Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track STOCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Thomaseh View Post
    Men der ligger problemet, du kjører gjerne denne klassen i tillegg til modified som du allerede kjører.
    Jeg prøvde selv 1:12 ifjor med 5T motor, og jeg syntes det manglet øs Men har ikke huet til å kjøre i 8 minutter
    Var villig til å være med å kjøre for å vise at dette er mer enn fort nok, ikke for å ta fra andre muligheten...
    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

    Comment


    • #17
      Om noen bygger bil til meg så skal jeg prøve 13.5 blinky i 12er så blir det nesten som i snowbirds las vegas )

      Må jo kjøre stock 12er og f1 i NM spydeberg hehe
      Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
      BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
      Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
      -
      Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


      Comment


      • #18
        Når har jeg aldri tenkt at denne stock klasen i track skal bli en del av NC sammenheng, kun support på lik linje med touring stock.
        For en starthjelp den første sesongen kan det jo være mulig at mod førerne, de som ønsker selvsagt, blir med i stock slik at det bli nok førere til at det blir noe gøy for de nye.

        Det er vel opp til klubbene å legge til denne support klassen når det skal arrangeres Norgescup på lik linje med touring stock, m-chassis, formel 1 osv. Dette må vel ikke ta's opp til høyere hold?

        Nå aner jeg ikke hvordan miljøet er på østlandet, gjøvik, valdres, sørlandet, vestlandet, men er det noe interesse der for 1:12track stock? Hvis så er tilfelle er det jo bare å kjøre på å få med en stock support klasse fort som bare det.
        Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
        www.minicar-racing.no

        Comment


        • #19
          Touring Stock er en klasse NMF har satt opp reglement for, slik at det vil være enklere for klubber å invitere til dette.
          Det må absolutt ikke opp til høyere makter, men klubbene kan da sette sitt eget regelverk, hvor man da plutselig møter på ulikheter. Det må da fastsettes at dette er reglementet, og det er dette vi følger.
          Jeg er for en stock klasse i 1:12, men om det viser seg at man stjeler førere fra andre klasser, så virker det mot meningen til en slik klasse.

          Originally posted by JokkiZ View Post
          Når har jeg aldri tenkt at denne stock klasen i track skal bli en del av NC sammenheng, kun support på lik linje med touring stock.
          For en starthjelp den første sesongen kan det jo være mulig at mod førerne, de som ønsker selvsagt, blir med i stock slik at det bli nok førere til at det blir noe gøy for de nye.

          Det er vel opp til klubbene å legge til denne support klassen når det skal arrangeres Norgescup på lik linje med touring stock, m-chassis, formel 1 osv. Dette må vel ikke ta's opp til høyere hold?

          Nå aner jeg ikke hvordan miljøet er på østlandet, gjøvik, valdres, sørlandet, vestlandet, men er det noe interesse der for 1:12track stock? Hvis så er tilfelle er det jo bare å kjøre på å få med en stock support klasse fort som bare det.

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #20
            Originally posted by Thomaseh View Post
            Touring Stock er en klasse NMF har satt opp reglement for, slik at det vil være enklere for klubber å invitere til dette.
            Det må absolutt ikke opp til høyere makter, men klubbene kan da sette sitt eget regelverk, hvor man da plutselig møter på ulikheter. Det må da fastsettes at dette er reglementet, og det er dette vi følger.
            Jeg er for en stock klasse i 1:12, men om det viser seg at man stjeler førere fra andre klasser, så virker det mot meningen til en slik klasse.
            Ahhh, men da er jeg med. Greit å ha et felles reglement slik at det blir likt fra løp til løp.

