Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MO12

hei

Jeg har drivi å tegna ett chassie. Men jeg trenger noen mål. hjulbredde foran, noe med vinkelen på bærearmene foran. pga Roll center osv.

trenger vel mer etterhvert.

Ideen begynte med at jeg fikk høre at det var en proff som vistnok merka forskjell når det var hull og ikke hull i chassie platen i fronten så for å bli kvitt noe slikt samt dra nytte av luften så har jeg tenkt til å tegne ett chassie med høy front.

En fyr som heter shanahan elns har bygd front diffuser på sin pro10 så jeg har dratt den ideen litt lengre kan du si.
    Click image for larger version

Name:	MO12.jpg
Views:	1
Size:	26.2 KB
ID:	771582Click image for larger version

Name:	MO12.2.jpg
Views:	1
Size:	26.4 KB
ID:	771583
    Hva syns dere?

Siden man forhåpentligvis får mere grep så har jeg prøvd å få litt mere fremtung layout. servo og esc kan seff flyttes masse.

Hva er tyngst? servo eller esc? hadde vært fint om radioen måtte være på den tyngste siden for å contre ubalanse. den er litt i veien nå.

Trenger noen mål på der splinen går ut fra servoen også.
    Last edited by MatsNorway; 25 November 2010, 18:57.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Ingen som har noe å si?
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Før du begynner å konstruere en 12Žer bør du kanskje kjøre klassen litt slik at du får litt erfaring på hva som er viktig for å
        få den til å gå fort.
        Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

Comment

• Originally posted by MatsNorway View Post
          Ingen som har noe å si?
          Løp i Moss til helgen, ser du bor i Oslo - så ta deg en tur og se på 1:12 track klassen. Men som Rolf sier, prøv å kjør selv, skaff deg erfaring og kunnskap før du "finner opp hjulet" på nytt..
          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

• Har ikke tenkt til å lage den. Bare for morro.
            Kritikk duger ikke uten argumenter her. spytt ut.
            Last edited by MatsNorway; 27 November 2010, 19:30.
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Ingen som kritiserer, men det er med dette som med alt annet i verden. Skal man forbedre noe - må det finnes svakheter, og for å finne svakhetene må man har dyptgående erfaring innen faget. Erfaring skaffer man seg gjennom bruk..

Skaff deg en 1:12 bil og bli med på kjøringen, god plass i klassen og utrolig moro å delta.
              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO

Comment

• får du lov til å være oppe så sent finn
                Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                www.rcbil.no
                TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

Comment

• Originally posted by Georg View Post
                  får du lov til å være oppe så sent finn
                  Jer er over 50 så jeg bestemmer når jeg legger meg sjøl ( fikk lov av kjerringa )

p.s.
                  bestilt 4.5T octawind fra LRP..

Comment

• Har ikke du erfaring? ser du ingen problemer?
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

Har ikke du erfaring? ser du ingen problemer?
                      Layouten du har valg vil gi tyngdepunktet for langt frem, disse bilene går som regel best med det aller meste av vekten på bakhjulene. Å ha en difuser i front er helt unødvendig da vi ikke har problemer med å få nok styring.

Tegningen ting mangler jo alt av det som er viktig i en pan car, hjulopphenget.
                      Last edited by Rolf; 28 November 2010, 15:52. Reason: typo

Comment

• Flott!

Har du noe info på hjulopphenget? vinkler osv.

vektfordelings prosenten han jeg finne ut. Hva den skal ligge på sånn ca. tipper 60-40 til 55-45.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Hadde droppa det hvis jeg var deg Mats bedre og kjøpe seg en bil, hvis folk vinner verdens mesterskap med det som er på markedet i dag og kjører inn til beste tider rundt omkring i verden. Og merker som CRC, TEAM AE, Xray, Corally bruker latterlige summer på dette. Tror virkelig ikke du klarer og lage noe bedre, har sett eksempler på folk som har prøvd og for og si det sånn, "Du blir ikke god til og kjøre RC ved og sitte foran en CNC benk hele dagen." Et sitat jeg hørte på Sørli og likte veldig godt.
                          CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

Flott!

Har du noe info på hjulopphenget? vinkler osv.

vektfordelings prosenten han jeg finne ut. Hva den skal ligge på sånn ca. tipper 60-40 til 55-45.

Bruk nå heller tiden din på litt 1:12 racing....
                            Men her har du tallene for en BMI cooperhead 12 m/ doble A-armer:

Bakaksel 416 gram
                            Fremaksel 320 gram

Dette er med 5 gram bly under styreservo
                            AMR body
                            Tekin RS pro
                            SP v3 4T
                            IP 5600
                            KO 409 mottaker
                            MRT transponder
                            RC dynamics booster
                            16AWG kabling

Comment

Har ikke tenkt til å lage den. Bare for morro.
                              Jeg har en del døtid på jobben. Så da blir det lagd RC biler på CADen. Denne ideen hører vel heller hjemme på en Pro10 bil. Om den fungerer. Som allerede sakt.

Takk for tallene Rolf.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Alltid moro å prøve no enytt, og det å tenke utenfor "boksen" er alltid utfordrende - spesielt når det går på satte normer og innarbeidede rutiner.

Lurer likevel på noe her, akkurat hva er det du ønsker å oppnå som sluttresultat?

I dagens 1:12 miljø er ikke grep noe problem, vi har downforce så det holder og selv slet jeg med overstyring på Nordisk, ble ikke kvitt det før jeg sluttet å smøre fremme.

Opplevde at bilen tractionrollet, men det skyldtes noe uheldig oppsett av dekk kontra camber, så det er masse som spiller inn på en såpass liten bil, til tross for kreftene som jobber mot og med den på banen.

Anbefaler deg å møte på et løp og ved selvsyn se på hva denne klassen er og hva det er som "skjer" med bilene uder et løp. Snakk med folk og se på bilene med de forskjellige layoutene og designet som er på de - ingen er like..

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X