Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track STOCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by tan20 View Post
    Hei topdriver,
    skal du begynne å kjøre rc bil igjen?
    Begynne? tror ikke du er informert om hva som skjer her på det sentrale østland!!!

    Comment


    • #77
      Originally posted by TOP-Driver View Post
      Begynne? tror ikke du er informert om hva som skjer her på det sentrale østland!!!
      Mulig det..... skjera?

      Tor Arne Nicolaisen GMBK

      Lei av å knuse motstandere!

      Comment


      • #78
        Ja, det blir som mod og stock i Touring! Der er det ingen av modified førerene som stilte i Stock...

        Originally posted by Redback View Post
        Blir som med Mod og Stock i touring - og det er jo ikke feil, så hvorfor blir det feil i 1:12? Enig med Trygve, det som promoterer er både det å se dette og det å fortelle om det... Vær trygg, jeg kommer til å fortsette å skrive løpsrapporter - men vil justere de til å dekke også arrangementet mer enn for egen del...

        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

        Comment


        • #79
          Originally posted by TOP-Driver View Post
          Seriøst....... hvorfor lage masse fuss om noe som er en EFRA klasse? følg det reglementet som er i EFRA og da er man ferdig med det!!!! Er jo en vits å bra 13,5 inn i dette og masse annet svada? seriøst hvorfor skal man lage ting vanskeligere enn det er, blir jo dumt om man kjører 13,5 i Norge og så skal man til EM og må så kjøre 10,5!!!! det blir jo rett å slett for dumt!!!!!

          Og har du problemer med å a kjøretid i 1:12 så bør du sjekke utstyret ditt siden det er noe alvorlig galt med å ikke klare 8 min med dagens batterier og motorer.....
          Voldsomt engasjement Top-Driver .....Greit nok det du mener, men velg gjerne ordlyden litt mer med omhu. Hvis du synes hele denne debatten om 1:12 stock bare har vært svada og "fuss", kunne du jo hengt deg på tidligere å kommet med konstruktive forslag.

          Mao - som du døpte meg
          Trygve Bull Freng/58
          www.lmbk.no
          XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

          Comment


          • #80
            Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
            Voldsomt engasjement Top-Driver .....Greit nok det du mener, men velg gjerne ordlyden litt mer med omhu. Hvis du synes hele denne debatten om 1:12 stock bare har vært svada og "fuss", kunne du jo hengt deg på tidligere å kommet med konstruktive forslag.

            Mao - som du døpte meg
            Siden du MAO tar dette så hårsårt med ordlegging, så er det nettopp dette med alle som ikke har kjørt 1:12 stock internasjonalt som kommer med det "smarte" ideene... Og grunn til at jeg ikke har kommet med noe tidligere i denne diskusjonen er at det er alltids gøy å sitte på gjerdet og se på og sondere hva slags fuss og svada som kommer frem.

            MTP at at 1:12 er EFRA klasse og at det da skal lages en ny Norsk klasse i dette, virker jo veldig oppegående, kanskje vi skal starte rekrutering med skum på 1:8 buggy og gummi på 1:8 track? bare for at det da ikke går "så fort", hvis man aner hvor fort faktisk 1:12 stock går så er det ca 1 runde bak mod!!!! ups..... er visst ike en rekrutklasse likevel....

            Men tilbake til diskusjonen, fint om du kan svare på hvorfor man skal gjøre om på en EFRA klasse og ett reglement som vi faktisk har vedtatt å følge? tviler på at det kommer noe fornuftig svar på dette!!!! i denne diskusjonen, siden følger man EFRA er det ikke noe å diskutere bare rett å slett følge de regler som allrede er skrevet og brukes.


            Peace out ..... ses på banen MAO i løpet av uka eller i alle fall til helgen.......


            Comment


            • #81
              John Lara du som er moderator på det forumet her, kan ikke du bare slette innleggene dine i denne tråden. det virker som du bare er ute etter å lage usakelige diskusjoner å kvalme.

