Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track STOCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg er enig med deg Lasse og mener at man først må tenke på hvordan man skal rekruttere til RC (racing), før man tenker på enkelte klasser. Når man har funnet ut hvordan man skal gjøre det, kan man begynne å tenke på hvordan man skal rekruttere til bestemte klasser. Målet må jo å være å få med flere i miljøet, og da må man henvende seg til de som ikke kjører andre klasser i dag.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • Originally posted by >Jonas< View Post
      Jeg er enig med deg Lasse og mener at man først må tenke på hvordan man skal rekruttere til RC (racing), før man tenker på enkelte klasser. Når man har funnet ut hvordan man skal gjøre det, kan man begynne å tenke på hvordan man skal rekruttere til bestemte klasser. Målet må jo å være å få med flere i miljøet, og da må man henvende seg til de som ikke kjører andre klasser i dag.
      Rekruttering skjer ved å skape et ønske om å bli flinkere/bedre og å fortsette med aktiviteten - og det går på mestringsfølelse og utvikling av kompetanse.

      For å se litt "stort" på det (og jeg fokuserer kun på det som skjer på teppe)
      så har vi nå 2 store klasser i Norge, 1:10 Touring og 1:12 Track.

      I touring er Mod og Stock de samme bilene, de samme dekkene, mye det samme oppsettet og det er mulig å enkelt gå opp fra Stock til Mod ved å bytte kun motor, endre oppsett på ESC og gi gass...

      I 1:12 er det pr i dag fritt frem for motorvalg, og det som er tanken bak Stock her er det samme som for Touring, klassene er like i alt unnatt motor, det gjør det lett å hente informasjon om oppsett, dele erfaringer, gjenkjenne stil, sporvalg osv osv og når/hvis man ønsker det, er det bare å bytte motor så er man oppe i Mod.

      Det har vært forsøkt F1 og WGT uten at det utløste de helt store ovasjonene og deltagerne... M-chassis er slik jeg ser det eneste reelle klassen pr i dag for rekruttering, men jeg ser lite nye fjes og interesse for denne klassen desverre.
      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

      Comment


      • Jeg er enig med deg jeg Finn Olav, og som du sier, det er lite nye fjes å se. Derfor mener jeg klubbene bør snakke sammen og bli enige om tiltak for å øke rekrutteringen og markedsføringen av Radiostyrt bilsport. En klasse kan være så ideell som rekrutteringsklasse som bare det, men det hjelper ikke om man ikke henvender seg til de rette folkene.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • Hei her er noen spørsmål som kanskje kan være greie å bli enige om før man finner for mye løsninger. Det kan for eksempel være prinsippielle forskjeller på en ren rekrutteringsklasse og for eksempel en supportklasse.

          Slik jeg opplever det så kan en supportklasse være så mangt og ha flere hensikter og mål. En rekrutteringsklasse har egentlig kun ett formål; det å skape rekruttering til de eksisterende NC klassene. Andre ikke-NC- og ikke-rektutteringsklasser som har andre mål og hensikter er noe annet, men som også kan omfattes av begrepet Supportklasser.

          1) Så hva er en ren rekrutteringsklasse?

          2) Hva kan vi fjerne fra definisjon for å kun fokusere på økt rekruttering ene og alene?

          For eksempel:

          a) Er det et mål å ha lock-in på bilklasse (f.eks. touring eller 1:12 track) eller står det i veien for et rent fokus på rekruttering?

          b) Er det et mål å følge tekniske efra-regler eller kan det stå i veien for et rent fokus på rekruttering?

          c) Er det et mål at man skal velge hva man skal rekrutteres til før man har begynt å kjøre (ref. starte i stock 1:12 eller starte i stock touring)?

          d) Er det bra for rekrutteringen at konkuransereglene er "bortgjemt", "uoversiktlige", "kompliserte" og "uleselige" (les EFRA og utenlandsk) eller kan dette stå i veien for et rent fokus på rekruttering?


