Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track STOCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Thomas: Ikke sammenlign Helge opp i dette, han og et par til i Norge kjører i en særklasse for seg selv. De vinner på sporvalg, kontroll på "finger'n" og ikke minst fart UT på langsiden når vi snakker om biler med svakere motorer, dette vet du innerst inne ....
    Forøvrig kan hvem som helst kjøre like fort på langsida... i stock med et begrenset regelverk vi forsøker å etablere (men ingen vinner vel et løp på langsida ? (Ok, Helge & co i stock, M-chassis, F1 osv).

    Jeg vet ikke hvor man ender med 1:12 stock med tanke på rekruttering opp til mod-klassen, det er nemlig èn stor forskjell mellom touring og 1:12, det er at 1:12 ikke kjøres ute. Touring stock er like populært ute som inne, så rekrutteringen starter like gjerne her som inne. 1:12 er en inne-klasse i Norge, og rekrutteringen blir jo litt anderledes. Men nå som signalene er tydelige på at flere vil kjøre 1:12 med svakere motor etc, bør vi kanskje gi en stock-klasse i 1:12 en sjanse.
    Derfor: Klubber og løpsarrangører - spre det glade budskap, ting skjer, invitèr til 1:12 stock.
    Og jeg står for mitt forslag angående regler i tidligere innlegg + 8 min. heat seff.
    Sesongen 2013/2014 blir jo å betrakte som en test-sesong eventuelt. Så får vi se hvor det ender.

    Ble litt "Mao" (igjen) dette kanskje, men ....
    Trygve Bull Freng/58
    www.lmbk.no
    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

    Comment


    • #62
      Du er alltid litt "Mao" Trygve

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #63
        Det jeg ville komme frem til Trygve, var at det er ingen verdens ting som sier at du MÅ ha 4,5T motor i modified. Med en Stock-klasse så poengterer man egentlig bare enda mer for at man MÅ ha 4,5T motor og masse børst i kjærra!
        Det virker som om folk ønsker at man skal fragmentere så mye som mulig, slik at det blir 5-10 stykker i hver klasse, noe jeg er sterkt imot. Det er gøy å kjøre løp, når det er mange deltakere med! Jeg tror dessverre dette kan skade mer enn det vil kunne hjelpe. Men som det er sagt tidligere så må de som ønsker denne klassen frem ta kontakt med klubbene som skal arrangere løp å kjøre propaganda for at denne klassen skal kjøres på nettop dems løp!

        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

        Comment


        • #64
          Originally posted by Thomaseh View Post
          For en som har kjøpt seg bil å ønsker å være med for å lære, så ser jeg problemet.
          Det skiller fort MYE selvom bilene går akkurat like fort. Helge kjørte 10.5T i modified og endte allikevel opp med å vinne...
          Men sure, jeg ser at jeg er i en tapende diskusjon hvor førere ønsker fler klasser, og dermed mener at dette vil øke rekruttering, istedenfor å fokusere på de klassene som allerede er og legge til fler. Det er i den lange banen klubbene som må vise initiativ til at dette er en klasse som fungerer og at den faktisk har et poeng i å eksistere.
          Kjempeflott at 4-5-6 veteraner viser initiativ og bidrar dermed til at deres respektive klubber klarer å få med disse førerene på løp.
          Det skal vel sies at Helge aldri har vunnet noen løp med 10.5t blinky i mod klassen. Kjørte noen kval med boost osv, satt i kjappere redskap til finalene for å ha mulighet til å vinne. Kjørte 1 sekund fortere på runda med mod motor, så her er du på tynn is.

          Originally posted by Thomaseh View Post
          Det jeg ville komme frem til Trygve, var at det er ingen verdens ting som sier at du MÅ ha 4,5T motor i modified. Med en Stock-klasse så poengterer man egentlig bare enda mer for at man MÅ ha 4,5T motor og masse børst i kjærra!
          Det virker som om folk ønsker at man skal fragmentere så mye som mulig, slik at det blir 5-10 stykker i hver klasse, noe jeg er sterkt imot. Det er gøy å kjøre løp, når det er mange deltakere med! Jeg tror dessverre dette kan skade mer enn det vil kunne hjelpe. Men som det er sagt tidligere så må de som ønsker denne klassen frem ta kontakt med klubbene som skal arrangere løp å kjøre propaganda for at denne klassen skal kjøres på nettop dems løp!
          Men da er det jo helt unødvendig å ha en touring stock klasse også da Thomas? Alle kan kjøre mod, og synes de det går for fort så setter de i en slappere motor. Nå argumenterer du mot en touring stock klasse som du var så ivrig på å få igang for noen sesonger siden.
          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
          www.minicar-racing.no

          Comment


          • #65
            Jeg gir opp diskusjonen, arranger, få med folk og bevis at det er et miljø for dette!
            La 2013-2014 sesongen vise at det er viktig å ha 14 klasser og at det er dette som skal til for at RC-miljøet blir happy.

