Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track STOCK

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg har gitt opp diskusjonen siden det har blitt mye svada her de siste 5 sidene...

Men...

Forslagene som kommer fram her i forhold til regler stiller seg bak efra sine. Efra sin 1:12 stock spec 10.5T
    Motor : 10.5T EFRA godkjent
    ESC: Blinky
    Karosseri: Efra godkjent
    Batteri: Efra godkjent

Forslagene for 1:12 stock i Norge
    Motor : 10.5T
    ESC:Blinky
    Karosseri: Fritt
    Batteri: EFRA/ROAR

Førerne kan følge efra hvis de vil, som regel så er jo det det beste valget uansett. Det er greit at det er litt fritt i en stock klasse så folk ikke skal bli nektet å kjøre hvis de har kjøpt noe som er for 1:12 men ikke står på noe liste. F.eks karosseri, motor og batteri. Dette hjelper ikke til å få flere folk inn i et miljø.

En grunn til at jeg er for blinky i denne stock klassen er for å få ned aks og toppfart, nettopp for å gjøre det nybegynner vennlig. Hvis flertallet av de som ønsker å kjøre stock ikke vil ha blinky så javell, da dropper vi dette.

Er dette virkelig så på bærtur som folk skal ha det til i denne tråden???
    Last edited by JokkiZ; 10 October 2013, 23:32. Reason: Efra kjører visst blinky læll, så ser ikke problemet ved forslagene på regler som har kommet i denne tråd.
    Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
    www.minicar-racing.no

Comment

• supastoxxxxxx - supa-dupa-stoxxxxxx!!
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

Comment

• Lara, her har de Lola til 1:12

Jokkiz, etter helgens maktdemonstrasjon fra A finalene hos Borg under NC1 så tipper jeg nåværende tempo ikke frister til rekruttering uten å gå via Stock i 1:12.

Forslagene til regler:
        1:12 stock i Norge
        *Motor : 10.5T
        *ESC:Blinky
        *Karosseri: Fritt men bør holdes innenfor kategorien...
        *Batteri: 1S EFRA/ROAR
        *Dekk: Skum
        Ellers er samme regler for vekt, bredde og kjørehøyde osv...
        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

• Originally posted by Redback View Post
          Out of stock :P og tenk deg hvordan det ser ut etter en tur i veggen på banen til Borg :P kan jo plukkedeler og begynne med plastbyggesett :P

Comment

• Mye bra poenger her og mye bra meninger fra mangen. Etter å ha lest gjennom hele tråden sammenhengende så slår det meg at kanskje ikke alle har samme forståelse av hva en rektutteringsklasse er? Målet er selvfølgelig KUN rekruttering, men hva er egentlig en rekrutteringsklasse? Kanskje man skal bli enig om hva det er først og så finne gode forslag i forhold til det?

Comment

• Originally posted by TOP-Driver View Post
              Out of stock :P og tenk deg hvordan det ser ut etter en tur i veggen på banen til Borg :P kan jo plukkedeler og begynne med plastbyggesett :P
              Nå var jeg i veggen på Borg selv, og det ble et bra puslespill å bygge opp bakvogna igjen
              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO

Comment

• Originally posted by Redback View Post
                Nå var jeg i veggen på Borg selv, og det ble et bra puslespill å bygge opp bakvogna igjen
                Og tenk deg da, hvis du skulle ha limt opp karosseriet også...... (told you so)

Comment

• Originally posted by Crowe View Post
                  Mye bra poenger her og mye bra meninger fra mangen. Etter å ha lest gjennom hele tråden sammenhengende så slår det meg at kanskje ikke alle har samme forståelse av hva en rektutteringsklasse er? Målet er selvfølgelig KUN rekruttering, men hva er egentlig en rekrutteringsklasse? Kanskje man skal bli enig om hva det er først og så finne gode forslag i forhold til det?
                  En forutsetning for å bli enig om hva en rekrutteringsklasse er, er samtidig å bli enige om hva det IKKE er. Hvis man klarer dette så tror jeg det både vil bli lettere å finne gode løsninger og enes/samles til slutt.

