Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Roger L
    X-patter`n dekka fungerer veldig bra....godt grep og lang levetid.

    Det er faktisk de dekkene jeg skal bruke når jeg skal slå både Arild og Roy til helga.........tror jeg..... :wink:
    skal du slå oss helt til Helga :P
    Have no Fear FAT man is here
    (57modell)

    Comment


    • Originally posted by Roy Bråten
      --------------------------------------------------------------------------------

      Hele greia bunder jo i FWD kontra RWD
      Skal RWD være lov må man tilate skumhjul .

      Det aller beste vil være M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

      Dette er alt som trengs av regler da kan man vinne et løp med bilen rett ut av esken .
      det har Roger + Frank og jeg bevist i vinter

      Var dette vanskelig å lese / forså ?

      Vi har 2 muligheter for å få jevn/billig og morsom klasse .

      1
      M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

      2
      M-chassi + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler
      og fritt hjulvalg

      Kanskje dere kan lese dette og slutte med all sippinga og personifiseringa.
      Her har dere fått det inn med TESKJE .

      Det er like stor motvilje fra noen om fritt dekkvalg som likeverdige biler .

      En av disse reglene må settes for å få mest mulig jevne heat .

      Hvorfor må man ha foam dekk om RWD bilene skal tillates?
      det er for meg en gåte?

      Jeg husker godt hvem som satte igang å dreie ned foam dekk for å teste på m-chassis og jeg husker hvem som ville ha foam dekk inn i klassen for å gjøre den billig.
      nå er det en masse dekk på vei men da får pipa en annen lyd. og foam dekk skal kun brukes hvis RWD bilene skal tillates.

      Nå må dere pokker ta meg bestemme dere.

      hvorfor vi må ha foam dekk hvis vi tillater RWD bilen er også for meg et mysterium.

      jeg fatter ikek hvorfor vi ike kan kjøre alle typer M-chassis i en klasse å ha det moro med så standard biler som mulig.
      men hvis det skal være så vanskelig å få til så driter jeg i hele M-chassis klassen jeg. jeg gidder nemlig ikke å svi av en tusenlapp for å oi det heletatt få lov til å være med å kjøre løp.

      Takk for meg. ha det fortsatt hyggelig kveld.
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

      Comment


      • huff da
        Have no Fear FAT man is here
        (57modell)

        Comment


        • Ble Medlem: 12 Des 2003
          Innlegg: 99

          Skrevet: Tir 13 Des, 2005 15:00 Tittel:

          --------------------------------------------------------------------------------

          Sitter å blar i en Tamiya katalog
          M-03 Hjuldiameter 59 m.m. utveksling 1:5,8 Vekt : 855g FWD
          M-04L Hjuldiameter 65 m.m. utveksling 1:6,82 Vekt : 890g RWD
          M-04M Hjuldiameter 59 m.m. utveksling 1:6,82 Vekt : 840g RWD

          Hjuldiameter på M-03 RTR er ikke 59 m.m. men noe mindre .
          ( har desverre ikke bilen her så jeg får målt )

          Med disse data kan jeg ikke se at disse blir like .
          Det ser man også tydelig på bane .

          Jan Ivar leser du bare noen av innleggene ?

          Her har du svaret på din gåte skrevet for MANGE uker siden .
          + 40 med M-Chassis
          Roy Bråten

          Comment


          • jeg leser alle innleggene helt klart:

            forskjellen på utvekslings forholdet ligger som jeg har sagt før på pinionen. alle m03 og m04 biler bruker de samme delene i girkassa ergo er utvekslingen der lik. De utveksling forholdene du oppgir gir jo M03 et fortrinn da de n har en lavere utveksling: DER RØYK DET ARGUMENTET :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
            dekk diameter er enkelt å løse alle kjører på samme dekk type.
            jeg har allerede kjøp mini felger og dekk for å få det samme som alle andre med Mini og blir grundig fra kjørt både i svinger og på langstrekka.

