Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track STOCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Så om man foreslår:
    Man får ikke ha rankingpoeng fra NC-løp uansett klasse for å stille i en Stock-klasse. Dette vil også gjelde 1:10. Fordi man ønsker at Stock-klassene skal brukes til rekruttering.

    Dette forslaget støttes vel selvfølgelig i sin helhet fordi alle ønsker å ha dette som en rekrutteringsklasse?

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #47
      Originally posted by Thomaseh View Post
      Så om man foreslår:
      Man får ikke ha rankingpoeng fra NC-løp uansett klasse for å stille i en Stock-klasse. Dette vil også gjelde 1:10. Fordi man ønsker at Stock-klassene skal brukes til rekruttering.

      Dette forslaget støttes vel selvfølgelig i sin helhet fordi alle ønsker å ha dette som en rekrutteringsklasse?
      Istemmer - samme regler som for Touring Stock
      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

      Comment


      • #48
        Originally posted by Thomaseh View Post
        Så om man foreslår:
        Man får ikke ha rankingpoeng fra NC-løp uansett klasse for å stille i en Stock-klasse. Dette vil også gjelde 1:10. Fordi man ønsker at Stock-klassene skal brukes til rekruttering.

        Dette forslaget støttes vel selvfølgelig i sin helhet fordi alle ønsker å ha dette som en rekrutteringsklasse?
        En slik regel som å ikke kunne stille i en stock-klasse dersom man har rankingpoeng, bør ikke avgjøres på dette forumet, men hører heller hjemme til diskusjon på MSK basert på forslag fra klubb. Det er enda tid for å foreslå en slik regel. Jeg mener selv at i utgangspunktet skal hvem som helst kunne stille i en stock-klasse, uansett ranking eller ferdighetsnivå. Tror ikke det vil ødelegge for en stock-klasse. Tvertimot tror jeg det kan inspirere "rekrutter". Husk at stock-klassene setter så store begrensninger på fart og stress at "rekrutter" nok ikke vil føle seg i veien slik det er i mod.-klassene. Og ikke minst, stock-klassene bør forbli som support-klasser, ikke bli statusklasser - da begynner "jaget". Dessuten som nevnt tidligere, jeg tror det vil være en fordel at etablerte førere får delta i løp, særlig i en startfase når det gjelder 1:12 Stock.

        Moderer mitt tidligere forslag til 1:12 Stock:

        Motor: 10,5 T, timing ok. Intet krav om godkjent i ROAR/EFRA.
        Reg.: Blinky, intet krav om godkjent i ROAR/EFRA, men regulator skal synliggjøre at er i blinky modus.
        Karr.: 1:12/Lola. Behøver ikke være ROAR/EFRA-godkjent.
        Dekk: Fritt
        Batt.: 1-celle, EFRA/ROAR-godkjent.

        Ellers som i 1:12 Mod (vekt, høyde,bredde).

        Motor 10,5, fri timing: Fordi 13,5 T blir for svakt, timing på 10,5 T trolig liten virkning grunnet regulator i blinky modus.
        På små baner som RC-Land/Moss vil nok 13,5 T fungere ok, men hos Mustit og hall-løpene våre
        vil 10,5 T ikke være spesielt "hypert". Ønsker heller ikke at teknisk kontroll skal få enda mer tidspress
        når det gjelder kontroll.

        Ønsker ikke å sette regler i stock-klassene opp mot ROAR/EFRA generelt, med unntak av batterier. Det skal være enkelt å starte opp i en stock-klasse.

        Puhhh ....
        Trygve Bull Freng/58
        www.lmbk.no
        XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
          En slik regel som å ikke kunne stille i en stock-klasse dersom man har rankingpoeng, bør ikke avgjøres på dette forumet, men hører heller hjemme til diskusjon på MSK basert på forslag fra klubb. Det er enda tid for å foreslå en slik regel. Jeg mener selv at i utgangspunktet skal hvem som helst kunne stille i en stock-klasse, uansett ranking eller ferdighetsnivå. Tror ikke det vil ødelegge for en stock-klasse. Tvertimot tror jeg det kan inspirere "rekrutter". Husk at stock-klassene setter så store begrensninger på fart og stress at "rekrutter" nok ikke vil føle seg i veien slik det er i mod.-klassene. Og ikke minst, stock-klassene bør forbli som support-klasser, ikke bli statusklasser - da begynner "jaget". Dessuten som nevnt tidligere, jeg tror det vil være en fordel at etablerte førere får delta i løp, særlig i en startfase når det gjelder 1:12 Stock.

