Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det en liten mulighet for at dere m-chassis gutta kommer til Skien i begynnelsen av desember eller? Vi kjører mer enn gjerne m-chassis klasse, og vil nok gjøre det uansett, men hadde vært tøft om det ble en 6-7 stk. hvertfall!
    mvh, Espen Grimsgaard ('75)
    [[ har en kunst-pause.. ]]

    Comment


    • Jeg kommer ihvertfall.

      Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

      Comment


      • Her er utkastet, laget av Razer.
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • Oljedempere

          Hva slags dempere bruker dere, delenr? Lengde? Plast eller aluminium demperhus?
          Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

          Comment


          • De korteste Tamiyademperne i plast er mer enn gode nok, men noen har seff TRF dempere i alu bling som koster for mye. Disse er rå, men hjelper ikke noe mer enn at de ser bling ut...
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • Korteste...

              mener du da det kit`et som kan brukes fra 55 mm og opp til 70 eller noe? Hvor lange skal de være? TRF dempere fåes jo i flere utgaver, hvilken passer? Mulig jeg er teit som ikke finner ut av sånt selv men.... Gjerne med delenr om dere vet disse...

              Ha en god helg!
              Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

              Comment


              • 50mm lange dempere durde være omtrent riktig.

                ser ut til å være en m-chassis på vei i oposten til meg også.
                trolig en gamel m02, denne kan enkelt bygges om til m01 og FWD.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • Denne ramla ned i postkassa tidliger i uka.
                  god gamal tamiya m02 desverre nå ombygd til m01 og FWD
                  men den skal nok tilbake til sitt gamle jeg.
                  bilen har originale Tamiya alu felger, reinforced slicks og støpte innlegg,
                  i bilen satt også en Acto tuned m-chassis spesial motor. plast olje dempere sitter montert , originalt stabstag tuned spring set og ikek minst gummitetta kluelager i hele bilen.
                  vet ikke helt om jeg kommer til å kjøre med den overhode. men en morsom sak å ha på hylla er det helt klart. kanskje blir den solgt hvis budet er godt nok.
                  karosseriet er en Carson NSU tt.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • dekk valg m chassi??

                    Driver og leker med mini~n på jobben. Jeg har mer en nok plass. Problemet er at gulvet er " data gulv " slike firkanter som ligger på en ramme.. Dekka er orginale og er mer en morsomme og kjøre med. Kan nesten drifte på det underlaget. Men så kommer problemet.. Ved full " guffe " må jeg nesten ha ti meter for og stoppe.. Virker som om den sklir noe jævlig på det underlaget.. ville det funka med skum, eller er det underlaget som er dødfødt?? Samt er jo vant med servo bremsing,, fra nitro.. Kan jeg stille reglatoren slik at den bremser hissigere..Er den orginale tamyia reg.. Eller må jeg putte inn lrp2 comp for og få bedre brems....
                    sigpic
                    http://www.kyosho.no/

                    Comment


                    • Den er ganske ræva å bremse med ja! Men når man er på banen så trenger man ikke no særlig med brems. Tror kanskje drevene ryker om du har mere brems på den bilen. Idag greide faktisk en venn av meg å ryke hub shaften på M03`en.. Første gang jeg bytter en del på den. Hehe.. Tåler mye disse bila

                      Nikko=)
                      YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

                      Comment


                      • Vet om flere som har ryki drev grunnet bremsing på banen, bl. a. meg selv.
                        Bestilte 2 sett med nye drev, så får vi se om det holder.

                        Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S
                        Team Losi : Spektrum

                        Comment




                        • så ergo det vil si at hvis jeg bytter til en bedre reg med brems. Ryker drevene Da lar jeg m3 få stå på hylla.. Litt ot men hvem bil kan jeg satse på for en grei peng og ha det litt morro med på jobben. Og underlaget er relativt glatt
                          sigpic
                          http://www.kyosho.no/

                          Comment


                          • Skal jo tåle litt da, men er ikke så sikker jeg altså... Bremset jo så fælt at jeg fikk M03 opp på forhjulene med 540 i fjor vinter, uten noen forandring... Så jeg vet ikke jg altså. Men sist gang jeg røk noe hadde vi jo Crash Test Dummy med en Touringbil da..

                            Fabiz
                            Smallsize Hobbyland A/S
                            Team Losi : Spektrum

                            Comment


                            • Originally posted by Fabiz
                              Skal jo tåle litt da, men er ikke så sikker jeg altså... Bremset jo så fælt at jeg fikk M03 opp på forhjulene med 540 i fjor vinter, uten noen forandring... Så jeg vet ikke jg altså. Men sist gang jeg røk noe hadde vi jo Crash Test Dummy med en Touringbil da..

                              Fabiz
                              Jeg har røket drevsettet to ganger, en gang i 2000 og en gang i går, begge ganger i hopp
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment


                              • Ødela ikke drevset sist gang jeg hoppet en 80 cm, men røyk en hub da.

                                Fabiz
                                Smallsize Hobbyland A/S
                                Team Losi : Spektrum

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X