Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trur ikke jeg har lader som kan lade med 4200 volt. Regner med det menes 4,2 A, men det ser jeg ikke hensikten med. Skriv 1C, slik det har vært med lipo i flere år, dvs. 1 ganger kapasiteten til batteripakka. Noen nye celler kan man lade med 2c, og opplyses det på pakka, så er jo det greit.

    Videre vil jeg IKKE kjørt til man merker dumping... Det går, men pakkene er ikke glad i det. Du kan redde pakker fra å være under 3 volt, men de blir ikke like gode.
    Last edited by Razer; 20 September 2009, 19:29.
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • Der menes ladespenning. "Tillatte batterier er hard case, maks. 3.7 volt. Maks ladestrøm er 4.200 volt. " Går ut fra at vi følger ROAR sin lista, da de er lengst fremme med testingen og bruken av lipo. Listen finnes her. http://www.roarracing.com/approvals.php
      Men ja. 1 C ville være enklere at forholde sig til, bare min mening.
      Last edited by speikey; 20 September 2009, 20:07.
      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

      Comment


      • Originally posted by Razer View Post
        Trur ikke jeg har lader som kan lade med 4200 volt. Regner med det menes 4,2 A, men det ser jeg ikke hensikten med. Skriv 1C, slik det har vært med lipo i flere år, dvs. 1 ganger kapasiteten til batteripakka. Noen nye celler kan man lade med 2c, og opplyses det på pakka, så er jo det greit.

        Videre vil jeg IKKE kjørt til man merker dumping... Det går, men pakkene er ikke glad i det. Du kan redde pakker fra å være under 3 volt, men de blir ikke like gode.
        Det skal vel stå ladespenning, Det er vanlig og sjekke spenning på lipo i teknisk forkontroll i USA og England, om en måler over 4.2V/Celle får en ikke starte.
        Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

        Comment


        • rettelse

          Ja det er ladespenning 4.200v
          Lade på 1c
          regner med at de fleste forstår
          jeg tar også imot flere innspill hvis dere har


          Georg
          NMF
          Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
          www.rcbil.no
          TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

          Comment


          • Hvilke karosserier gjelder for tida?
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • Jeg har nettopp bestilt Corally SP12X Us WC Spec - har tatt opp igjen hobbyen og syns det er skita gøy.. Har kjøpt 4200 celler og BL system, men om det når blir lov med LiPo - blir da chassiene anderledes?

              Har jeg kjøpt meg katta i sekken her?
              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

              Comment


              • Hei. hadde du lest forige side i denne tråden så hadde du sett at lipo er blitt lovlig med umiddelbar virkning. dvs 1 cell lipo 3.7v.

                Nå vet jeg ikke om du klarer å få avbestilt de batteriene der, men det ville jeg prøvd å få gjort..
                Kim Juliussen 73' Fredrikstad BorgMRK
                MustIt RCsenter..

                Comment


                • Han må da også avbestille bilen, da det blir vanskelig å få plass til et LiPo batteri i en 12'er med T-bar.
                  Stian Skogstad TRCBK
                  Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

                  Comment


                  • Nei jeg trur det går faktisk. Pratet med Rolf Dahl igår om det og mener han sa at man kan ha batteriet på den ene siden også må du snu servoen sidelengs og ha regulatoren på motsatt side av batteriet.
                    Men en link bil er nok det beste for lipo ja..
                    Kim Juliussen 73' Fredrikstad BorgMRK
                    MustIt RCsenter..

                    Comment


                    • Originally posted by kjuliussen View Post
                      Nei jeg trur det går faktisk. Pratet med Rolf Dahl igår om det og mener han sa at man kan ha batteriet på den ene siden også må du snu servoen sidelengs og ha regulatoren på motsatt side av batteriet.
                      Men en link bil er nok det beste for lipo ja..
                      Skal like å se dette i praksis, regularoen osv er greit, men servoen sideveis? :P Nei jeg var vel sist ue med børsteløs, og skal være sist ute med lipo også! Bare et spørsmål, tidligere når det kom 4200 celler eller om det var 4600 celler cub-c, ble ikke disse lovlige med en gang siden det ikke var alle de "store" leverandørene som produserte dem enda. Er det ikke da rart at denne lipo regelen har tredd i kraft når ikke alle "store" produsenter har chassis beregna for lipo? Blir jo litt samme opplegget.
                      Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                      www.minicar-racing.no

                      Comment


                      • Det jeg mente med servoen, er at den vender mot den siden en har elektronikken vanigvis vil dette være mot venstre siden den siden normalt er tyngre enn høyre side.
                        Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                        Comment


                        • Originally posted by Rolf View Post
                          Det jeg mente med servoen, er at den vender mot den siden en har elektronikken vanigvis vil dette være mot venstre siden den siden normalt er tyngre enn høyre side.
                          ahhh, sånn sett ja. Virker litt mere logisk
                          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                          www.minicar-racing.no

                          Comment


                          • Originally posted by stian s View Post
                            Han må da også avbestille bilen, da det blir vanskelig å få plass til et LiPo batteri i en 12'er med T-bar.

                            Å hvorfor det???



                            Comment


                            • Etter å ha fått senket pulsen noe - og ikke minst tenk en gang til på saken, så tror jeg dette er noe som trenger litt tid for å utvikles. Det dukker sikkert opp både LiPo batterier og chassier om ikke lenge, men når produsentene får jobbet litt mer med både utforming og tilpassing - så har det nok gått et år om ikke mer, for at designet skal ha satt seg.

                              Dermed blir det å kjøre med det jeg har bestilt, det kommer til å holde i lange baner. Som JokkiZ sier - det er litt hastverk bak dette syns jeg, og JOkkiZ skal få konkukrranse i å se hvem som er sist med å bytte. Er pr i dag kun noen fattige ti-deler tregere med en 8 år gammel bil - så da er det håp.
                              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                              Comment


                              • Originally posted by Redback View Post
                                Har kjøpt 4200 celler

                                Har jeg kjøpt meg katta i sekken her?
                                Ikke for å ødelegge dagen din men,....... men hvis du har kjøpt 'IB 4200 celler er de ikke lovlige lengre.....i løp

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X