Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track STOCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Tror ikke det er noen rekrutter som følger med lengre
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #92
      Den dagen du rekrutterer folk via et diskusjonsforum...
      Man diskuterer på et diskusjonsforum, så rekrutterer man ved hjelp av klubbene og ved å vise mannen i gata

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #93
        Vel, jeg tror nok mange som dukker opp hos en klubb har vært innom forumet her først. Og det er nok en relativt stor andel her inne som ikke er medlem i noen klubber også, men som er potensielle medlemmer. Når man da forviller seg innom slike tråder som dette og ser oppførselen til enkelte, er vel ikke akkurat det noen kjempefordel. Miljøet er jo egentlig veldig bra, men en utenforstående som trykker seg inn her får kanskje ikke akkurat det inntrykket, og det er veldig synd... Det går helt fint an å diskutere med en saklig og hyggelig tone.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #94
          Originally posted by Thomaseh View Post
          Den dagen du rekrutterer folk via et diskusjonsforum...
          Man diskuterer på et diskusjonsforum, så rekrutterer man ved hjelp av klubbene og ved å vise mannen i gata
          "noen" rekruterer ikke på et forum. "andre", som oppfører seg ordentlig derimot...
          Bare se hva Rune og Lasse har fått til med MiniZ...
          Hva Pål og gjengen fikk til med crawler og skala-crawler.
          Drifting har vel ett og annet og takke RS for også...
          Last edited by zabbe; 7 October 2013, 18:37.
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #95
            Originally posted by Thomaseh View Post
            Man kan ta 1:10 Stock som et godt eksempel. Har det økt til større rekruttering? Nje, skeptisk. Har det fått folk til å kjøre Stock kontra Modified? Jepp, noe som er ufattelig synd og gjør at klassen ikke har den funksjonen den kunne og burde hatt.
            Men man har klart å skape et miljø for de som ikke vil ha det så forbanna seriøst, samtidig som gamle gamle gamle ringrever tørr å komme tilbake
            men vi som kjører stock hadde vel ikke kjørt mod uansett ,,jeg brukker mindre dekk ,mindre på batt og mindre REIMER ...men har det faen så gøy da ,,fin klasse for de som vil kjøre touring på lowbuck racing team ..så dette passer meg utrolig fint azz ja sånn er det med den saken .og rekruterings klasser har altid hatt en tendens til og floppe syntes jeg og jeg har kjørt noen siden 81 kan du si
            Have no Fear FAT man is here
            (57modell)

            Comment


            • #96
              Originally posted by >Jonas< View Post
              Vel, jeg tror nok mange som dukker opp hos en klubb har vært innom forumet her først. Og det er nok en relativt stor andel her inne som ikke er medlem i noen klubber også, men som er potensielle medlemmer. Når man da forviller seg innom slike tråder som dette og ser oppførselen til enkelte, er vel ikke akkurat det noen kjempefordel. Miljøet er jo egentlig veldig bra, men en utenforstående som trykker seg inn her får kanskje ikke akkurat det inntrykket, og det er veldig synd... Det går helt fint an å diskutere med en saklig og hyggelig tone.
              vi vill faen ikke ha noen hyggelig og sakelig tone nei kjerringer lager bare krøll hvem er tone foresten
              Have no Fear FAT man is here
              (57modell)

              Comment


              • #97
                Originally posted by Thomaseh View Post
                For en som har kjøpt seg bil å ønsker å være med for å lære, så ser jeg problemet.
                Det skiller fort MYE selvom bilene går akkurat like fort. Helge kjørte 10.5T i modified og endte allikevel opp med å vinne...
                Men sure, jeg ser at jeg er i en tapende diskusjon hvor førere ønsker fler klasser, og dermed mener at dette vil øke rekruttering, istedenfor å fokusere på de klassene som allerede er og legge til fler. Det er i den lange banen klubbene som må vise initiativ til at dette er en klasse som fungerer og at den faktisk har et poeng i å eksistere.
                Kjempeflott at 4-5-6 veteraner viser initiativ og bidrar dermed til at deres respektive klubber klarer å få med disse førerene på løp.
                alle kan ikke vinne og noen er så gode at de vinner med alt så ikkke dra fram jante loven som neste sak da ,og det er ikke tvil jeg hadde ikke hatt råd til g kjøre mod klasse verre batt mere dekk og deler som spruter ,ikke at jeg ikke kan faktisk var litthabil fører på 80 90 tallet men har sett min bgrensning vad alder 57 er stock og mini rett i min bane ..og jeg er alt for gamal til og holde på enda blabla så nå legger jeeg med så anfallet går over, jeg må skifte bleie også kjenner jeg
                Last edited by Arild Ommen; 7 October 2013, 20:36.
                Have no Fear FAT man is here
                (57modell)

