Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track STOCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hvis det blir til att det blir 12`er stock så kommer vi aldri til å få 5.stk til å stille i absolutt alle klassene.
    Se på første løpet i moss. Er ingen som har meldt seg på i mchassis, F1 eller WGT enda.
    John Henning Østbye
    Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

    Comment


    • #32
      Originally posted by Stusdal View Post
      Men det betyr jo ikke at vi må synes at det er greit :P
      Støtter forslaget 100% selv om det innebærer lange dager på løp (artig det) og skjitsent hjemme igjen... Det er kjekt med litt tid mellom klassene syns jeg, kommer til å kjøre to klasser i år, og da er tid nok til lade, skru, mekke og drikke kaffe kritisk viktig
      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

      Comment


      • #33
        Originally posted by scrucky View Post
        Hvis det blir til att det blir 12`er stock så kommer vi aldri til å få 5.stk til å stille i absolutt alle klassene.
        Se på første løpet i moss. Er ingen som har meldt seg på i mchassis, F1 eller WGT enda.
        Remotefestival går samme helgen - det er nok mye derfor....
        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

        Comment


        • #34
          Originally posted by NoBrainer View Post
          ok, så M-chassi og F1 er altså ikke godt nok?
          Man må kjøre 1:12 Mod og 1:10 mod for at det skal være godt nok?

          Artig diskusjon
          Enig med Thomas her, men m-chassis, f1 osv er abosloutt gode klasser. Problemet er at man kan ikke komme som ny, kjøre en av disse klassene og så hoppe rett opp i touring/track mod. Det funker ikke. Startet selv med formel 1, gikk så videre til touring stock.


          Originally posted by Fjeld View Post
          Enda en klasse med 8 min kjøring...
          Blir lange dager, med m-chassie, wgt, F1, touring stock og mod, 12 mod og i tilleg en stock klasse :0 vil bare frem til at om man skal kjøre 1:12 stock så kan man ikke kjøre alle de andre klassene.. Ikke alle som har maks 2,5 time hjem på en søndags kveld..

          stock 12r kan selfølgelig bli en morsom klasse og en klasse som har pottensialet til å gjøre sporten/hobbyen mer atraktiv for flere..
          En av de andre support klassene burde vike for en eventuelt track stock klasse, nettop pga tiden det tar for langveisfarende å komme seg hjem. Det er blir som regel ikke kjørt formel eller WGT så en av disse burde ta's ut.

          Det at track kjører i 8 minutter spiller jo ingen rolle, blir 18 minutter ekstra i tidsplanen og det tåler alle uansett hvor de reiser fra.

          Idag inviteres det til 4 support klasser. som regel er det bare touring stock og m-chassis det blir deltakere i. Dropp de to siste og heller legg til track stock. Det trur jeg hadde blitt gull.
          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
          www.minicar-racing.no

          Comment


          • #35
            Nok prat! La oss se et forslag på regelverk som jeg kan skyte ned med kanon Neida, men joda, men neida.
            Lag et forslag til et regelverk som kan skape rekruttering og enkelt forstås, det skal samtidig være sånn at man ikke ender opp med "jag" etter bedre motor osv. BRCA har f.eks. en god liste over reg og motor som er innenfor et visst krav.

            8 minutter + 3 min = 11 minutter, med 5 deltagere i denne klassen, + 15 i 1:12 ender du da opp med totalt 4 heat x 11 min. Det er 44 minutter. Så har du 4 heat av 5 min + 3 min = 8 x 4 = 32 min.
            Det tar da 44 + 32 min å fullføre "en runde" med kval f.eks. Og ikke noe man merker over en hel dag. Dog anbefales det å være ferdig med dagen før 18:00. Som ikke vil være et problem.

            Du skal til og med slippe å være bilpåsetter for en supportklasse om du kjører NC-løp.

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #36
              Motor: 10,5 T (Original ut av eske, ingen begrensning på hvilket merke)
              Reg.: Blinky
              Karr.: Fritt (1:12)

              Ellers som for Mod - vekt/bredde/kjørehøyde.

              Vet noen vil ha inn 13,5 T, men ettersom EFRA har 10,5 T, og noen herfra kanskje vil kjøre EM/Nordisk etc i denne klassen, så er 10,5 T kanskje greit ? Etablerte Mod-førere vil nok lettere kunne fristes med 10,5 T, disse vil som sagt bidra til deltagere i klasse, særlig i startgropa for klassen.
              Ellers er jeg sikker på at Borg fletter inn klassen allerede til første løp neste helg Men da må vi/dere altså bli enige om motor spesielt, og Borg må kontaktes. Det er jo i så fallen fin jobb for deg Thomas.....
              Trygve Bull Freng/58
              www.lmbk.no
              XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

              Comment


              • #37
                Mulig det ikke blir et tema i Stock, men i mod er det jo ikke helt unormalt å gå tom for strøm på 8min - og man MÅ ha de råeste batteriene for å få det til å holde.

                Skyter fra hofta og sier hva med å kjøre klassen med 5min heat og finaler?
                Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Stusdal View Post
                  Mulig det ikke blir et tema i Stock, men i mod er det jo ikke helt unormalt å gå tom for strøm på 8min - og man MÅ ha de råeste batteriene for å få det til å holde.