              Ps: ikke noe vits å svare på dette innlegget ( slett eller la hver )

              Kooz og Klemz Trolly Dolly
              Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
              BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
              Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
              -
              Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


              Comment


              • #82
                1:12 stock gitt.
                Det kunne vært spennende å prøve. Rett og slett for de det på mange måter virker sammenlignbart med det jeg kjører til vanlig.

                Har noen spørsmål. Ingen av dem er ment som krangling, så hvis de kommer ut sånn, så er det feil

                -Forslag til fornuftig "Dette kunne jeg tenke meg å prøve uten å svi av hele RC budsjettet mitt"-bil og oppsett?
                -Fjerna
                -Finnes det baner som er åpne lengre enn til 2100 på kvelden? Hadde jo vært kult å trene litt også...
                Last edited by zabbe; 7 October 2013, 13:09.
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #83
                  Originally posted by Redback View Post
                  Klasser for inne sesong (mitt forslag):
                  1:10 Touring Mod
                  1:10 Touring Stock
                  1:12 Track Mod
                  1:12 Track Stock
                  M-Chassis
                  F1
                  Ser med spenning på hva som kommer til å skje i miljøet iløpet av vinteren, og forslaget jeg har kopiert over virker som et vettugt opplegg, men jeg drister meg frampå med ett forslag:

                  Kunne ikke F1 fungert som "stock-/rekrutteringsklasse" for 1:12?
                  Bilene er jo veldig like i oppsett (samme justeringsmuligheter), og virker kanskje litt mer "tiltrekkende" på yngre enn de type "Blodstrupmoen"-biler som vi kjører med inne om vinteren.
                  F1-bilene kan man jo i tillegg kjøre ute, og med (nå skal jeg synse skikkelig!) f eks motorer på 10,5t/13,5t på en bil som veier endel mer enn 1:12 track og gummidekk, så vil kanskje farten også bli mer håndterbar for en nybegynner.

                  Bare et lite "innsmett" fra en som hadde noen minutter ledig på jobben
                  Capt. Slow
                  Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                  Team GoSlow

                  Comment


                  • #84
                    Man kunne gått ned til 17.5T på en F1 så har du en bil som likner 12'er, går du over på skum også, så er du innafor. Men da må du jo kjøpe ny bil når du skal kjøre modified, for det er vel det som er målet?

                    Og EspenF, ikke vits i å kverulere, Lara har kommet med sin mening, og siden dette er et (diskusjons)forum og ikke et forum hvor kun en person har rett, så er det fint å kunne komme med sin mening.
                    Lara har faktisk rett i noe han sier, mtp. diskusjonen rundt 10.5T og 13.5T. Siden man følger EFRA er det veldig enkelt å følge regelverket til EFRA innenfor 1:12 når det gjelder motor og reg også. Da slipper du unna folk som har kjøpt et eller annet kina-produkt hvor blinky kanskje ikke er helt blinky.

                    Sånn som Keyence regulatoren?

                    Originally posted by Gjøvikmann View Post
                    Ser med spenning på hva som kommer til å skje i miljøet iløpet av vinteren, og forslaget jeg har kopiert over virker som et vettugt opplegg, men jeg drister meg frampå med ett forslag:

                    Kunne ikke F1 fungert som "stock-/rekrutteringsklasse" for 1:12?
                    Bilene er jo veldig like i oppsett (samme justeringsmuligheter), og virker kanskje litt mer "tiltrekkende" på yngre enn de type "Blodstrupmoen"-biler som vi kjører med inne om vinteren.
                    F1-bilene kan man jo i tillegg kjøre ute, og med (nå skal jeg synse skikkelig!) f eks motorer på 10,5t/13,5t på en bil som veier endel mer enn 1:12 track og gummidekk, så vil kanskje farten også bli mer håndterbar for en nybegynner.

                    Bare et lite "innsmett" fra en som hadde noen minutter ledig på jobben

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #85
                      trodde ikke du skulle si noe mer i denne tråden jeg Thomas?
                      Du skriver jo også at folk kanskje jukser i stock Touring håper du vet dette med sikkerhet. Er en person i norge som bruker den regulatoren du sikter til. vil folk jukse så jukser man, blir man tatt så tror jeg at de personene ikke kommer til å være med på så mange løp etter de blir tatt.