            Førere vil alltid skifte fra klasse til klasse, folk vil kjøre det de synest er kulest og sånn er det bare. Om det skulle vise seg å være touring, track eller m-chassis vil tiden vise. Jeg trur uansett ikke det vil stjele så mange førere fra touring, noe jeg trur du er redd for. Jeg trur heller vi kan skape ett større miljø totalt sett på sikt ved å ha en slik ingangsklasse for 1:12....
            Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
            www.minicar-racing.no

            Comment


            • #21
              Må bare slenge meg med på denne diskusjonen her.
              Startet med mchassis for noen år siden og har hatt det jævli artig med det. Men så kom suget etter noe som gikk fortere. Så da gikk jeg til innkjøp av en Crc knekkebrød bil med 4.5T(sku jo gå fort). Det er det største dritet jeg har vært borti.
              På Norgescuprunden som vi hadde på gjøvik så tror jeg att jeg brukte rundt 2 lapper!!! på deler og måtte skru konstant fra start til slutt. Overgangen fra fremhjulstrekker og gummihjul med 13t hobbywing oppsett til 4,5t og skum var rett og slett for heftig. Hadde null peiling på oppsett så bilen var rett og slett ukjørbar. Passet mer på hva som kom bak bilen enn hva som skjedde foran. Håpløst...
              Denne sesongen har jeg gått til innkjøp av en xray t4 som jeg skal kjøre stock med. Da kan jeg lære meg litt oppsett/kjørestil før jeg eventuelt tar steget opp i mod.
              Helt klart positiv til å få en stock klasse i 12`er. Kanskje det blir morsomt for oss som er "nye"
              John Henning Østbye
              Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

              Comment


              • #22
                Jeg er redd for at det stjeler førere fra NorgesCup-klassene, både 1:12 og Touring. Da miljøet er såpass lite, vil sjansen for at du fordeler fler førere utover fler klasser gjøre at "poenget" er borte.

                Jeg tror det kan ha en positiv ting, men der det skorter på mest er engasjement fra klubbene og promotering. Se NM utendørs på Lørenskog som et eksempel. Vi jobbet MYE med å engasjere folk, tok kontakt direkte med førere som ikke var påmeldt, vi engasjerte så mye vi overhodet hadde mulighet til. Jeg sier ikke at klubbene skal gjøre akkurat dette, men å gidde å løfte en finger er jo en start

                Originally posted by JokkiZ View Post
                Ahhh, men da er jeg med. Greit å ha et felles reglement slik at det blir likt fra løp til løp.

                Førere vil alltid skifte fra klasse til klasse, folk vil kjøre det de synest er kulest og sånn er det bare. Om det skulle vise seg å være touring, track eller m-chassis vil tiden vise. Jeg trur uansett ikke det vil stjele så mange førere fra touring, noe jeg trur du er redd for. Jeg trur heller vi kan skape ett større miljø totalt sett på sikt ved å ha en slik ingangsklasse for 1:12....

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #23
                  Men hvorfor måtte du ha 4.5T i bilen? Fordi det skulle gå fort? Det er ingen ting som tilsier at man må kjøre 4.5T i modified.
                  Selv kjørte jeg 13.5T motor med boost i Modified hele innendørs sesongen ifjor. I Touring...

                  Originally posted by scrucky View Post
                  Må bare slenge meg med på denne diskusjonen her.
                  Startet med mchassis for noen år siden og har hatt det jævli artig med det. Men så kom suget etter noe som gikk fortere. Så da gikk jeg til innkjøp av en Crc knekkebrød bil med 4.5T(sku jo gå fort). Det er det største dritet jeg har vært borti.
                  På Norgescuprunden som vi hadde på gjøvik så tror jeg att jeg brukte rundt 2 lapper!!! på deler og måtte skru konstant fra start til slutt. Overgangen fra fremhjulstrekker og gummihjul med 13t hobbywing oppsett til 4,5t og skum var rett og slett for heftig. Hadde null peiling på oppsett så bilen var rett og slett ukjørbar. Passet mer på hva som kom bak bilen enn hva som skjedde foran. Håpløst...
                  Denne sesongen har jeg gått til innkjøp av en xray t4 som jeg skal kjøre stock med. Da kan jeg lære meg litt oppsett/kjørestil før jeg eventuelt tar steget opp i mod.
                  Helt klart positiv til å få en stock klasse i 12`er. Kanskje det blir morsomt for oss som er "nye"

