Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor ble en tråd, som ble postet litt over kl 21, som omhandlet et problem med en HPI Baja stoppet i denne forumdelen?

Jeg sto akkurat klar til å skrive flere punkter som kunne være feil og oppdaget at et helt enkelt spørsmål om hjelp var stoppet.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

• Originally posted by Motörhead View Post
      Hvorfor ble en tråd, som ble postet litt over kl 21, som omhandlet et problem med en HPI Baja stoppet i denne forumdelen?

Jeg sto akkurat klar til å skrive flere punkter som kunne være feil og oppdaget at et helt enkelt spørsmål om hjelp var stoppet.
      Det kan han vel ha gjort selv faktisk, ikke så lurt hvis han vil ha noen svar, men fullt mulig........
      Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
      Spectrum dx3s

Comment

• Javell.

Trodde bare moderatorer kunne det, jeg.

Da vet jeg det
        sigpic

Comment

• Det var noen som filmet og tok noen bilder fra kjøringa 13.06 på Lie....
          Mulig å se noe av det ?????

Selv fikk jeg jo ikke kjørt så mye så....
          Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

En Baja

Comment

• Golfman filmet
            Hpi Baja "Shorty"
            Mini z Awd

Comment

• Og jeg klarer jo ikke stoppe bare ved å bytte clutchklokke og clutchlagre på Bajaen.
              Neida.

Fullførte like gjerne hele doningen med 57t ståldrev, dempertårn foran i alu, nye RPM bærebruer foran og ny retur bensinslange.

Tok en liten spin på grusplassen i nærheten og nå tror jeg at vogna er nesten skuddsikker.

Bytta ut mange av splintene med FG karosserisplinter som er litt lettere å få av og på enn HPI sine.

Bare litt småtterier igjen.

Takk til V-force for en strøken Baja.

Nå gjenstår bare å ha ihjel de gamle drivkoppene og akslingene før jeg bytter de.
              Last edited by Motörhead; 15 June 2010, 20:58.
              sigpic

Comment

Og jeg klarer jo ikke stoppe bare ved å bytte clutchklokke og clutchlagre på Bajaen.
                Neida.

Fullførte like gjerne hele doningen med 57t ståldrev, dempertårn foran i alu, nye RPM bærebruer foran og ny retur bensinslange.

Tok en liten spin på grusplassen i nærheten og nå tror jeg at vogna er nesten skuddsikker.

Bytta ut mange av splintene med FG karosserisplinter som er litt lettere å få av og på enn HPI sine.

Bare litt småtterier igjen.

Takk til V-force for en strøken Baja.
                hehe.. eneste jeg gjorde var å gå over den litt å etterstramme litt skruer og diverse.. ingenting å takke meg for men jeg skal bringe det fornøyde budskapet videre

artig å høre det blir brukt da, kanskje en som kjører like mye som meg snart
                1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

• Originally posted by Vforce jr View Post
                  hehe.. eneste jeg gjorde var å gå over den litt å etterstramme litt skruer og diverse.. ingenting å takke meg for men jeg skal bringe det fornøyde budskapet videre

artig å høre det blir brukt da, kanskje en som kjører like mye som meg snart
                  Hehe. Med en FG Beetle 4WD, FG Leopard Race og en HPI Baja 5b SS så er nok mulighetene mange for å bruke mye tid med LS kjøring.

Synes baja er mye enklere å bytte clutchdeler på. På en FG må en jo omtrent ha ut motoren og pelle av hele girsettet for å komme til klokka.

Angrer kanskje litt på at jeg ikke kjøpte to nye bakfelger og innlegg sammen med sand busterdekka. Hadde vært litt fint å kunne bytte mellom dekktyper fort uten å skifte dekk på felg. Men det er ikke så ofte jeg får anledning til å kjøre i sandtak i disse trakter, så det er ikke noe som brenner.

Edit: Men det var en ting jeg la merke til ved bytte av bærebruer. De originale øvre bærebruene foran; Er det normalt at innerste sprossen er snittet i to?
                  Klarte ikke helt å se om dette var en skade eller om det var slik fra fabrikk.
                  Last edited by Motörhead; 15 June 2010, 21:10.
                  sigpic

Comment

Hehe. Med en FG Beetle 4WD, FG Leopard Race og en HPI Baja 5b SS så er nok mulighetene mange for å bruke mye tid med LS kjøring.

Synes baja er mye enklere å bytte clutchdeler på. På en FG må en jo omtrent ha ut motoren og pelle av hele girsettet for å komme til klokka.

Angrer kanskje litt på at jeg ikke kjøpte to nye bakfelger og innlegg sammen med sand busterdekka. Hadde vært litt fint å kunne bytte mellom dekktyper fort uten å skifte dekk på felg. Men det er ikke så ofte jeg får anledning til å kjøre i sandtak i disse trakter, så det er ikke noe som brenner.

Edit: Men det var en ting jeg la merke til ved bytte av bærebruer. De originale øvre bærebruene foran; Er det normalt at innerste sprossen er snittet i to?
                    Klarte ikke helt å se om dette var en skade eller om det var slik fra fabrikk.
                    nei det er ikke sånn fra fabrikk men det skjer rimelig fort.. ved litt hopp så knekker den.. mener å huske den butter i bulkheaden når demperen blir presset helt inn..
                    1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

• Ok. For begge bruene hadde knekt på nøyaktig samme punkt. Nesten som om det var kalkulert.
                      Så da begynte jeg å lure på om det kanskje var slik det skulle være (av en eller annen rar grunn det måtte være).
                      sigpic

Comment

• hehe.. sånn kan det gikk men det har ikke noe spesielt å si, mulig det ser til jall ut men armen fungerer like bra uansett

etter at jeg byttet til rpm armer så har jeg ikke hatt problemet, anbefales på det sterkeste og dem koster så å si det samme som orginalt.. komplett rpm sett er ca 800kr visst jeg husker rett.. oppe og nede, foran og bak

Comment

• Jeg har nå RPM armer
                          Virker mye mer robust og solide.

Ser at det ikke spiller noen stor rolle på originalarmene i og med at de er låst fast i forstillingsbukkene.
                          sigpic

Comment

• Da var bajaen på beina igjen og fikk kjørt en tank på gressletta en km herifra.

Der går det en grusvei som krysser ene hjørnet på sletta med en skrent opp til hver side av veien. Ble mye hopping og sprell over denne grusveien. Men merker at det trengs sprekere maskin

Noen som forresten har noen dekk å anbefale for gress?
                            sigpic

Comment

Da var bajaen på beina igjen og fikk kjørt en tank på gressletta en km herifra.

Der går det en grusvei som krysser ene hjørnet på sletta med en skrent opp til hver side av veien. Ble mye hopping og sprell over denne grusveien. Men merker at det trengs sprekere maskin

Noen som forresten har noen dekk å anbefale for gress?
                              Kan anbefale hostile mx med pigg hehe då har du et sykt grep men den som eiger plenen blir kanskje ikke så bli lol

Comment

• Hehe.

Er kommunal grunn dette her. En gresslette de ikke bruker til noe som helst.

Kunne sikkert festet en ljå bakpå for å korte ned gresset litt.
                                sigpic

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X