                      At John Lara har rett til å ytre meninger her på forumet er helt greit det, men synes at innleggene hans ble veldig spydige å negative og kanskje en smule usakelige .

                      (noen synes sikkert jeg er en kødd å si det gjerne til meg)

                      Men om du eller Lara vil snakke ring meg gjerne så kan vi ta en prat

                      Forslag til 1:12 Stock:

                      Motor: 10,5 T, timing ok. Intet krav om godkjent i ROAR/EFRA.
                      Reg.: Blinky, intet krav om godkjent i ROAR/EFRA, men regulator skal synliggjøre at er i blinky modus.
                      Karr.: 1:12/Lola. Behøver ikke være ROAR/EFRA-godkjent.
                      Dekk: Fritt
                      Batt.: 1-celle, EFRA/ROAR-godkjent.

                      Ellers som i 1:12 Mod (vekt, høyde,bredde).

                      synes dette er et godt forslag
                      Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                      BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                      Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                      -
                      Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                      Comment


                      • #86
                        Men hvorfor et regelverk som ikke samstemmer med EFRA?

                        Jeg sier ikke at noen jukser i 1:10 Stock, jeg sier at det er forskjell fra regulator til regulator og produsent til produsent hva som faktisk er blinky-mode

                        Originally posted by EspenF View Post
                        trodde ikke du skulle si noe mer i denne tråden jeg Thomas?
                        Du skriver jo også at folk kanskje jukser i stock Touring håper du vet dette med sikkerhet. Er en person i norge som bruker den regulatoren du sikter til. vil folk jukse så jukser man, blir man tatt så tror jeg at de personene ikke kommer til å være med på så mange løp etter de blir tatt.

                        At John Lara har rett til å ytre meninger her på forumet er helt greit det, men synes at innleggene hans ble veldig spydige å negative og kanskje en smule usakelige .

                        (noen synes sikkert jeg er en kødd å si det gjerne til meg)

                        Men om du eller Lara vil snakke ring meg gjerne så kan vi ta en prat

                        Forslag til 1:12 Stock:

                        Motor: 10,5 T, timing ok. Intet krav om godkjent i ROAR/EFRA.
                        Reg.: Blinky, intet krav om godkjent i ROAR/EFRA, men regulator skal synliggjøre at er i blinky modus.
                        Karr.: 1:12/Lola. Behøver ikke være ROAR/EFRA-godkjent.
                        Dekk: Fritt
                        Batt.: 1-celle, EFRA/ROAR-godkjent.

                        Ellers som i 1:12 Mod (vekt, høyde,bredde).

                        synes dette er et godt forslag

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #87
                          mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
                          Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                          www.rcbil.no
                          TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

                          Comment


                          • #88
                            Alle som vinner i Stock blir beskyldt for juks synes jeg..... eller som en kul kar fra Lørenskog sa; han kalte Stock for juksified.
                            Tor Arne Nicolaisen GMBK

                            Lei av å knuse motstandere!

                            Comment


                            • #89
                              Stock touring er 13.5 blinky samsvarer ikke med efra men fungerer utmerket Thomas. synes at man ikke trenger ROAR/EFRA regler på 10.5 motor og esc i 12er stock

                              Tor Arne jeg er den største juksemakern av de alle for jeg er jo tross alt norges beste stock sjåfør

                              Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                              BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                              Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                              -
                              Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                              Comment


                              • #90
                                Artig debatt etterhvert.....
                                Humrer litt her nå, når jeg leser innleggene til Espen.
                                Forslaget mitt s Espen viser til, og mtp godkjent ditt og datt, så var jo poenget at det skulle være kortest vei for å starte opp med 12'r i stock.
                                PS: Jeg er åpen jeg for andres meninger, men enkelte her skulle gått et kurs i vanlig folkeskikk og oppførsel. Stakkars rekruttene våre som prøver å følge med.
                                Pkt slutt !
                                Trygve Bull Freng/58
                                www.lmbk.no
                                XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X