            det som plager meg er at RWD bilene ikke skal få være med fordi de er så mye bedre en alle andre jeg kan ikke tenke meg at RWD bilen skal gå så mye fortere totalt sett kontra FWD bilene.
            FWD bilen er mye mer lett kjørt en RWD bilen og vil defor ha et fortrinn der. at RWD bilen ikke tipper så lett gjør valget av bil enklere. hvor for velge en bil man sliter med å holde på alle fire i svinga når man kan kjøpe bil som ikke tipper så lett å heller bruke tiden på å få bilen til å gå fort og selvfølgelig på kjøringa.

            men jeg kan vel like godt gi meg for overmakten tenker jeg.
            å få noen med Mini og m03 chassis til se poengene vi med m04 biler vil ha frem er vel som å pisse i motvind.

            Kjør dere elskede forhjulsdreven hundehus og kos dere.
            jeg bestielr hjem nytt karosseri å setter bilen til pynt på hylla når jeg har lakkert karosseriet.
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • Dette er for dumt !
              Det ser ut for at det er noen som tror det er anntall innlegg i forumet (mindere sakelige eller helt usakelige)som skal avgjøre hva som er riktig.
              Det ser også ut til at diskusjonen er på det planet at noen ikke kan inn ordne seg "de reglene som har blitt praktisert tidligere "ikke passer for en og da blir man sint for da har ikke "jeg noe og gå på".
              Stå på Arild og Roy!
              Det er enkelte her på forumet som ikke jeg har sett frekventere noen resultat lister i noen annen klasse en flest innlegg på kortest mulig tid.
              Hvorfor må noen kjøpe den " nesten ingen andre har for og lage bråk"?

              Hadde ønsket at espen fjernet telleren på innlegg jeg så hadde kansje det hadde roet seg i denne tråden!

              For enkelte har tydeligvis mest nett kunnskap når det kommer til RC bil.



              Comment


              • Helt enig.....
                Dessuten kunne mange av innleggene her gått som "pm" i stedet...

                Utrolig mange repetisjoner av argument her..... :wink:
                Roger Larsen 67.... Valdres
                Meritter: Svømmeknappen i 1977

                Comment


                • Originally posted by bd
                  Dette er for dumt !
                  Det ser ut for at det er noen som tror det er anntall innlegg i forumet (mindere sakelige eller helt usakelige)som skal avgjøre hva som er riktig.
                  Det ser også ut til at diskusjonen er på det planet at noen ikke kan inn ordne seg "de reglene som har blitt praktisert tidligere "ikke passer for en og da blir man sint for da har ikke "jeg noe og gå på".
                  Stå på Arild og Roy!
                  Det er enkelte her på forumet som ikke jeg har sett frekventere noen resultat lister i noen annen klasse en flest innlegg på kortest mulig tid.
                  Hvorfor må noen kjøpe den " nesten ingen andre har for og lage bråk"?

                  Hadde ønsket at espen fjernet telleren på innlegg jeg så hadde kansje det hadde roet seg i denne tråden!

                  For enkelte har tydeligvis mest nett kunnskap når det kommer til RC bil.



                  du får synes det er så dumt du vil. jeg bryr meg ikke.

                  jeg har helt riktig ikke frekventert resultat listene , og ikke kommer jeg til å gjøre det heller. hadde nå funnet en klasse som kunne passe mitt budsjett og en klasse som det helt klart hadde vært moro å kjøre. men når man ikke kan få kjøre med den bilen man har kan det være det samme.
                  jeg har ikke kjøpt denne bilen for å være andreledes på noen måte den ble kjøpt i fjor vår lenge før M-chassis plutselig ble hot og den ble kjøpt fordi jeg likte karosseriet. ikke fordi den var noe bedre en andre biler.
                  det er ikke alle som kjøper bil for å være best i klassen eller fordi den ser ut til å ha det beste hjulopphenget.
                  jeg tror faktisk det finnes større RC NERDER på dette forumet en meg.
                  jeg bruker nok en del tid på forumet men jeg har et liv uten for Rc verden også å prioritere ikke radiostyrte biler og løp foran alt annet.