          Personlig ville jeg tro at man først må få smaken på konkuranse med rc-bil og at man gjennom den prosessen vil finne ut hvilken klasse man ønsker så satse på eller rekrutteres til, om du vil.


          Det er i hovedsak to typer kategorier innenfor rekruttering:

          i) de som allerede har fått smaken på rc og konkuranse og som går rett til den NC-klassen de ønsker å kjøre (f.eks. meg).

          ii) de som er "ferske" eller som har lyst til å prøve seg litt for å se og evt modnes litt og få litt ide om hva som evt passer for dem videre.

          En forutsetning for de i kategori ii) synes å være GØY, BILLIG, ROBUST og ikke minst ENKLE tydelige regler. Det enkleste er om man klarer å skape en rekrutteringsklasse som sprer seg selv - og da må den være akkurat så attraktiv.

          For kategori i) så får man det man får - akkurat slik det skal være.
          Last edited by Crowe; 15 October 2013, 12:20.
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • Her drar du hele r/c miljøet over en kam og det støtter jeg deg 100% i tankegangen bak.. Vi må få folk (uansett alder og kjønn) inn i r/c miljøet, inn fra gårdsplassen og grustaket og i etablert miljø.

            Jeg skrev spesifikt at jeg så mye smalere på dette og tok kun hensyn til teppe og innekjøringen som skjer mellom okt/mars - derav formuleringen slik den er..
            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

            Comment


            • 1:12 Track STOCK

              Endelig har dette blitt en sakelig diskusjon igjen

              Etter min egen erfaring må det ikke legges press på nykomlingene på noen måte. I starten skal det være gøy å være med og prøve ut, hvilken klasse det enn måtte være.

              Til slutt så må lysten være til stede for å drive med dette i utgangspunktet.
              living in the fast lane

              Comment


              • Originally posted by Redback View Post
                Vi må få folk (uansett alder og kjønn) inn i r/c miljøet, inn fra gårdsplassen og grustaket og i etablert miljø.
                innspill fra en noob:

                miljø og baner er vel alfa og omega for alt nytt?
                men, slik jeg ser det så starter alt med ett sted og kjøre.

                miljø/klubber kommer fra dette.

                fra det jeg kan lese her på forumet er det lite klubber/miljø og enda mindre baner rundt i norge.
                når baner er manglevare er det jo ikke noe rart att folk ikke satser på biler og klasser som ikke er beregnet for parkeringsplasser/grus sletter.

                personelig har jeg en m05 og en tt01.
                blir disse kjørt på bane? nei, kun skolegårder.
                ikke fins det noen dugbare baner for dem her jeg bor, og ikke kan jeg dra til baner utenfor der jeg bor heller da jeg ikke har lappen.

                selv om jeg har ytterst begrenset kjøretid med min m05 så hadde jeg ikke hatt noe imot og prøve 1/12 hadde det bare vært flere baner uansett hvor i landet man er.
                IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                Comment


                • I Oslo har du RC-Land hvor det kjøres både 1:12 og M-chassis. Det kjøres også Touring...

                  Originally posted by NatteFrost View Post
                  innspill fra en noob:

                  miljø og baner er vel alfa og omega for alt nytt?
                  men, slik jeg ser det så starter alt med ett sted og kjøre.

                  miljø/klubber kommer fra dette.

                  fra det jeg kan lese her på forumet er det lite klubber/miljø og enda mindre baner rundt i norge.
                  når baner er manglevare er det jo ikke noe rart att folk ikke satser på biler og klasser som ikke er beregnet for parkeringsplasser/grus sletter.

                  personelig har jeg en m05 og en tt01.
                  blir disse kjørt på bane? nei, kun skolegårder.
                  ikke fins det noen dugbare baner for dem her jeg bor, og ikke kan jeg dra til baner utenfor der jeg bor heller da jeg ikke har lappen.

                  selv om jeg har ytterst begrenset kjøretid med min m05 så hadde jeg ikke hatt noe imot og prøve 1/12 hadde det bare vært flere baner uansett hvor i landet man er.