                Comment


                • #98
                  Originally posted by Thomaseh View Post
                  Det at det var 19 stykker i stock under NM var kjempebra! Men 45% av de 19 burde og kunne ha kjørt modified
                  men de gjorde ikke det for de kjøpte heller øl og pizza for de penga de sparte på dekk ,,kan snu det de framidten og ned i mod kunne kjørt stock da vi stock gutta kjørte like fort som dem mohhhha.pluss vi hadde god pizza også
                  Have no Fear FAT man is here
                  (57modell)

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by Thomaseh View Post
                    Du har rett i det du sier at man har m-chassis, World GT, Formel 1 osv. Og kanskje man skulle prøvd å kutte ut disse, det er dog opp til klubbene selv å bestemme hvilke klasser som det skal kjøres support på. Men slik jeg forstår det, så er vel ønsket at klassen skal "anbefales" av NMF slik som Touring Stock?
                    EFRA kjører 10.5T i 1:12 såvidt meg bekjent, i Sverige kjører de vel 13.5T som stock?
                    Skal man da gå utifra EFRA regelverk i 1:12 Stock? Hva med motor, og regulator? Skal dette være fritt? Altså blinkymode på reg og hvilken som helst 10.5T?

                    Skal du sette begrensninger i en klasse, så må man også sette fornuftige begrensninger. Enhetsdekk? Glem det!

                    Jeg er absolutt for større rekruttering, men en stock-klasse vil ikke øke direkte til rekruttering, dette vil øke flere antall førere på løp i lengden. Men først må du rekruttere inn nye folk til å faktisk kjøre klassen.

                    Husk at saksforslag til MSK kan sendes inn allerede nå! Men frist 16. Oktober!
                    dette er vås fra ende til annen vi velger hva vi vil kjøre og vi vil kjøre stoc billig og gøy ....tar du bort mchassi er det klubben som får svi all strtkontigent i kassa er penger inn ..jaja sånn var det får i allefall før du var født kansje også og ja jeg er lei av at alt skal styres på mod og 12 er kjør det deere så kan vi kjøre mchassi og stock så får du mine penger på løp ,,de får du aldri vis jeg blir tvunget til og kjøre mod eller noe søppel ( i minne øyne da )men nå skal jeg opp 02 30 for og kjør post til ringerike , god natt uansett vilken klasse du kjører
                    Last edited by Arild Ommen; 7 October 2013, 20:49.
                    Have no Fear FAT man is here
                    (57modell)

                    Comment


                    • Arild strikes back

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                        Artig debatt etterhvert.....
                        Humrer litt her nå, når jeg leser innleggene til Espen.
                        Forslaget mitt s Espen viser til, og mtp godkjent ditt og datt, så var jo poenget at det skulle være kortest vei for å starte opp med 12'r i stock.
                        PS: Jeg er åpen jeg for andres meninger, men enkelte her skulle gått et kurs i vanlig folkeskikk og oppførsel. Stakkars rekruttene våre som prøver å følge med.
                        Pkt slutt !
                        100% enig med Trygve her...

                        Skal man rekruttere opp i 1:12 Modified, må stock klassen være sammenlignbar på alt - unntatt utgiftene og farten.
                        Min personlige mening...

                        Benytter man 10,5T - uansett brand, så er man innenfor rammene til størrelse - går vi for kun ett brand, blir det igjen en sperre for noen å stille d de må kjøpe nok en motor, som de kanskje allerede har..
                        Samme med ESC, kravet må være at den kan vise blinky-mode...

                        Skal denne klassen kunne ha livets rett, bør vi gå litt forsiktig frem og se om det er mulig å stable den på bena - og så når den er etablert, kan vi spisse kravene litt mer i ettertid.

                        Lar meg aldri slutte å facinere over disse trådene som begynner saklig og tamatisk og sklir over i noe helt annet...
                        Last edited by Redback; 8 October 2013, 14:25.
                        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                        Comment


                        • Hehe, vanskelig å diskutere når alle vet best

                          Jeg har kjørt bittelitt 12´er og syntes det blir for brutalt og uforutsigbart, koser meg egentlig ikke med kjøringen og har da heller ikke sett poenget med å kjøre løp.