Comment

• Hva med og bruke samme regler som de kjører NC i dag , med unntak av motor . Med feks Tamiya sport tuned som eneste tillatt . dette er en billig motor og krever heller ikke dyre ESCèr og ikke mange andre enn nye rekrutter som vil kjøre med denne .Da kan de se og lære oppsett av de beste , kjøpe brukte biler som er klare og oppgradere ESC og motor etter hvert . man får en billig bil , motor og ESC og kan starte med en TOPP hobby Tror dette ville vært en utmerket rekrutterings klasse .
                    + 40 med M-Chassis
                    Roy Bråten

Comment

• Det var en kjempeide!
                      Rekrutering til Racing generelt altså?
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

Comment

• Originally posted by Crowe View Post
                        En forutsetning for å bli enig om hva en rekrutteringsklasse er, er samtidig å bli enige om hva det IKKE er. Hvis man klarer dette så tror jeg det både vil bli lettere å finne gode løsninger og enes/samles til slutt.
                        Rekrutteringsklasse er for å få fler (enten etablerte eller nye) førere til å kjøre r/c og da gjerne 1:12. Om klassen bringer fler inn i miljøet via denne klassen 1:12 stock, eller om den drar folk inn for å vokse opp til 1:12 Mod er ikke avgjørende for om den skal få livets rett, da alle er tjent med at vi blir fler uansett klasse.

At vi med en snillere klasse i 1:12, slik de har i 1:10 Touring tror jeg sterkt på vil bli en god måte å skape grobunn. Godt mulig det vil ta litt tid før det skjer, men det er verdt forsøket.

Som tidligere nevnt, bilene med chassis, batteri, dekk osv er like som i Mod, men med en klar begrensing på motor og elektronisk assistanse for å holde farten nede, men kjøregleden oppe.

Comment

• Enig med hr Aasen over her i det han skriver.

Veldig greit å ha så mye som mulig likt, da er det kun å bytte motorkombo for å bytte fra stock til mod (eller omvendt for de som føler det). Dermed er det også lettere å få hjelp av de mer erfarne gutta man møter også, for det er jo også en side ved en rekrutteringsklasse, at man blir kjent med de andre og føler en tilhørighet. Det er grunnen til at jeg fortsatt kjører 12er, ble jo tatt imot på en glimrende måte, fikk hjelp og råd, sjøl om jeg kjørte (kjører) som en nybegynner.

Dessuten kan man aldri gjøre alle fornøyde, så målet må vel være å gjøre FLEST mulig fornøyde
                          Capt. Slow
                          Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                          Team GoSlow

Comment

• Det har jo vært nevnt et par ganger her at man skal rekrutere til NC og ikke til RC.
                            Så det er nok greit å beskrive hva man vil ja.

Jeg tror at det er best å rekrutere til RC. De som synes dette er gøy og at miljøet er bra, vil nok bevege seg over i andre klasser som de i klubben eller næromerådet kjører i.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Originally posted by Roy Bråten View Post
                              Hva med og bruke samme regler som de kjører NC i dag , med unntak av motor . Med feks Tamiya sport tuned som eneste tillatt . dette er en billig motor og krever heller ikke dyre ESCèr og ikke mange andre enn nye rekrutter som vil kjøre med denne .Da kan de se og lære oppsett av de beste , kjøpe brukte biler som er klare og oppgradere ESC og motor etter hvert . man får en billig bil , motor og ESC og kan starte med en TOPP hobby Tror dette ville vært en utmerket rekrutterings klasse .
                              Husk det er 1S på disse bilene, vet ikke om børsteregulatorer og Tamiya 540 syns 3,7V er så spennende å jobbe med.

Benyttes samme ESC i Stock som i Mod, men med blinky oppsett - så trenger man kun å bytte motor mellom klassene...

Vi kjører 10.5T her oppe i TRCBK og dte fugnerer mer enn godt nok, dermed lodder jeg bare inn friskere motor på løpene og beholder alt annet som det er.

Easy peasy..

Comment

• Eeeeeeh , glemte at det er 1 celle i de bilene Men poenget mitt var og få en slapp nok motor så dette kun blir interresant for rekrutter / nybegynnere .
                                + 40 med M-Chassis
                                Roy Bråten

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X