                  Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                  Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                  Comment


                  • [QUOTE=NatteFrost;534849]
                    fra det jeg kan lese her på forumet er det lite klubber/miljø og enda mindre baner rundt i norge.
                    når baner er manglevare er det jo ikke noe rart att folk ikke satser på biler og klasser som ikke er beregnet for parkeringsplasser/grus sletter.
                    [QUOTE]

                    I Moss er det to klubber, hvor det er baner utendørs for Off-road 1:18 Nitro og innendørs for off-road 1:10 elektro, og on-road 1:10 Touring, F1. M-chassis, 1:12 og drift. I Oslo er det en diger utedørsbane på Hvervenbukta for 1:8 Track og 1:10 touring og 2 off-road baner. På Alnabru ligger RC Land med bane inne for 1:10 Touring, 1:12 og M-chassis. Det er baner på Gjøvik, i Skien, Kodal, i Trondheim har vi baner for off og onroad...og det er sikkert mange fler ( men jeg har ikke hele oversikten i hodet )

                    Mulighetene for å komme seg inn i en klubb med egnede fasiliteter finnes stort sett over dte ganske land
                    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                    Comment


                    • Som en sidenote til akkurat det med klubber og baner, så er det relativt stive priser for å komme seg til og fra baner i Oslo området.
                      Bompenger og bensin er jo bare for å nevne noe.
                      Prøv å kjør kollektivt til hvervenbukta fra Asker og se hvor lang tid du får på banen.
                      RCLand har vel kanskje 75,- pr kveld enda (usikker her).
                      Kjøre igjennom Oslo for å komme til Drammen er heller ikke så lett.

                      Så ja det finnes en del baner. Det finnes ingen god oversikt over hvilke baner som er i drift rundtomkring.
                      Det finnes ingen god oversikt over tider det kjøres på og til hvilke priser.

                      Så rekrutering kan jeg godt skjønne blir vanskelig.
                      For dette er i tillegg til dette skal man finne biler å kjøre, ladere, batterier, dekk og deler...
                      For de som har holdt på lenge er dette sikkert helt åpenlyst og alt er greit, men jeg tror ikke det er like lett for en som f.eks. bor litt unna.

                      Det er bare ildsjeler som får dratt med nye på en slik hobby.
                      Ildsjeler som forteller deg ting uten at du nødvendigvis spurte.
                      Som forklarer hvordan opplegget rundt fungerer og kanskje til og med litt rundt bilene.
                      Folk som ønsker rekrutter med TT-01 velkomne, men som forklarer forskjellene og kanskje til og med lar rekrutten prøve en touringbil eller da en 1:12 Stock, slik som Arild her foreslo.

                      Det er vanskelig å bli bitt av en basill hvis man må ut med 5000,- bare for at basillen skal kunne bite.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • ok, so er det ett par baner rundt omkring i norge, men ingen info om hvor og når alle de er åpne, og det kunne godt trengtes fler av dem.
                        den bane listen her på forumet er vel ikke blitt oppdatert på i allefall 2 år?
                        priser på og komme til og fra banen som nevnt er også noe nybegynnere ser på. hvis man bruker ett par hundre i bensin eller på kollektiv biletter i tilegg til bane kostand, blir det fort en dyr hobby vs parkeringsplass kjøring.

                        hvilket regelverk dere kommer opp med skal ikke jeg blande meg inn i, men og holde driftskostandene så lave som mulig er vel egentlig ett must på en rekruterings klasse.
                        bilene + deleprisen på bilene bør være lav og dekk prisen det samme, eventuelt bruke dekk som varer veldig lenge hvis dekkprisen er høy. jo høyere kostand i startfasen jo mindre inspirert blir en nybegynner til og fortsette.

