Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 bolt: Sylinder er festet med 2 bolter.
    4 bolt: Sylinder er festet med 4 bolter.
    Enkelt og greit.. 4 bolt er å foretrekke da den holder bunnpakninga bedre på plass... Ellers så virker jo motorene likt.
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

• Hvorfor "krangler"/"diskuterer" man da om reed ventiler passer bedre på 2 bolt enn 4 bolt?
      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

Comment

• transfer kanalene er litt anderledes på en 2 bolt i forhold til en 4 bolt.. det mest nøyaktige svaret er nok å finne på skarnes
        1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

• Aner ikke. Jeg har ekstremt vanskelig for å se for meg hvorfor en 4-bolt ikke skulle ha kunnet dra nytte av en reedventil. Begge motortypene fungerer jo på nøyaktig samme prinsippet.

Har plutselig to bolter så mye å si? Er det liksom ikke lenger totaktsmotorer?
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

• Da tror jeg kankskje noen kan ha misforstått.. en 2 bolts motor, og en 4 bolts motor er jo prinsipp samme motor, bortsett fra at sylinder er festet med flere bolter. Jeg kan ikke se at en 4 bolts motor er virker dårligere med reed ventil, hvis ikke at portene eller kanalene i sylinder blir påvirket av at det er 4 bolter..

Mulig det er noen med noen gode kunnskaper om dette som kan gi oss et godt svar.
            enRoute Berg JXR003
            Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

• Originally posted by tomso View Post
              Da tror jeg kankskje noen kan ha misforstått.. en 2 bolts motor, og en 4 bolts motor er jo prinsipp samme motor, bortsett fra at sylinder er festet med flere bolter. Jeg kan ikke se at en 4 bolts motor er virker dårligere med reed ventil, hvis ikke at portene eller kanalene i sylinder blir påvirket av at det er 4 bolter..

Mulig det er noen med noen gode kunnskaper om dette som kan gi et godt svar på dette.
              Nei, jeg prøver bare å illustrere logikken i det. Når det bare er boltene og annerledes transferporter det er snakk om.

Når motoren suger når stempelet er på vei opp så vil den blåse ut igjen av innsuget når stempelet er på vei ned. Et stort effekt og drivstofftap uansett hikkemikk så lenge motoren fungerer på totaktsprinsippet.

Kun en reedventil eller roterende ventil vil kunne hindre det faktumet.

Mer luft (trykk) og suppe havner i sylinderen og mer blandings brennes.
              sigpic

Comment

• Tror nok at du og jeg er enige om det samme.. En Reed ventil på 4 bolt bør ikke virke dårligere enn en 2 bolt hvis da ikke det er noe med transferportene som vil det annerledes.
                enRoute Berg JXR003
                Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

• reed funker som pokker på firebolt det.. har sett en 27,2 pro mod med reed på.. funka det
                  1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

• Spør sikkert veldig dumt og det har sikkert blitt nevn før i tråden her; har det no effekt på vanlig standard motor, eller bør jeg oppgradere mer?
                    Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

Comment

• En reedventil vil absolutt gi mer fres i en standardmotor.

Har selv en reedventil på stock 26'en i leoparden. Og en skulle ikke tro det var en 26 som satt i den.
                      sigpic

Comment

• Morsomt.
                        Har akkurat kjøpt brukt hpi baja og "dessverre" fått dilla.
                        Da må jeg jo følge med blandt de erfarne her og prøve ut litt

Comment

• Gratulerer Bare å spørre også om du lurer på noe
                          Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
                          Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

Comment

• Originally posted by Golfman View Post
                            Morsomt.
                            Har akkurat kjøpt brukt hpi baja og "dessverre" fått dilla.
                            Da må jeg jo følge med blandt de erfarne her og prøve ut litt
                            Jeg "kondolerer"
                            sigpic

Comment

• hæææ frekk ell????? rulln ut
                              mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

Comment

• Originally posted by Motörhead View Post
                                Jeg "kondolerer"
                                Videresender den til bankkortet og tidsklemma

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X