          Moderer mitt tidligere forslag til 1:12 Stock:

          Motor: 10,5 T, timing ok. Intet krav om godkjent i ROAR/EFRA.
          Reg.: Blinky, intet krav om godkjent i ROAR/EFRA, men regulator skal synliggjøre at er i blinky modus.
          Karr.: 1:12/Lola. Behøver ikke være ROAR/EFRA-godkjent.
          Dekk: Fritt
          Batt.: 1-celle, EFRA/ROAR-godkjent.

          Ellers som i 1:12 Mod (vekt, høyde,bredde).

          Motor 10,5, fri timing: Fordi 13,5 T blir for svakt, timing på 10,5 T trolig liten virkning grunnet regulator i blinky modus.
          På små baner som RC-Land/Moss vil nok 13,5 T fungere ok, men hos Mustit og hall-løpene våre
          vil 10,5 T ikke være spesielt "hypert". Ønsker heller ikke at teknisk kontroll skal få enda mer tidspress
          når det gjelder kontroll.

          Ønsker ikke å sette regler i stock-klassene opp mot ROAR/EFRA generelt, med unntak av batterier. Det skal være enkelt å starte opp i en stock-klasse.

          Puhhh ....
          AMEN!!!
          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
          www.minicar-racing.no

          Comment


          • #50
            så nå må jeg kjøpe meg 12er siden F1 blir borte da jaja så lenge det er blinky er det gøy. har jo kjørt en del 12er mod med 2 eller 3 a finaler så vinner nok dette lett
            Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
            BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
            Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
            -
            Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


            Comment


            • #51
              Originally posted by EspenF View Post
              så nå må jeg kjøpe meg 12er siden F1 blir borte da jaja så lenge det er blinky er det gøy. har jo kjørt en del 12er mod med 2 eller 3 a finaler så vinner nok dette lett
              Det er jo ikke det værste du kan kjøpe det vel Espen?
              Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
              www.minicar-racing.no

              Comment


              • #52
                Skal kjøpe om noen bygger bilen for meg men blir desverre ingen norgescup på meg i år da jeg jobber alle helger det arrangeres. Han elektroansvarlig i nmf tok ikke sånne hensyn når de satte helgene som NC skulle være.
                Men blir det full sessong med ETS + NM i spydeberg så kan ikke klage
                Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                -
                Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                Comment


                • #53
                  Originally posted by EspenF View Post
                  så nå må jeg kjøpe meg 12er siden F1 blir borte da jaja så lenge det er blinky er det gøy. har jo kjørt en del 12er mod med 2 eller 3 a finaler så vinner nok dette lett
                  Skal man fjerne en klasse, så blir det vel WGT som aldri tok av. Ikke store interessen sist vinter, og null i utesesongen. F1 og M-chassis har så stor underholdningsverdi både for førere og tilskuere at å fjerne disse vil være litt trist egentlig. Og ikke minst, det er førere som KUN kjører disse klassene. Men, de kunne jo vært flere ja ....

                  Men Espen, det vil være en fryd å se deg igjen i 1:12 (stock), du er vel egentlig eksponenten for idèen om å ha det gøy med RC
                  Trygve Bull Freng/58
                  www.lmbk.no
                  XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                    En slik regel som å ikke kunne stille i en stock-klasse dersom man har rankingpoeng, bør ikke avgjøres på dette forumet, men hører heller hjemme til diskusjon på MSK basert på forslag fra klubb. Det er enda tid for å foreslå en slik regel. Jeg mener selv at i utgangspunktet skal hvem som helst kunne stille i en stock-klasse, uansett ranking eller ferdighetsnivå. Tror ikke det vil ødelegge for en stock-klasse. Tvertimot tror jeg det kan inspirere "rekrutter". Husk at stock-klassene setter så store begrensninger på fart og stress at "rekrutter" nok ikke vil føle seg i veien slik det er i mod.-klassene. Og ikke minst, stock-klassene bør forbli som support-klasser, ikke bli statusklasser - da begynner "jaget". Dessuten som nevnt tidligere, jeg tror det vil være en fordel at etablerte førere får delta i løp, særlig i en startfase når det gjelder 1:12 Stock.

