Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Killswitch failsafe signaldiode:

    Lyser = Motoren skal kunne starte og gå. Normal drift.
    Lyser ikke = Tenningen er kortsluttet og motoren skal ikke starte eller slå seg av om den er i drift.

    Jeg signerer det tipset du har fått. Ta ut pluggen og hold sekskantsporet mot metallet på motoren og dra i snora. Om tenninga er iorden så skal du se gnister.

    En totakter trenger fire ting for å starte og gå.
    - Gnist
    - Kompresjon
    - Luft
    - Bensin

    Så det er disse 4 feilene som bidrar til at motoren ikke vil fungere.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

    Comment


    • Originally posted by type0 View Post
      Killswitch failsafe signaldiode:

      Lyser = Motoren skal kunne starte og gå. Normal drift.
      Lyser ikke = Tenningen er kortsluttet og motoren skal ikke starte eller slå seg av om den er i drift.

      Jeg signerer det tipset du har fått. Ta ut pluggen og hold sekskantsporet mot metallet på motoren og dra i snora. Om tenninga er iorden så skal du se gnister.

      En totakter trenger fire ting for å starte og gå.
      - Gnist
      - Kompresjon
      - Luft
      - Bensin

      Så det er disse 4 feilene som bidrar til at motoren ikke vil fungere.
      Okay.. Takker for infoen..

      Er på jobb nå, men skal skjekke dette imorra..
      Tenkte jeg skulle prøve å få kjørt litt før jeg skal på jobb igjen (kl 1900 )

      Har ikke sett om den lyser, for jeg har lagt den i radioboksen, og visste ikke at den skulle lyse
      Ingenting for øyeblikket.

      Comment


      • Originally posted by benbeni View Post
        Okay.. Takker for infoen..

        Er på jobb nå, men skal skjekke dette imorra..
        Tenkte jeg skulle prøve å få kjørt litt før jeg skal på jobb igjen (kl 1900 )

        Har ikke sett om den lyser, for jeg har lagt den i radioboksen, og visste ikke at den skulle lyse
        Husk at den nye killswitch failsafen som fg-hobby.dk selger lyser rødt der den gamle ikke lyste. Altså rødt eller grønt lys. Jeg har den eldre versjonen. Kan hende din er av den nye typen.
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • Så den lyser uansett? Regner med det er den nye.. Rødt hvis den ikke skal starte og grønt hvis den skal?
          Ingenting for øyeblikket.

          Comment


          • Nå har jeg skjekket gnisten.. (Se om det er riktig sånn som på bildet)
            Jeg dro i snora mens jeg holdt den sånn.. Men det kommer ikke noe gnist.. Prøvde med annen plugg også.. Hva kan være feilen?
            Attached Files
            Ingenting for øyeblikket.

            Comment


            • Originally posted by benbeni View Post
              Nå har jeg skjekket gnisten.. (Se om det er riktig sånn som på bildet)
              Jeg dro i snora mens jeg holdt den sånn.. Men det kommer ikke noe gnist.. Prøvde med annen plugg også.. Hva kan være feilen?
              Du må ha i plugghetta mens du gjør det. Strømmen skal gå fra plugghetta, over gnistgapet på tennpluggen og så inn i jord. (Metallet i motoren)
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • Stemmer..

                Men jeg har skjermet plugghette.. Og den er så lang at den går over den sekskantede sia på pluggen.. Prøvde å holde plugghetta og gjengene på pluggen innat, men skjedde ikke noe..
                Last edited by benbeni; 29 June 2008, 12:35.
                Ingenting for øyeblikket.

                Comment


                • Synes det var veldig dårlig komp.. Så jeg skrudde opp sylinderen..
                  Men den var fin som ny, ikke en ripe der.. Kan hende jeg trenger nye ringer.
                  Men det skulle ikke være problemet da..

                  Jeg får jo ikke gnist!!! :@

                  Må jeg bytte coilen? Noen måte å finne ut om det er den som er gåen?
                  Attached Files
                  Ingenting for øyeblikket.

                  Comment


                  • Om coilen er gåen vil det som regel synes, post et bilde av undersiden av coilen så vi får se.

                    PS, du har sjekket at ikke killsvitchen har hengt seg opp ikke sant?
                    Sjekk i samme slengen ledningene til killsvitchen.
                    sigpic
                    HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                    Comment


                    • Er på jobb nå.. Får ta et bilde av den imorra..
                      Åssen ser man det da?

                      Jeg skjekket killswitchen når jeg kom hjem idag.. Da lyste den grønt..
                      Men etter litt testing senere lyste den ikke.. Men fikk jo ikke gnist når den lyste heller da..
                      Ingenting for øyeblikket.

                      Comment


                      • Ser den slik ut har du et problem..
                        sigpic
                        HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                        Comment


                        • Koble vekk killswitchen din aller først. Den må stilles inn med radiosenderen din, så om det ikke er gjort/gjort riktid så vil den alltid stå i 'bryt strømmen-modus'
                          sigpic
                          Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                          Comment


                          • Originally posted by goddamnswede View Post
                            Ser den slik ut har du et problem..
                            Jeg skulle gjerne ha mattet metallfangern min på mardern jeg. Kunne jeg plassert den på bajaen din for å få den sandblåst?
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment


                            • Originally posted by Lathly View Post
                              Koble vekk killswitchen din aller først. Den må stilles inn med radiosenderen din, så om det ikke er gjort/gjort riktid så vil den alltid stå i 'bryt strømmen-modus'
                              Neida. Det behøver man ikke. Den oppfører seg som en servo i en "ja eller nei" funksjon. Så det er bare å programmere mottakeren til hva AUX posisjonen skal være ved failsafeutslag.

                              Om den lyser rødt hele tiden så mistenker jeg at AUX kanalen på radioen ikke er riktig satt opp.
                              sigpic
                              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                              Comment


                              • Originally posted by type0 View Post
                                Neida. Det behøver man ikke. Den oppfører seg som en servo i en "ja eller nei" funksjon. Så det er bare å programmere mottakeren til hva AUX posisjonen skal være ved failsafeutslag.

                                Om den lyser rødt hele tiden så mistenker jeg at AUX kanalen på radioen ikke er riktig satt opp.
                                Det er vel det jeg ville kalt for instilling men vi kan vel begge vere enige i at det er mest sansynlig failsafen som lager problemer her?
                                sigpic
                                Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X