            Jeg ønsker likhet for Stock-klassene om du leser det jeg har skrevet! Jeg syntes det er dustete, teit, idiotisk, osv. at folk mener det må opprettes en ny klasse for at det skal rekrutteres. Men nå har jeg sagt mitt, og jeg har herved retten til å si: Told you so! Når man sitter med 4 deltagere i hver klasse! Dagen man er 20 deltakere i hver klasse kan dere få si: Told you so! til meg

            Originally posted by JokkiZ View Post
            Det skal vel sies at Helge aldri har vunnet noen løp med 10.5t blinky i mod klassen. Kjørte noen kval med boost osv, satt i kjappere redskap til finalene for å ha mulighet til å vinne. Kjørte 1 sekund fortere på runda med mod motor, så her er du på tynn is.



            Men da er det jo helt unødvendig å ha en touring stock klasse også da Thomas? Alle kan kjøre mod, og synes de det går for fort så setter de i en slappere motor. Nå argumenterer du mot en touring stock klasse som du var så ivrig på å få igang for noen sesonger siden.

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #66
              Klasser for inne sesong (mitt forslag):
              1:10 Touring Mod
              1:10 Touring Stock
              1:12 Track Mod
              1:12 Track Stock
              M-Chassis
              F1
              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

              Comment


              • #67
                hmmmmmm
                Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                www.rcbil.no
                TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Georg View Post
                  hmmmmmm
                  Neida, Mmmmmmmmmmmmmmmm...

                  Gleder meg til neste helg uansett jeg...
                  No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                  XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                  www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                  Comment


                  • #69
                    Mener folk at det er viktigst å få flere folk til å kjøre NC Klasser, eller at det sjenerelt blir flere personer med på konkuranser uavhengig om det er Nc eller ikke? jeg personlig synes det er flott når nye folk kommer på løp uavhengig hvordan klasse de kjører

                    Klasser for inne sesong

                    1:10 Touring Mod
                    1:10 Touring Stock
                    1:12 Track Mod
                    1:12 Track Stock
                    M-Chassis
                    F1

                    1 stemme fra meg Finn
                    Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                    BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                    Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                    -
                    Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                    Comment


                    • #70
                      Ser at 13 av 34 påmeldte biler er 1:12..... det kan man ikke klage over, men hvis man skal dele de 13 i 2 klasser blir det for få spør du meg.
                      Hvis det derimot hadde vært 30 deltagere i 1:12 ville det nok vært rekruttvennlig å ha stock 1:12.
                      Som en annen her skriver er det bare på vinteren vi kjører disse bilene og dermed går glipp av helårsrekruttering av nybegynnere.
                      Slik det er i dag blir det kjørt 3-4 løp pr vinter ifb NC, og man må være spesielt intr og oppsøke disse løpene for å i det heletatt få sett bila... er liksom skjult klasse, og derfor får ingen sett disse i action. Untatt rc-land da.
                      Man burde bynt å kjøre disse om sommeren ute oxo..... hvis mange nok tar frem bilene om sommeren, kanskje putter i stock motor og blir aktive vil dette automatisk føre til NC på sikt hvis mange nok, samt at dette kan rekruttere året rundt.
                      1:12 er uansett en bra klasse å starte med som nybegynner.
                      Tor Arne Nicolaisen GMBK

                      Lei av å knuse motstandere!