                    Moderer mitt tidligere forslag til 1:12 Stock:

                    Motor: 10,5 T, timing ok. Intet krav om godkjent i ROAR/EFRA.
                    Reg.: Blinky, intet krav om godkjent i ROAR/EFRA, men regulator skal synliggjøre at er i blinky modus.
                    Karr.: 1:12/Lola. Behøver ikke være ROAR/EFRA-godkjent.
                    Dekk: Fritt
                    Batt.: 1-celle, EFRA/ROAR-godkjent.

                    Ellers som i 1:12 Mod (vekt, høyde,bredde).

                    Motor 10,5, fri timing: Fordi 13,5 T blir for svakt, timing på 10,5 T trolig liten virkning grunnet regulator i blinky modus.
                    På små baner som RC-Land/Moss vil nok 13,5 T fungere ok, men hos Mustit og hall-løpene våre
                    vil 10,5 T ikke være spesielt "hypert". Ønsker heller ikke at teknisk kontroll skal få enda mer tidspress
                    når det gjelder kontroll.

                    Ønsker ikke å sette regler i stock-klassene opp mot ROAR/EFRA generelt, med unntak av batterier. Det skal være enkelt å starte opp i en stock-klasse.

                    Puhhh ....
                    Steike du er smart - støtter den!
                    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by EspenF View Post
                      så nå må jeg kjøpe meg 12er siden F1 blir borte da jaja så lenge det er blinky er det gøy. har jo kjørt en del 12er mod med 2 eller 3 a finaler så vinner nok dette lett
                      Pysa - kjør 12`r og smil hele veien til delekassa
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by EspenF View Post
                        Skal kjøpe om noen bygger bilen for meg men blir desverre ingen norgescup på meg i år da jeg jobber alle helger det arrangeres. Han elektroansvarlig i nmf tok ikke sånne hensyn når de satte helgene som NC skulle være.
                        Men blir det full sessong med ETS + NM i spydeberg så kan ikke klage
                        Send bil og jeg bygger for deg...kan til og med lakkere et karosseri om du slenger med det....
                        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                        Comment


                        • #57
                          Så eneste forskjellen er da farten... Som man fint kan gjøre noe med i sin egen bil i et modified løp. Sorry altså, ikke for å være kjip eller noe. Men hva er poenget med en rekrutteringsklasse om veteranene kjører den i tillegg til sin opprinnelige klasse?

                          Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                          En slik regel som å ikke kunne stille i en stock-klasse dersom man har rankingpoeng, bør ikke avgjøres på dette forumet, men hører heller hjemme til diskusjon på MSK basert på forslag fra klubb. Det er enda tid for å foreslå en slik regel. Jeg mener selv at i utgangspunktet skal hvem som helst kunne stille i en stock-klasse, uansett ranking eller ferdighetsnivå. Tror ikke det vil ødelegge for en stock-klasse. Tvertimot tror jeg det kan inspirere "rekrutter". Husk at stock-klassene setter så store begrensninger på fart og stress at "rekrutter" nok ikke vil føle seg i veien slik det er i mod.-klassene. Og ikke minst, stock-klassene bør forbli som support-klasser, ikke bli statusklasser - da begynner "jaget". Dessuten som nevnt tidligere, jeg tror det vil være en fordel at etablerte førere får delta i løp, særlig i en startfase når det gjelder 1:12 Stock.

                          Moderer mitt tidligere forslag til 1:12 Stock:

                          Motor: 10,5 T, timing ok. Intet krav om godkjent i ROAR/EFRA.
                          Reg.: Blinky, intet krav om godkjent i ROAR/EFRA, men regulator skal synliggjøre at er i blinky modus.
                          Karr.: 1:12/Lola. Behøver ikke være ROAR/EFRA-godkjent.
                          Dekk: Fritt
                          Batt.: 1-celle, EFRA/ROAR-godkjent.