                        slik jeg ser det bør dere fortsette med og bruke M biler som rekruterings fase for 1/12 da de bilene oppfyller alle de kravene + er morsomme og kjøre, og så gjøre 1/12 stock om til neste steg videre, dog med ett simpelt regelverk i start fasen som inngang til seriøs kjøring.

                        men det er en ting jeg stusser over, leste en post som sa att 1/12 blir hovedsakelig brukt kun på vinterhalvåret, det er jo ikke noe tess. en klasse bør ha aktivitet hele året.
                        hvorfor kan ikke 1/12 brukes aktivt ute på sommeren?
                        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                        Comment


                        • Originally posted by NatteFrost View Post
                          innspill fra en noob:

                          miljø og baner er vel alfa og omega for alt nytt?
                          men, slik jeg ser det så starter alt med ett sted og kjøre.

                          miljø/klubber kommer fra dette.

                          fra det jeg kan lese her på forumet er det lite klubber/miljø og enda mindre baner rundt i norge.
                          når baner er manglevare er det jo ikke noe rart att folk ikke satser på biler og klasser som ikke er beregnet for parkeringsplasser/grus sletter.
                          Baner kommer ikke av seg selv. I dag er det et fåtall personer som drar RC-miljøet rundt i Norge. Det er selvsagt klubbene sin oppgave å opplyse om at de eksisterer, og her kan de fleste bli mye bedre. Butikkene selger også i hovedsak alt annet enn banebiler (og tilhørende utstyr), og er vel ofte heller ikke veldig flinke på å pushe folk til klubbene rundt omkring. Min mening er at klubbene og butikkene bør gå sammen om rekrutteringsjobben, alle er tjent med at miljøet blir større. Når det er sagt, er det ikke bare lett å få med seg disse parkeringsplass/grustak-kjørerne heller. I Hønefoss i år har vi henvendt oss til disse og arrangert både åpen dag der de kan komme å kjøre med våre konkurransebiler, samt uhøytidelig konkurranse for de som vil prøve seg på det. Jeg vet ikke om det er inntrykket de har av oss som driver med konkurranse som gjør det, men de kommer allikevel ikke... De tar heller turen til banen en dag da ingen andre er der, og fortsetter i gata/grustaket som før. Medlemsavgifta er det vel heller ikke mye å utsette på, da det finnes titusenvis av andre nordmenn som betaler det dobbelte for å henge på et treningsstudio i måneden enn det koster å være medlem hos oss med så mye kjøring man bare orker på utebanen for et helt år.

                          Originally posted by NatteFrost View Post
                          personelig har jeg en m05 og en tt01.
                          blir disse kjørt på bane? nei, kun skolegårder.
                          ikke fins det noen dugbare baner for dem her jeg bor, og ikke kan jeg dra til baner utenfor der jeg bor heller da jeg ikke har lappen.
                          Ikke kjørt på bane? Det finnes ingen klasser i hele landet det kjøres så mye løp i som M-chassis, så der tar du ganske feil. Selv om det finnes bedre banebiler enn TT01, går det jo fint an å kjøre denne på bane også bare for å komme i gang litt. I tillegg til de banene Finn Olav nevner, har du også innendørsbane i Drammen, og utendørs asfaltbane på Lørenskog som ikke er mange minuttene fra Oslo.

                          Originally posted by NoBrainer View Post
                          Så ja det finnes en del baner. Det finnes ingen god oversikt over hvilke baner som er i drift rundtomkring.
                          Det finnes ingen god oversikt over tider det kjøres på og til hvilke priser.

                          Så rekrutering kan jeg godt skjønne blir vanskelig.
                          For dette er i tillegg til dette skal man finne biler å kjøre, ladere, batterier, dekk og deler...
                          For de som har holdt på lenge er dette sikkert helt åpenlyst og alt er greit, men jeg tror ikke det er like lett for en som f.eks. bor litt unna.
                          En årlig oppdatert informasjonsfolder med blant annet oversikt over klubber, baner, løp, regelverket for klassene skrevet på en enkel og lett forståelig måte, samt hva man trenger av utstyr for å komme i gang kunne nok vært et positivt bidrag til å øke rekrutteringa ja. Noen som er interessert i å være med å lage det da?
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • Dette begynner å bli en svært interessant tråd. Men jeg føler diskusjonen her er ganske lite brukbar, da man i utgangspunktet ikke burde nevne rekruttering og 1:12 i samme setning. Men at Touring Stock og 1:12 Stock i teorien er gode måter å ha en slags feederklasse til Modified, det er jeg enig i, og jeg synes godt det kan innføres.