                          Har nå bestilt en superbillig reg/motorkombo for blinky/10.5t for å teste hvordan dette funker. Så kan man teste litt den som vil med min bil. Tar med bilen på løp og på rc-land når jeg er der.
                          LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                          Comment


                          • Er Tamiya RM01 konkurransedyktig i 1:12 stock da?
                            Både RM01 og RM01X er jo tilgjenglig. Til og med med kule LeMans karosserier.
                            Til under 900,- for en RM01 + frakt og mva så kanskje det kunne gått?
                            Med RC land sin SpeedPassion Stock Reventon og 13.5T motor til 998,- og en savox SG-1252 servo til 599,-.
                            Samt da et batteri som passer så ville det ikke blitt så dyrt å kjøre stock?

                            Ser ut som at dekk ligger på 75,- pr par, så 150,- for fullt sett. Aner ikke hva batterier som kan brukes eller hva som eventuelt fungerer.

                            Det blir jo tross alt over 3000,- bare for en slik billigbil. Da uten sender og mottaker. Ei heller lakk. Ikke noe bling og ikke noe alu og karbon. Samt 75,- for hver eneste trening på RC-Land. Lader må du ha fra før også.

                            Eller er dette helt feil det kanskje i forhold til rekrutering til modified som er det eneste som er viktig?
                            Eller faller dette utenfor EFRA, IFMAR og andre regler om å ha det gøy?
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Bruker 1cell i 1:12. Vet ikke om den pakka takler det.
                              Ellers så koster jo en raceklar miniZ 3000,- også. Så det er vel ikke noe å si på prisen.
                              Konkurranser og kjøring med miniZ er morro og hyggelig i tillegg da. Så det gir vel kanskje litt mer bang for bøkksa...

                              Men helt ærlig! Disse klasse diskusjonene deres, både med og uten meg som katalysator, gjør overhodet ingen ting for rekrutering. Det er ikke noe rart at det ikke kommer flere til når man leser det som blir skrevet her.
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                                Motor: 10,5 T, timing ok. Intet krav om godkjent i ROAR/EFRA.
                                Reg.: Blinky, intet krav om godkjent i ROAR/EFRA, men regulator skal synliggjøre at er i blinky modus.
                                Karr.: 1:12/Lola. Behøver ikke være ROAR/EFRA-godkjent.
                                Dekk: Fritt
                                Batt.: 1-celle, EFRA/ROAR-godkjent.

                                Ellers som i 1:12 Mod (vekt, høyde,bredde).

                                Motor 10,5, fri timing: Fordi 13,5 T blir for svakt, timing på 10,5 T trolig liten virkning grunnet regulator i blinky modus.
                                På små baner som RC-Land/Moss vil nok 13,5 T fungere ok, men hos Mustit og hall-løpene våre
                                vil 10,5 T ikke være spesielt "hypert". Ønsker heller ikke at teknisk kontroll skal få enda mer tidspress
                                når det gjelder kontroll.

                                Ønsker ikke å sette regler i stock-klassene opp mot ROAR/EFRA generelt, med unntak av batterier. Det skal være enkelt å starte opp i en stock-klasse.

                                Puhhh ....
                                Bare lurer på hvor man får tak i noe lola karosseri, er ingen som lager det lengre!!! alle lager sportsvogn(prototype) karosseri.

                                Noe annet, rekrutering? å rekrutere noen rett inn i 1:12 skjer av 1 til 1000 siden det ikke er noen nybegynner klasse selv i stock, (tviler det er noen som helst som går inn i en hobbybutikk og som sier at de skal ha komplett 1:12 utstyr som er helt ferske)

                                Og siden ingen enda har kunne svart på hvorfor man skal gjøre om ett regelverk som er spikret av EFRA er meget undrende siden det kommer ideer fortere enn av Finn kjører av rundetider her

                                Og siden 1:12 er det eneste klassen som nordmenn har kjørt begge klasser i ett EM blir det litt teit å lage egene regler på dette, blir litt som om fotballag kun får trene håndball (litt drastisk) men det er litt i den gata.....

                                Test dette vel noen NC løp og følg EFRA så ser man om det er liv laga, var jo det samme med F1 alle skulle kjøre det og det var ikke måte på hvordan dette skulle bli den nye store rekruteringsklassen......
                                Last edited by TOP-Driver; 10 October 2013, 10:06.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X