Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Redback View Post
    Er pr i dag kun noen fattige ti-deler tregere med en 8 år gammel bil - så da er det håp.
    Bare du får ned snittet ditt drastisk så tenker jeg det blir bra. Bare til info så er batteriene mine 3 år gamle, så har null fart i bilen. Så blir spennende med nye pakker, kanskje allerede på onsdag Så satser på at både rundetida å snittet skal ned en del :
    Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
    www.minicar-racing.no

    Comment


    • Originally posted by Redback View Post
      Etter å ha fått senket pulsen noe - og ikke minst tenk en gang til på saken, så tror jeg dette er noe som trenger litt tid for å utvikles. Det dukker sikkert opp både LiPo batterier og chassier om ikke lenge, men når produsentene får jobbet litt mer med både utforming og tilpassing - så har det nok gått et år om ikke mer, for at designet skal ha satt seg.

      Dermed blir det å kjøre med det jeg har bestilt, det kommer til å holde i lange baner. Som JokkiZ sier - det er litt hastverk bak dette syns jeg, og JOkkiZ skal få konkukrranse i å se hvem som er sist med å bytte. Er pr i dag kun noen fattige ti-deler tregere med en 8 år gammel bil - så da er det håp.
      Jeg kommer også til å kjøre nimh, tror ikke det er lipo som er det mest avgjørende for å få ned rundetider. Kjøper en lipo blir en ikke automatisk bedre enn nm vinneren i fjor på nimh.

      4200 batterier står fortsatt på efra lista så det skulle gå greit, så lenge de er av godkjent type.
      If everything seems under control, you're just not going fast enough. - Mario Andretti

      Comment


      • Originally posted by JohnLara View Post
        Ikke for å ødelegge dagen din men,....... men hvis du har kjøpt 'IB 4200 celler er de ikke lovlige lengre.....i løp
        Sjait... Har kjøpt 2 stk 6 cellers stickpack med Intellect 4200 - den ble splittet og er nå i bruk på 12`rn.

        Så disse er ikke lov å bruke i løp?
        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

        Comment


        • Originally posted by JokkiZ View Post
          Bare til info så er batteriene mine 3 år gamle, så har null fart i bilen.
          Så du har null fart i bilen? - særlig...

          jepp - er enig i at det er snittet som må ned, har for mange ( les: stort sett ) runder med varierende kvalitet, men det går fremover smått om senn. Fikk ned snittet med bra mye sist søndag, og da er jeg på rett veg.
          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

          Comment


          • "There is hope in hanging snore" som Nils Arne Eggen sa en gang.
            Fikk mail fra Corally i dag, med følgende svar:

            Hello Mr. Skogstad,

            We will offer in 7 -14 days a Lipo chassis for the SP12X .

            With the new chassis for the SP12X ( with T-bar ) it is possible to use the 1S Lipo pack or the saddle pack we have in our program.

            Also we will offer in short time the Intellekt 1S Lipo pack with 5000mAh 40C.
            So please have a look from time to time on our homepage www.corally.com
            We will place all new items as soon as we have them in stock on the page.

            Best Regards
            Susanne
            Corally RC BV
            Blir spennende å se hvordan det ser ut gitt.
            Stian Skogstad TRCBK
            Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

            Comment


            • Jeg sjekket også litt angående Corally`s oppgradering av 1:12 bilene, og de melder at det er nødvendig kun å bytte chassisplate for å gi plass til Lipo batterier, altså - man trenger ikke en helt ny bil.

              Så bestillingen min går som avtalt - og så får jeg helelr se hva fremtiden bringer når det hele rundt Lipo har satt seg.
              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

              Comment


              • 12'er

                Noen av dere gutta som kjører serpent?
                Jeg er nybakt eier av en S120, og kunne trengt litt hjelp, da jeg aldri har tatt i en 12'er før dette...
                Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                Comment


                • Er det noen som har testet LIPO i 1:12 og kan dele sine erfaringer når gjelder valg av regulator og motor (turn)? Hva med kjøreegenskaper og kjøretid?
                  Tamiya TRF511, Tamiya 417X, Team Associated B4.1
                  http://rc.myocard.net

                  Comment


                  • Originally posted by KG View Post
                    Er det noen som har testet LIPO i 1:12 og kan dele sine erfaringer når gjelder valg av regulator og motor (turn)? Hva med kjøreegenskaper og kjøretid?
                    Her er litt info:



                    Comment


                    • Hvordan funket det med LiPo vs. NiMH?
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • De med LIPO har ca120 gram mindre å dra på, men mindre spenning å rutte med - så rent visuelt så syns jeg som tilskuer det gikk like fort. Men siden fysikken er inne her, så er jo mindre masse en klar fordel i akselerasjon, retardasjon og i svingene - forutsatt at man har samme energien tilgjengelig. Jeg veide inn min nye SP12X WC på 878gr med store hjul. kanskje en av de mer erfarne førerne kan uttale seg bedre om dette.
                        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                        Comment


                        • Vet ikke hva de andre kjørte, men Joakim kjørte med gml. celler fra i fjor!

                          Finnes det forresten referat eller resultatlister fra løpet tro?
                          Tor Arne Nicolaisen GMBK

                          Lei av å knuse motstandere!

                          Comment


                          • 1.Helge med sub-c
                            2. Joakim N med sub-c
                            3. Rolf Dahl med lipo
                            4 Joakim WL med sub-c
                            5. ???

                            Sånn kort fortalt gikk vel sub-c raskest denne helga. Men gikk IKKE sakte med lipo heller. I og med det med lipo er lite testet ut er det vanskelig å si noe på det enda. Den som vant hadde vunnet med lipo også. Så er vanskelig å si.
                            Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                            www.minicar-racing.no

                            Comment


                            • Originally posted by JokkiZ View Post
                              1.Helge med sub-c
                              2. Joakim N med sub-c
                              3. Rolf Dahl med lipo
                              4 Joakim WL med sub-c
                              5. ???

                              Sånn kort fortalt gikk vel sub-c raskest denne helga. Men gikk IKKE sakte med lipo heller. I og med det med lipo er lite testet ut er det vanskelig å si noe på det enda. Den som vant hadde vunnet med lipo også. Så er vanskelig å si.
                              Med fare for å tråkke noen på tærne, så hadde vel han vunnet med en skoeske også, ev. en gammel SP12V eller noe:P

                              Men jeg må si jeg som påsetter i A-finalen gjerne hadde sett at mange hadde lipo pakke og kanskje mindre motor... Bilene gikk som missiler, noen førere gasset desperat og det var litt som å se bilcross på Konsmo noen ganger Underholdende ja, men lite effektiv kjøring.

                              En av de som faktisk imponerte meg var Lara. Det å velge en 10,5 motor og heller prøve å kjøre taktisk og rolig ville gjort at flere hadde kjørt mye bedre. Jeg vet det er vanskelig for stoltheten å velge litt slappere utstyr, men plass nr 5-10 hadde tjent mye på å valgt litt mer moderate motorer.

                              Ellers begynner det å se behagelig ut. Ingen dumping, ingen motorfiksing, mindre dekkslitasje med lettere vekt vil jeg tro, linkbiler som ikke tweaker seg bare du gløtter på dem..... Nice
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment


                              • resultater

                                Resultater ligger på http://www.motorsportforbundet.no/rc/t2.asp?p=78091

                                Georg
                                Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                                www.rcbil.no
                                TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X