Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Purple foran, gray og/eller magenta bak Seff pro 38 felger.... ikke std.
    Tor Arne Nicolaisen GMBK

    Lei av å knuse motstandere!

    Comment


    • Dekk 1/12

      De siste 5 årene har jeg ikke brukt annet enn double pink foran (fra CRC eller Jaco) alternativt Lilac, bak har jeg bare brukt pink eller grå.

      Enkelte mener at pink badekk ikke er laget for teppe, men etter min mening er det dette som funker best på de aller fleste teppene vi har kjørt i Norge de siste årene. Lilac bruker jeg når grepet er ekstremt og det tenderer til traction rolling. Purple bruker jeg aldri, men jeg vet at mange andre foretrekker dette. Etter min mening er purple alt for uforutsigelig, og bygger grep gjennom hitet, i tillegg til at det "hugger" veldig. Blir litt som å kjøre i firkant - uten å greie å ta runde svinger.

      Jeg har enda ikke prøvd et teppe hvor det ikke fungerer med lilac foran og pink bak. Grå bakdekk er også veldig greit, men husk å smøre tidlig (1 time før kjøring) hvis ikke har de en tendens til å miste grepet mot slutten. Det aller viktigste er uansett shore, å dreie dekkene små!!!!!!!


      Selv starter jeg aldri på større framhjul enn 41 mm (med rund limte kanter) og 44-45 bak. Ikke vær redd for å dreie dekkene for små. Små dekk holder lenger enn store dekk - de går bare istykker om de dreies for store. Kjøp minst 5 runder når du kjøper dekk, drei de til samme størrelse og kjør en gang pr dag. Da slites de likt og du kan kjøre en helg uten å endre bakkeklaringen når den først er riktig.

      Comment


      • Originally posted by Rolf View Post
        Jaco yellow bak
        Jaco 2xpink foran

        Rolf
        Hei Rolf

        Funker denne comboen på BMI DB12R bilen også..

        Asgeir
        Asgeir Kinn 1979
        RRR - RB - 4PK

        Comment


        • Originally posted by snappy79 View Post
          Hei Rolf

          Funker denne comboen på BMI DB12R bilen også..

          Asgeir
          Ja det fungerer fint. Du kan bruke orange bak også, det består av yellow og noen mm grå ytterst for å begrense chunking.
          Dette dekket er dog ikke EFRA godkjent pga multicompound, kan da altså ikke brukes i Nordisk.
          Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

          Comment


          • Har lyst å prøve 12th scale racing.
            Noen som har en bil å selge?
            Har kikket litt på CRC Gen XL og Team A 12R5.1, BMI DB12RR og Xray XII ser heller ikke så ille ut.
            Er det noen andre merker som er lipo klare? Har allerede skaffet 1s lipos og Xerun 120A 1s esc.

            Comment


            • Da er en CRC Gen X12 på vei, samme med XL conversion settet. Bestilte 3 komplette sett dekk også i 38 shore foran og 35 shore bak.
              Trenger jeg å kjøre TQ Booster med regulator for 1s? Må jeg kjøre med ekstra batteripakke for servo?



              Ser ikke sånn ut på denne siden...

              Masse spørsmål....

              Comment


              • Skal til Moss og kjøre 1:12 i morgen, torsdag. Noen andre som er med?

                Mer info her:
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • Skal du delta i helgen SHY? Sitter her oppe i 12blå og teller på knappene på om jeg skal orke å kjøre sørover...
                  No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                  XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                  www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                  Comment


                  • FjellFinn!

                    Hvor bor du nå om dagen? Ikke Bergen lenger?

                    Niks, ikke mulighet... baby, baby, baby for alle penga nå vøtt... er visst noe barnedåp hos noe vennepar søndag...

                    Blir vel kun NM i vinter om det blir noe!

                    Men satser på å få trent sånn stort sett en gang i uka...
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

                    Besøk mitt showroom

                    Comment


                    • Har blitt så gammel att jeg har flyttet "hjem" for å forberede den dagen jeg skal tre tilbake... Bor i Trondheim - og her blir jeg.
                      Gratuelerer med familieforøkelsen - muligheter for å bli kvitt noen kroner på det der ja..

                      Been there, done that..

                      Sees på NM om ikke annet.
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                      Comment


                      • Whaaaaaat!

                        Du har vel kanskje barten inne?

                        OK, da ses vi!
                        Life's too short to go slow! www.ymr.no

                        Besøk mitt showroom

                        Comment


                        • Bart`n er på plass sjøh... trivelig by dette, bra r/c bilmiljø med inne ( track ) og utebane ( buggy )
                          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                          Comment


                          • Originally posted by McLaren View Post
                            Da er en CRC Gen X12 på vei, samme med XL conversion settet. Bestilte 3 komplette sett dekk også i 38 shore foran og 35 shore bak.
                            Trenger jeg å kjøre TQ Booster med regulator for 1s? Må jeg kjøre med ekstra batteripakke for servo?



                            Ser ikke sånn ut på denne siden...

                            Masse spørsmål....
                            Trenger ikke booster når du bruker denne.
                            Asgeir Kinn 1979
                            RRR - RB - 4PK

                            Comment


                            • Da var alle elektro delene til 12'en i hus, så nå skal den prøves. NEi vent litt F.... Booster har jeg jo glemt. Er det noen her som har en Booster å selge så hadde jeg sluppet å bestille fra andre siden av kloden.....
                              2xHB Cyclone TC-Nosram Pearl ISTC-Nosram PURE Evo SpecRacing 10.5T.TC-GT2.0 Pro-Novak Spec 10.5T- Associated 12R5.1-LRP TC Spec-LRP Vector X12 5,5t. www.lmbk.no
                              www.micromonsters.no

                              Comment


                              • jeg har en å selge, 200.-
                                Er i Moss denne helgen å kjøre NC, hvis du skulle ha den asap
                                Tor Arne Nicolaisen GMBK

                                Lei av å knuse motstandere!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X