                            Hver uke rekrutterer jeg mellom 50 og 100 sjåfører til R/C hobbyen. Og det er her både klubber og butikker feiler, og ikke jobber sammen.
                            Jeg har ikke lagt frem dette så tydelig før, så jeg håper noen leser nøye nå.

                            Det er, nesten uansett hvordan man vrir og vender på det, slik at den første R/C bilen man har er kjøpt hos en norsk butikk. Ofte i butikken, men også en del som tar kontakt og mailer litt, før de bestiller på nett. Terskelen for å gå derfra til å havne på en bane er dessverre mye høyere enn vi som kjører aktivt vil innrømme eller for den saks skyld skjønner. Selv de av oss som ikke er gamle i gamet, glemmer fort den første kanten man butta i.

                            Da jeg startet, var de fleste biler relativt gode, og skillet var ikke så stort fra en billig Tamiya til en dyr touringbil. Tamiya TA03f var tung, og ingen racer, men den var langt mer presis enn dagens TT-01 og lignende, og toppmodellene Kyosho TF-2 og HPI RS4 Pro var ikke helt uoppnåelige, og ikke tusen ganger bedre, slik skillet mellom TT-01 og Xray T4 er idag. Vi kjørte minimum 21 turns børstemotor, det var en lisensiert klasse og en ulisensiert, klubbmedlemskap kunne man få i butikken, og lisens kjøpte man på banen hvis man ville opp i lisensiert klasse. M-chassis ble også kjørt, og selv om det var frie dekk, var det nesten bare Tamiya-dekk og få tak i og de fleste kjørte mini. Det gikk også en del bakhjulstrekk med touringhjul og glatte porsche-karosserier, og halve moroa var jo da om man kunne klå en sånn. Artig var det læll, og jeg kjørte bakhjulstrekk mini. Nivået på de som kjører fort med M-chassi har blitt noe helt annet, og klassen er definitivt IKKE der den var rundt årtusenskiftet.

                            Det er vel og merke ikke slik at jeg mener vi skal tilbake dit, men jeg tror klubbene idag ikke helt innser hvor mye innflytelse de lokale butikkene kan ha, og hvor mye vi kan hjelpe dem.

                            Det første jeg kan tilby, er reklameplass. Jeg har mast på både LMBK og OMK om å få foldere til å ha i butikken, og der kan nok Svein Harald Ytternes skrive under på at det går radig unna med OMK-foldere. Jeg prøver å gi en til hver eneste som kjøper seg en bil. Alle klubber er velkomne til å henge opp postere og gi ut foldere, og det oppmuntrer jeg flere til å gjøre. LMBK venter jeg fortsatt på noe fra, og som hardcore LMBK-medlem siden 2001, håper jeg de også kan få ut fingern!

                            Jeg vil prøve å invitere til noen events i butikken, med representanter for klubbene til stede. Men da MÅ noen stille, være kontaktsøkende, ha foldere, bilder, info og videoer, og ideelt sett muligheten til å melde inn folk der og da. Du må haie medlemmer i det øyeblikket de er interessert, før interessen daler! Jeg vil også gjerne jobbe sammen med klubbene for å finne en enkel måte å kunne selge medlemskap sammen med en bil. De som kjøper noe baneklart må vi jo prøve å få på en bane fort som få!

