• Hmm.. "Bruksanvisningen" var kun bilder av åssen jeg skulle koble den..

Men jeg får kikke litt på den..
                          Jeg har ikke prøvd å starte motoren.. Bare så om det var knist, med og uten stoppknappen..
                          Skulle montere motoren hvis den funket da

Men skal på jobb snart, så får se på det ikveld tenker jeg..

Men et annet spm; Trenger jeg skjermet plugghette nå når jeg har 2.4Ghz sett?

Comment

• Originally posted by benbeni View Post
                            Men et annet spm; Trenger jeg skjermet plugghette nå når jeg har 2.4Ghz sett?
                            Nei. (10 bokstaver)
                            sigpic

Comment

• Forøvrig en meget praktisk tråd ang DX3R og killswitch.

Hej Folkens,

Jeg havde mulighed for at lege med en DX3R idag fordi folk havde problemer med at få min killswitch til at virke med 5,5ms framerate.

Det viser sig at der slet ikke kommer noget signal ud af AUX kanalen hvis man sætter framerate til 5,5ms. Dette står ikke skrevet nogen steder i manualen.
                              Ovenstående er testet både med en servo på AUX og med et scope.

Derfor: Hvis du har udstyr tilsluttet din 3. kanal (AUX) på DX3R, så kan du ikke bruge 5,5ms framerate

Desuden fungerer AUX 3P på følgende måde: Der er 3 positioner man kan sætte sin servo i. For at skifte position skal man trykke på den knap der er tildelt AUX. Dvs. servoen flytter sig IKKE tilbage til center fordi man slipper AUX knappen.

Comment

• Hmmm.. Må være dette da.
                                Jeg har jo digitale servoer og da skal man jo bruke 5.5ms framerate!

EDIT: Jeg kan vel bruke 11ms framerate fordi om jeg har digitale servoer? Merker sikkert ikke noe stor forskjell på det?
                                Last edited by benbeni; 4 July 2008, 15:29.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X