                  Skyter fra hofta og sier hva med å kjøre klassen med 5min heat og finaler?
                  12'r = 8 minutter.
                  Men, Finn Olav, dere kjører jo 10,5 T forstår jeg - problem med strøm i 8 minutter ?
                  Trygve Bull Freng/58
                  www.lmbk.no
                  XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                    12'r = 8 minutter.
                    Men, Finn Olav, dere kjører jo 10,5 T forstår jeg - problem med strøm i 8 minutter ?
                    Skal klassen ha reell sammaligningsgrunnlag med den klassen man ønsker å rekruttere til, bør det være 8 minutter, rart med det men de 3 ekstra minuttene føles som timer når man står å kjører. Som Thomas sa tidligere, han brainfader etter 5 min, så 8 bør opprettholdes for tilvenning og sammenligning.

                    10.5T er friskt nok mener jeg, vi kjører det i Trondheim og det er ikke mye forskjell på totaltid fra friskere saker.. Jeg mener 13.5T er mer enn nok på de små lette bilene, men det er my point.

                    Motor: 13.5T og ikke lov å time - Roar Approved
                    ESC: Blinky mode - Roar approved
                    Dekk: Fritt valg
                    Karosseri: Lola el lign
                    Batteri: Fritt valg 1S - Roar approved
                    Ellers er mål og vekt som pr reglement for 1:12 Mod (EFRA)
                    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Stusdal View Post
                      Mulig det ikke blir et tema i Stock, men i mod er det jo ikke helt unormalt å gå tom for strøm på 8min - og man MÅ ha de råeste batteriene for å få det til å holde.

                      Skyter fra hofta og sier hva med å kjøre klassen med 5min heat og finaler?
                      Jeg kjører med billigbatterier, og klarer fint 10 minutter med 5,5t og LVC på 3,2V. Så en nybegynner vil nok neppe ha noe problemer med 8 minutter med en slappere motor.

                      Men det hjelper ikke hvor lett en bil er å kjøre så lenge folk ikke vet om det, eller at det er noe som heter radiostyrt motorsport i det hele tatt. Jeg tror nok vi må jobbe bortimot like hardt for å få folk til å starte opp i stock-klasser som i modified. Vi klubbene kunne gått sammen, gjerne med noen butikker, og snakket litt sammen om hvordan vi kan arbeide med rekruttering og profilering av sporten. Hadde vi vært flinkere til å rapportere fra løp så flere folk fikk med seg hva som foregår rundt om i landet, hadde folk sett at radiostyrt bilkjøring ikke bare består av noen vennegjenger som kjører i grustak og på parkeringsplasser rundt omkring. Hadde vi klart å samarbeide om et årlig infohefte for sporten som kunne vært å få tak i hos butikkene, med f.eks. oversikt over klubber, baner, hvilke klasser som kjøres og kortfattet hvilke regler som i hovedsak gjelder, så hadde vi gjort det enklere for flere å entre sporten. Hvis man som nybegynner uten kjentfolk i miljøet er nysgjerrig på løpskjøring og tar seg en tur innom sidene til NMF, for så å bli videresendt til EFRA hvor de aldri har hørt om avsnitt, er det ikke helt vanskelig å forstå at man kjøper seg en RTR-bil og havner i gata/grustaket med noen kamerater i stedet. Jeg tror jeg fortsatt har til gode å møte noen (som ikke har noen kjentfolk i miljøet) som i det hele tatt er klar over at det finnes noe som heter radiostyrt motorsport, i det hele tatt at det konkurreres med sånne små biler.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #41
                        Sette ett krav om at premieutdeling er ferdig innen klokken 17 på nc helg og ta bort ett par klasser så er 12 stock veldig velkomment
                        || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Stusdal View Post
                          Mulig det ikke blir et tema i Stock, men i mod er det jo ikke helt unormalt å gå tom for strøm på 8min - og man MÅ ha de råeste batteriene for å få det til å holde.

                          Skyter fra hofta og sier hva med å kjøre klassen med 5min heat og finaler?
                          Det er enda mer jag i 1:12 Stock om man ser på EM nivå. Jeg vet om en norsk deltager i denne klassen som har måttet kjøpe x antall motorer og x antall regulatorer og ikke minst alle batteriene som finnes på EFRA-listen for å finne det som går raskest. På 1-cell vil man merke enda mer jaget, men nok om det.

                          Regelverket som Trygve har skriblet ned er jo greit nok. Jeg er enig iom. at det allerede er en 10.5T klasse som kjøres i EFRA, så burde dette være tilnærmet likt som denne klassen. Men ønsker man rekruttering mot denne klassen i EFRA? Altså EM. Eller ønsker man å rekruttere førere til 1:12 Mod.

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • #43
                            Sett 1:12 stock til 5 min heat så er alle problemer løst
                            Tor Arne Nicolaisen GMBK

                            Lei av å knuse motstandere!

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Fjeld View Post
                              Sette ett krav om at premieutdeling er ferdig innen klokken 17 på nc helg og ta bort ett par klasser så er 12 stock veldig velkomment
                              Enig med Oskar her, det burde være ferdig til kl 17.00.
                              men det går vel fint an og ta inn en time eller to på morgenen.
                              Team Elefun \ Xray NT1
                              Tom Erik Haaversen \70 mod.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by tan20 View Post
                                Sett 1:12 stock til 5 min heat så er alle problemer løst
                                Har kjørt i nesten 12 min med 10.5T og Blinkymode,,, 8 min er ikke noe problem, og det gir tidstrening som er verdt å ta med opp i Mod klassen senere.
                                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X