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by tan20 View Post
                        Ser at 13 av 34 påmeldte biler er 1:12..... det kan man ikke klage over, men hvis man skal dele de 13 i 2 klasser blir det for få spør du meg.
                        Hvis det derimot hadde vært 30 deltagere i 1:12 ville det nok vært rekruttvennlig å ha stock 1:12.
                        Som en annen her skriver er det bare på vinteren vi kjører disse bilene og dermed går glipp av helårsrekruttering av nybegynnere.
                        Slik det er i dag blir det kjørt 3-4 løp pr vinter ifb NC, og man må være spesielt intr og oppsøke disse løpene for å i det heletatt få sett bila... er liksom skjult klasse, og derfor får ingen sett disse i action. Untatt rc-land da.
                        Man burde bynt å kjøre disse om sommeren ute oxo..... hvis mange nok tar frem bilene om sommeren, kanskje putter i stock motor og blir aktive vil dette automatisk føre til NC på sikt hvis mange nok, samt at dette kan rekruttere året rundt.
                        1:12 er uansett en bra klasse å starte med som nybegynner.
                        Vil nok ikke være 50 % av mod-førere idag som konverterer til stock, men noen vil nok heller vil kjøre begge klasser på løp og lokal innebane. Og det er vel ok ? Spesielt for løpsarangører, penger i kassa ....

                        Vi vet idag at flere potensielle, nye førere så langt "snur i døra" når de ser 1:12 mod., hadde første møtet med 1:12 vært stock-tempo, ville rekruttering garantert kommet i større grad. Og husk, det er ikke bare de som ser med egne øyne som er potensielle rekrutter til en klasse, det er like mye, tror jeg, jungeltelegrafen som sprer interessen. Og som sagt, mange rundt omkring har etterlyst mindre fart i 12'r, ikke bare de som ser på løpene våre.

                        Når det gjelder kjøring ute, har jeg (og sikkert flere) prøvd dette. På Sørli har vi en meget egnet bane for dette, ikke for stor, og flat og fin. Men allikevel, bilen blir for lett, vanskelig å få til på så hardt og glattere underlag, og det hele blir litt puslete. Det er jo her WGT kommer til sin rett. Men selv denne, med ett unntak, har vært totalt fraværende. Så enden på visa blir jo igjen at 1:12 forblir en typisk inneklasse med dertil vanskelig rekrutteringsmuligheter slik det er idag.
                        Jeg tror, igjen, at vi med en stock-klasse i 1:12 kan øke antall førere i 1:12, enten det er mod. eller stock !

                        Så jeg oppfordrer derfor igjen løpsarrangører i kommende sesong til å inkludere 1:12 stock i løpsprogrammet som supportklasse.

                        Viser til mitt forslag tidligere i tråden, står fortsatt inne for dette, og håper å kunne se stock-biler i aksjon snart
                        Trygve Bull Freng/58
                        www.lmbk.no
                        XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                        Comment


                        • #72
                          Siden jeg har meldt meg ut av diskusjonen.
                          Syntes det er helt feil at man skal kjøre begge klasser, både stock og modified. Da er hele poenget med denne klassen borte... Det burde isåfall være minimumskravet...

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Thomaseh View Post
                            Siden jeg har meldt meg ut av diskusjonen.
                            Syntes det er helt feil at man skal kjøre begge klasser, både stock og modified. Da er hele poenget med denne klassen borte... Det burde isåfall være minimumskravet...
                            Blir som med Mod og Stock i touring - og det er jo ikke feil, så hvorfor blir det feil i 1:12? Enig med Trygve, det som promoterer er både det å se dette og det å fortelle om det... Vær trygg, jeg kommer til å fortsette å skrive løpsrapporter - men vil justere de til å dekke også arrangementet mer enn for egen del...
                            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                            Comment


                            • #74
                              Seriøst....... hvorfor lage masse fuss om noe som er en EFRA klasse? følg det reglementet som er i EFRA og da er man ferdig med det!!!! Er jo en vits å bra 13,5 inn i dette og masse annet svada? seriøst hvorfor skal man lage ting vanskeligere enn det er, blir jo dumt om man kjører 13,5 i Norge og så skal man til EM og må så kjøre 10,5!!!! det blir jo rett å slett for dumt!!!!!

                              Og har du problemer med å a kjøretid i 1:12 så bør du sjekke utstyret ditt siden det er noe alvorlig galt med å ikke klare 8 min med dagens batterier og motorer.....

                              Comment


                              • #75
                                Hei topdriver,
                                skal du begynne å kjøre rc bil igjen?
                                Tor Arne Nicolaisen GMBK

                                Lei av å knuse motstandere!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X