                  Espen må gjerne fjerne innleggs tellerŽn. det inntereserer meg overhode ikke det heller.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • jeg kjørte med små(under 50mm) hjul på min i helga og hadde absolutt ingen fordel av fart på banen.. var flere der med mye mer fart enn meg..

                    ser helt klart at rwd har en kjempefordel i startfeltet de første 3 meter . da rwd bilen skyter avgårde i starten sammenlignet med fwd bilen..
                    men må da være noe med kjøringa til de jeg fwd bilene jeg kjørte fra også.. det var mye lettere å kjøre fra arild og roy enn å kjøre fra martin feks. han kjører jo rått fra meg igjen. med samme bil som de andre gutta kjører med.. det jeg mener med at en god fører ikke burde ha no strev med å slå meg(siden jeg har sett det så ofte.. )

                    mener selv at jeg ikke kjører heeelt håpløst. og det er ikke bare bilen sin skyld at jeg henger med i kjøringa (dagens kjepphøye skrytelinje)

                    bjørn er derimot en vrien faen å henge på hakke sjans jeg ..

                    men var gøy å kjøre løp igjen (første siden eh.. 4 eller 5 år tror jeg?)

                    Får låne meg en fwd bil neste gang.. og se om jeg klarer å kjøre fra arild og roy da og..

                    men kjøringa med mchassis var genial.. virka nesten som om vi hadde det mer morro med de billig greiene her enn de som satt der og var superseriøse i de større klassene

                    skal helt klart kjøre mer løp i m chassis.

                    edit: ang utveksling så stemmer det jan ivar sier.. kjøpte nye drev fra m03 og putta i min når kassa mi knuste(ja, med blank 540). var ihvertfall like mange tenner osv som de dreva som satt i bilen min orginalt.. men kan vel i teorien ha en tann høyere på motor om jeg ikke tar feil. (21 19 og 17?)
                    Harald Frøislihagen - rwd pilot

                    Comment


                    • jeg blir bare mere og mere kvalm jeg men kom med fwd bil og gummi så skal vi se .og martin er tydligvis guden din så la guden leve hurrra hurra hurra og kjører du ikke fra meg en gubbe på 49 med reflekser som en sirups dunk ja da må du vel skjønne at det faktisk er det at bilene er mere like da heheh er det noe som har et batteri som ikke er kortslutta og selge billig eller jeg brukte opp det eneste jeg hadde på søndag
                      Have no Fear FAT man is here
                      (57modell)

                      Comment


                      • Bra Harald
                        Det du her skriver er bra .
                        Forskjellene på dette løpet var nok ikke store da de fleste kjørte på skumhjul . Det er jo dette vi har prøvd å få dere til å forstå hele tiden .
                        Med gummihjul på begge biler er det mye større forskjell .

                        P.S.
                        Du må nok en tur til øyelegen hvis du så min bil ute på banen Harald,
                        for den var aldri der .

                        P.S.
                        På denne linken har jeg skrevet P.M. både til Martin og Jan Ivar da jeg er helt enig i at det meste her blir for dumt . ( uten å få svar )

                        Men Harald,helt enig at M-chassis er gøy.
                        Vil du låne FWD og bli med å kjøre i Valdres på Søndag ?
                        Har plass i bilen oppover også .
                        + 40 med M-Chassis
                        Roy Bråten

                        Comment


                        • Originally posted by Roy Bråten
                          Bra Harald
                          Det du her skriver er bra .
                          Forskjellene på dette løpet var nok ikke store da de fleste kjørte på skumhjul . Det er jo dette vi har prøvd å få dere til å forstå hele tiden .
                          Med gummihjul på begge biler er det mye større forskjell .

                          P.S.
                          Du må nok en tur til øyelegen hvis du så min bil ute på banen Harald,
                          for den var aldri der .