                  Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                  Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Thomaseh View Post
                    Men hvorfor måtte du ha 4.5T i bilen? Fordi det skulle gå fort? Det er ingen ting som tilsier at man må kjøre 4.5T i modified.
                    Selv kjørte jeg 13.5T motor med boost i Modified hele innendørs sesongen ifjor. I Touring...
                    Det er noe med det, har man mulighet til å sette i større motor, så gjør mann det. Du er av unntaket der Thomas

                    Jeg ser problematikken med at en slik klasse kan stjele folk fra NC klassene. Skulle det være slik, så er det vel fordi de ønsker å lære seg klassen før de går opp i topp klassen? På sikt, så vil førere gå opp til mod klassen uavhengig om den heter touring eller track. Jeg merker du er veldig imot flere klasser Thomas fordi det ''stjeler'' fra andre klasser, i løpet av en sesong så kan det være sånn. Tenker man langsiktig over flere sesonger så har jeg stor tro på at miljøet totalt sett blir større. Klubbene, OG FØRERE, må være flinke til å promotere. Fortelle nye som kommer at det finnes inngangsklasser slik at det er mulig å lære seg og kontrollere fartøyet.

                    Jeg tipper det er flere som John Henning. Prøver seg i f.eks 12'er mod noen løp. Får det ikke til å funke, bare skrur og gir opp. Ender opp med å kjøpe en STOCK bil for å lære seg hvordan dette fungerer.

                    Jeg synes det er feil at vi ikke har en inngangsklasse til begge on-road klassene i innendørs sesongen. Og mener det er fornuftig og få inn en track stock klasse med samme utgangspunkt som mod, men med 10.5T/13.5T blinky. Touringklassen har vokst etter at det kom inn en stock klasse, det vil 12'er klassen også gjøre.
                    Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                    www.minicar-racing.no

                    Comment


                    • #25
                      Jaja, skjønner at alle ikke kan være like fornuftige som meg

                      Men, det som da må gjøres er å spikre et regelverk som klubbene kan benytte seg av. For så å vise til et engasjement hos klubbene om at det burde arrangeres løp i denne klassen også

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • #26
                        Enda en klasse med 8 min kjøring...
                        Blir lange dager, med m-chassie, wgt, F1, touring stock og mod, 12 mod og i tilleg en stock klasse :0 vil bare frem til at om man skal kjøre 1:12 stock så kan man ikke kjøre alle de andre klassene.. Ikke alle som har maks 2,5 time hjem på en søndags kveld..

                        stock 12r kan selfølgelig bli en morsom klasse og en klasse som har pottensialet til å gjøre sporten/hobbyen mer atraktiv for flere..
                        || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                        Comment


                        • #27
                          ok, så M-chassi og F1 er altså ikke godt nok?
                          Man må kjøre 1:12 Mod og 1:10 mod for at det skal være godt nok?

                          Artig diskusjon
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #28
                            Forslaget kommer fra noen som har akkurat like lang kjøretur som dere når det gjelder løp som blir kjørt på østlandet.

                            Originally posted by Fjeld View Post
                            Enda en klasse med 8 min kjøring...
                            Blir lange dager, med m-chassie, wgt, F1, touring stock og mod, 12 mod og i tilleg en stock klasse :0 vil bare frem til at om man skal kjøre 1:12 stock så kan man ikke kjøre alle de andre klassene.. Ikke alle som har maks 2,5 time hjem på en søndags kveld..

                            stock 12r kan selfølgelig bli en morsom klasse og en klasse som har pottensialet til å gjøre sporten/hobbyen mer atraktiv for flere..

                            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by NoBrainer View Post
                              ok, så M-chassi og F1 er altså ikke godt nok?
                              Man må kjøre 1:12 Mod og 1:10 mod for at det skal være godt nok?

                              Artig diskusjon
                              M-chassis og F1 har ingen ting med rekruttering til de offisielle NorgesCup-klassene å gjøre. Det ultimate målet er alltid å rekruttere folk til å stille opp og kjøre disse klassene. Disse klassene vil alltid være "listefyll".

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Thomaseh View Post
                                Forslaget kommer fra noen som har akkurat like lang kjøretur som dere når det gjelder løp som blir kjørt på østlandet.
                                Men det betyr jo ikke at vi må synes at det er greit :P
                                Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                                “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X