Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nei,du må kjøpe innlegg i tillegg. Er ikke sikker på om du må kjøpe felg

    Note:Inner foams must be purchased seperately
    Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

    Comment


    • Originally posted by Crazy beetle View Post
      ga venter jeg på fasitten.

      naturlovene kan i stor grad ikke overvinnes.
      Ingen fasit herfra da, bare mine tanker om samme tema...

      Jeg henger med deg i at i en sving så vil bilen krenge. Dette fører til at vekt flyttes over på ytterhjula på grunn av sentrifugalkraften. Dette fører til at innerhjula får mindre grep/feste mens ytterhjula er de eneste som til slutt bruker veigrep. Med stabstag stiver du av de nedre fjærbeina slik at bilen ikke krenger så mye og ut i fra hvor stive stabstag du har på så vil du ikke miste lite mye veigrep på innerhjula i en sving fordi den ikke vil krenge like mye. Ergo så vil alle 4 hjula beholde mer veigrep. Det vil igjen føre til bedre sving og mer gjevn power i bakken trodde jeg.

      Når det gjelder HPI Baja har jeg vært inne på tanken å få meg stabstag foran. Noen som har en formening om det eller to?
      sigpic

      Comment


      • det er mange ting som spiller inn når det kommer til veiholdning.

        teori er en ting praksis er noe helt annet.
        jeg testa stabstag både foran og bak på MarderŽn å det funka dårlig På Off road banene.


        det er ingen tvil om at et stabstag vil hjelpe til å fordele festet over begge hjula på samme aksel. Det kan være positivt og det kan være negativt.

        om det er positivt eller negativt bestemmes av de andre parametrene i hjul opphenget.
        F.eks hvor mye man kan løfte bilen før hjula løftes i fra bakken.
        hvor stiv er fjæringen. hvor ligegr rulle senteret , hvor ligger tyngde punktet. hvilke hjulvinkelr man har osv.

        de som tar man seg tid til å lese igjennom det som står i denne linken.

        vil lære MYE om hvordan hjulopphenget virker, hva som påvirker hverandre, hvordan man skal justere og hvordan beregne rulle senter og cebter og gravity. man lærer om lateral balance OSV.
        bruker man litt tid på å lese og lære seg å forstå hemmerligheten har man et frotrinn fremfor kammeratene eller konkurentene.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • Sto MYE interessant der ja. Men når det kommer til sånne tekniske ord om ting å tang foretrekker jeg norsk. Blir litt lettere å forstå hele sammenhengen da.
          sigpic

          Comment


          • her står d litt om sway bar.
            Det er oversatt til norsk

            Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
            Radio: Spektrum DX8

            Comment


            • De er virkelig kalt anti-roll bar fordi det er hva de gjør, men bare de mest Anal blant oss (Ja, vi snakker om deg der borte.)

              Også står det jo svaie barer?

              Hehe.....
              Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

              Comment


              • Originally posted by Adrian View Post
                De er virkelig kalt anti-roll bar fordi det er hva de gjør, men bare de mest Anal blant oss (Ja, vi snakker om deg der borte.)

                Også står det jo svaie barer?

                Hehe.....

                alt er direkte oversatt.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • ...men bare de mest Anal blant oss... (litt barnslig her, men men........)

                  Ikke rart folk suger i engelskoversetting hvis de sitter og leser sånt skitengelsk
                  FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

                  Comment


                  • noen hær som vet korsn som e bæst av sidemontert eller bakmontert dominator pipe t bajaen?
                    og e d veldi vanskeli å få av dkselet med sidemontert?
                    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                    Radio: Spektrum DX8

                    Comment


                    • Originally posted by Jon M View Post
                      noen hær som vet korsn som e bæst av sidemontert eller bakmontert dominator pipe t bajaen?
                      og e d veldi vanskeli å få av dkselet med sidemontert?


                      skriv på bokmål og glem SMS språket så kanskje vi kan hjelpe deg
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                      Comment


                      • noen hær som vet korsn som e bæst av sidemontert eller bakmontert dominator pipe til bajaen?
                        og er det veldi vanskeli å få av dekselet med sidemontert?


                        sånn da?
                        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                        Radio: Spektrum DX8

                        Comment


                        • Originally posted by Jon M View Post
                          noen hær som vet korsn som e bæst av sidemontert eller bakmontert dominator pipe til bajaen?
                          og er det veldi vanskeli å få av dekselet med sidemontert?


                          sånn da?
                          Noen her som vet hvordan som er best av sidemontert eller bakmontert dominator pipe til bajaen?
                          Og er det vanskelig å få av dekselet med sidemontert?

                          Sånn,for å være litt pirkete
                          Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

                          Comment


                          • Pipene er nokså forskjellige, sidemontert byr på litt bry ved av/på av deksel. Men det er ikke værre enn at etter det er gjort noen ganger så sitter det i fingra. Sidemontert gir bra effekt jevnt over hele registeret.
                            Med bakmontert så slipper du seff dekselproblemet, bakmontert er en veldig bra lav ende potte + at den har sykt kick på topp. Litt mindre kontrollerbar effektkurve enn med sidemontert, men gud bedre hvor gøy den er.

                            Støyen er omtrent like ille på begge to.
                            sigpic
                            HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                            Comment


                            • God Jul alle sammen.
                              Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                              Radio: Spektrum DX8

                              Comment


                              • Heilt enig Jon M,god og fredelig jul til alle!
                                Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                                FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X