                            Når det gjelder rekruttering til banekjøring, er vi elendige. Diskusjonen om Stock 1:12 eller touring som rekruttering er ganske uvesentlig, da de færreste vil rekrutteres direkte til noe slikt(Et hederlig unntak i Alf-Erling Skaar, som startet rett på grymgrym 1:12). Alle vil innom parkeringsplassherjing og gøy, og alle vil ha noe de kan kjøre hele året, uten vedlikehold, på alle baner. Alle vil kjøre helt gratis, de vil ikke løfte en finger for å melde seg inn, og lisens er hassle.


                            • Vi MÅ finne på løsninger for å ha kaosklasser, vi må ha noe å invitere de inn i som kjøper seg en 1:14-1:16 Traxxas eller Vaterra, vi må inkludere fler, og heller bite det i oss om det tar tid og kan skade banen.

                            • Vi må finne kjappere og enklere løsninger for innmelding og lisens, kunne man kanskje fått til en slags funlisens inkludert i medlemskapet? Da jeg startet var ulisensiert en egen startklasse, noe som var genialt i forhold til lite hassle. Det beste ville vært å fått meldt inn kunden i det han kjøper bil på en lørdag, og få sendt han på banen for løp på søndag morgen. Vi må få tak i dem når de er i høyeste gir og helt klare for action, og ikke slippe dem før dem er fast inventar:P


                            Jeg hjalp vel egentlig ikke denne spesifike diskusjonen veldig, men jeg håper noen i klubbene kanskje ser at de bør ta kontakt med meg, det tjener vi alle på.
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

                            Comment


                            • Hva om man gjør konkurransen relativt bil-uavhengig?
                              Jeg så en gang en fantastisk utregning hvor målet var å premiere den jevneste sjåføren.
                              Altså, kjører du 10 runder på identisk rundetid, så slår du han som setter banerekord på en runde og er i vantet de resterende. Selvom han kanskje kjører 20 runder.

                              Ergo kan en original, rett ut av esken TT01 konkurere mot 1/16 traxxaser, halvhårete T4'er og 2wd buggier på gatedekk.

                              Altså en "ta med det du har" klasse.

                              Om ikke annet, kunne det funka på en "rekrutteringsdag" f.eks i sammarbeid mellom klubber og butikker.
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Originally posted by NoBrainer View Post
                                Som en sidenote til akkurat det med klubber og baner, så er det relativt stive priser for å komme seg til og fra baner i Oslo området.
                                Bompenger og bensin er jo bare for å nevne noe.
                                Prøv å kjør kollektivt til hvervenbukta fra Asker og se hvor lang tid du får på banen.
                                RCLand har vel kanskje 75,- pr kveld enda (usikker her).
                                Kjøre igjennom Oslo for å komme til Drammen er heller ikke så lett.

                                Så ja det finnes en del baner. Det finnes ingen god oversikt over hvilke baner som er i drift rundtomkring.
                                Det finnes ingen god oversikt over tider det kjøres på og til hvilke priser.

                                Så rekrutering kan jeg godt skjønne blir vanskelig.
                                For dette er i tillegg til dette skal man finne biler å kjøre, ladere, batterier, dekk og deler...
                                For de som har holdt på lenge er dette sikkert helt åpenlyst og alt er greit, men jeg tror ikke det er like lett for en som f.eks. bor litt unna.

                                Det er bare ildsjeler som får dratt med nye på en slik hobby.
                                Ildsjeler som forteller deg ting uten at du nødvendigvis spurte.
                                Som forklarer hvordan opplegget rundt fungerer og kanskje til og med litt rundt bilene.
                                Folk som ønsker rekrutter med TT-01 velkomne, men som forklarer forskjellene og kanskje til og med lar rekrutten prøve en touringbil eller da en 1:12 Stock, slik som Arild her foreslo.

                                Det er vanskelig å bli bitt av en basill hvis man må ut med 5000,- bare for at basillen skal kunne bite.
                                Her var det noen poenger verdt å ta med seg også. Et felles og lett tilgjengelig sted med oppdatert og aktuell informasjon kunne nok ikke skadet.
                                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X