                          Ellers som i 1:12 Mod (vekt, høyde,bredde).

                          Motor 10,5, fri timing: Fordi 13,5 T blir for svakt, timing på 10,5 T trolig liten virkning grunnet regulator i blinky modus.
                          På små baner som RC-Land/Moss vil nok 13,5 T fungere ok, men hos Mustit og hall-løpene våre
                          vil 10,5 T ikke være spesielt "hypert". Ønsker heller ikke at teknisk kontroll skal få enda mer tidspress
                          når det gjelder kontroll.

                          Ønsker ikke å sette regler i stock-klassene opp mot ROAR/EFRA generelt, med unntak av batterier. Det skal være enkelt å starte opp i en stock-klasse.

                          Puhhh ....

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Thomaseh View Post
                            Så eneste forskjellen er da farten... Som man fint kan gjøre noe med i sin egen bil i et modified løp. Sorry altså, ikke for å være kjip eller noe. Men hva er poenget med en rekrutteringsklasse om veteranene kjører den i tillegg til sin opprinnelige klasse?
                            Hmmm.. spol tilbake til i fjor... denne diskusjonen kom også opp i Stock Touring da enkelte "veteraner" kjørte Mod og Stock.. Tviler på at det ødelegger noe, da det gir fler biler til start og dermed mer moro, og med like biler blir jo nivået jevnere enn i mod der det er større sprang pga fritt motor/esc/timing.

                            Ser ikke problemet om Jokkiz, Engern, Helge og andre stiller i Stock for å få et større startfelt og dermed viser at dette ikke er så skummelt/vanskelig ...
                            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                            Comment


                            • #59
                              For en som har kjøpt seg bil å ønsker å være med for å lære, så ser jeg problemet.
                              Det skiller fort MYE selvom bilene går akkurat like fort. Helge kjørte 10.5T i modified og endte allikevel opp med å vinne...
                              Men sure, jeg ser at jeg er i en tapende diskusjon hvor førere ønsker fler klasser, og dermed mener at dette vil øke rekruttering, istedenfor å fokusere på de klassene som allerede er og legge til fler. Det er i den lange banen klubbene som må vise initiativ til at dette er en klasse som fungerer og at den faktisk har et poeng i å eksistere.
                              Kjempeflott at 4-5-6 veteraner viser initiativ og bidrar dermed til at deres respektive klubber klarer å få med disse førerene på løp.

                              Originally posted by Redback View Post
                              Hmmm.. spol tilbake til i fjor... denne diskusjonen kom også opp i Stock Touring da enkelte "veteraner" kjørte Mod og Stock.. Tviler på at det ødelegger noe, da det gir fler biler til start og dermed mer moro, og med like biler blir jo nivået jevnere enn i mod der det er større sprang pga fritt motor/esc/timing.

                              Ser ikke problemet om Jokkiz, Engern, Helge og andre stiller i Stock for å få et større startfelt og dermed viser at dette ikke er så skummelt/vanskelig ...

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Thomaseh View Post
                                Så eneste forskjellen er da farten... Som man fint kan gjøre noe med i sin egen bil i et modified løp. Sorry altså, ikke for å være kjip eller noe. Men hva er poenget med en rekrutteringsklasse om veteranene kjører den i tillegg til sin opprinnelige klasse?
                                For øvrig, når vi diskuterer fart i klasser... Hva var det som skjedde med M-chassis klassen under NM? Vi stilte med nyoverhalt bil, lager som rullet fritt, ny Tamiya 540 motor med Stock gearing - og ble parkert som om vi kjørte med slappe pakker og punga dekk...

                                Der var det vel noe usunt store forskjeller i en klasse som skulle være mest mulig standard og lik....

                                Konklusjonen, fartsforskjeller blir det vel uansett hva man ønsker/gjør...

                                Ser av ETS reglene at de kjører Stock med handout motorer, enhetsdekk og kun en type ESC manhar lov å benytte.
                                Det er vel den beste måten å jevne det hele ut på.
                                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X