                          P.S.
                          På denne linken har jeg skrevet P.M. både til Martin og Jan Ivar da jeg er helt enig i at det meste her blir for dumt . ( uten å få svar )

                          Men Harald,helt enig at M-chassis er gøy.
                          Vil du låne FWD og bli med å kjøre i Valdres på Søndag ?
                          Har plass i bilen oppover også .
                          Faktisk Roy, du har ikke skrevet pm til meg i det hele tatt, men trolig til noen heeeeelt andre, for jeg har ikke fått noe

                          Det jeg synes er litt moro er at du refererer til Jan Ivar og meg i samme setning, da jeg konsekvent kan påvise at våre meninger er forskjellige

                          Men slik det var ikke helga synes jeg alt så ut til å gå greit, men kan vi da få det som ble kjørt med i helgen nedskrevet? Det er mye viktigere for oss å ha noe fornuftig på papiret å følge, både for de rutinerte og urutinerte, enn det er å diskutere hva som skal stå der.

                          Jeg prøvde et par ganger å skrive ned det som har vært brukt i løp, hvorfor ble dette motarbeidet? Det er jo det du kjemper for at vi skal kjøre? Jeg skal ærlig innrømme at jeg har sittet her og gliset og kastet mer bensin på bålet ofte, men jeg har holdt meg så saklig jeg kan, og hatt samme mening. Eneste jeg er skeptisk til med foam er hjulstørrelser, men det er opp til hver enkelt.

                          @Arild: Jeg er neppe guden til Harald, men jeg kan illustrere det slik: Med rwd kjørte jeg fra Harald noen meter hver runde. Så byttet jeg til FWD. Da kjørte jeg fra han med enda litt til. Og i og med at han da kjørte fra dere, kunne jeg nok trolig ha hengt med bra denne helgen

                          Men en gud som banner så mye i kirken? Nei, jeg er nok neppe en gud.
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • Originally posted by Roy Bråten
                            --------------------------------------------------------------------------------

                            Hele greia bunder jo i FWD kontra RWD
                            Skal RWD være lov må man tilate skumhjul .

                            Det aller beste vil være M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

                            Dette er alt som trengs av regler da kan man vinne et løp med bilen rett ut av esken .
                            det har Roger + Frank og jeg bevist i vinter

                            Var dette vanskelig å lese / forså ?

                            Vi har 2 muligheter for å få jevn/billig og morsom klasse .

                            1
                            M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

                            2
                            M-chassi + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler
                            og fritt hjulvalg

                            Kanskje dere kan lese dette og slutte med all sippinga og personifiseringa.
                            Her har dere fått det inn med TESKJE .

                            Det er like stor motvilje fra noen om fritt dekkvalg som likeverdige biler .

                            En av disse reglene må settes for å få mest mulig jevne heat .

                            Regel nummer 2 ble brukt i helgen ,med hell syntes også jeg .
                            Det var en bare en RWD bil ( Harald ) og i dette løpet var han på alle plasser i heatene og det tyder vel på at bilene er ganske jevne med frie hjul . (Harald ledet også en finale i flere runder )

                            Løpet i Valdres på søndag skal kjøres etter regel nr : 1
                            dette er også veldig bra det vet vi av egne erfaringer .
                            + 40 med M-Chassis
                            Roy Bråten

                            Comment


                            • PM til Martin og Jan Ivar

                              Gikk på loggen og kontrollerte mine PM .
                              Begge disse var borte , skjønner da hvorfor jeg ikke har fått svar .
                              Martin og Jan Ivar er uskyldige i ikke å svare de påståtte PM.
                              Beklager dette .Men jeg må ha gjort noe galt ? under sending .
                              + 40 med M-Chassis
                              Roy Bråten

                              Comment


                              • Re: PM til Martin og Jan Ivar

                                Originally posted by Roy Bråten
                                Gikk på loggen og kontrollerte mine PM .
                                Begge disse var borte , skjønner da hvorfor jeg ikke har fått svar .
                                Martin og Jan Ivar er uskyldige i ikke å svare de påståtte PM.
                                Beklager dette .Men jeg må ha gjort noe galt ? under sending .
                                Synes det var merkelig... prøvd å sende igjen? Det er jo ikke så mye galt du kan gjøre mener jeg

                                Men da har vi jo egentlig to klasser vi vet funker nå da. Nesten Free for all, også Vællersklassen
                                Martin Sørlie - 1985
                                TLR - Absima - Spektrum
                                Darkspeed Racing
                                www.teamsmallsize.com

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X