Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grisebillig 2,4 ghz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by landego1 View Post
    Noen som har en manual å avse, evt en link til nedlasting...
    Kjøpte to, men fikk ikke bruksanvisning med noen av de... :/

    Når jeg fikk min Eurgle, fulgte det med en liten papirlapp med linken til manualen i esken, men denne har jeg naturlig vis rotet bort ....
    Last edited by SAVAGEry; 9 February 2010, 13:49.
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • Neij. Har leita gjennom alt, men var fint lite lapp med link dær ja. Men har blitt åpna i tollen, så kan jo ha forsvunnet dær.
      Noen som har denne linken, så hadde det blitt satt stor pris på om de kunne lagt den ut !

      Comment


      • Fant den ikke. Men har lagra den på pcen. Hvis du sender meg mailadressen din i et pm kan jeg sende den til deg.

        Fant den lille lappen. Adr er:

        r2hobbies.com/manuals/rcps61208.pdf
        Last edited by Droid; 9 February 2010, 09:21.
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • Originally posted by landego1 View Post
          Noen som har en manual å avse, evt en link til nedlasting...
          Kjøpte to, men fikk ikke bruksanvisning med noen av de... :/




          JHH
          ...signaturer er oppskrytt...

          Comment


          • Selger min!

            Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
            OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
            Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

            Comment


            • Nå har jeg fått min nr.2. Samme dagen som jeg flyttet alt over fra bil2 til bil1, og kjørte litt faktisk

              Jeg sa ingenting om verdi da jeg handlet, men pakka var merket med 200 NOK verdi. (ja, 200 NOK). Det var bare å hente den på postkontoret uten å betale noe.


              Tips til andre som kanskje sliter. Da jeg koblet opp i #1-bilen i sta, og laget ny modell, oppførte den seg helt dustete. problemet var at ARC-saken var satt helt feil. Denne bestemmer hvor mye utslag servoene skal ha etter hvor mye gass eller sving man gir. Disse var satt helt på trynet, så servoene oppførte seg deretter. De bør stå på 0, 25,50,75,100 hvis det skal være lineært. Man kan evt. sette den til 0, 15, 30, 60, 100 eller noe sånt hvis man vil ha mer følsom styring rundt midten. Jeg tror det var satt til 25,50,75,100,0

              Kult å kjøre savage på vinterføre forresten
              HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

              Comment


              • Er helt ny innen rc biler, har nettopp kjøpt meg en savage xl og det er helt vanlig AM radio med den. Om/når jeg skal oppgradere til 2.4Ghz, er det bare å bytte ut nåværende mottaker i bilen så er den good to go med den 2.4Ghz radioen? skjønner jeg må sette opp radioen etter hva jeg har lest.

                mvh Stig Rune

                edit:skriveleif
                Last edited by stigi22; 16 February 2010, 13:36.
                HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

                Comment


                • Originally posted by stigi22 View Post
                  Er helt ny innen rc biler, har nettopp kjøpt meg en savage xl og det er helt vanlig AM radio med den. Om/når jeg skal oppgradere til 2.4Ghz, er det bare å bytte ut nåværende sender i bilen så er den good to go med den 2.4Ghz radioen? skjønner jeg må sette opp radioen etter hva jeg har lest.

                  mvh Stig Rune

                  Strengt tatt er det -mottakeren- du bytter ut i bilen, men joda. Det skal funke fint, det.



                  Et spørsmål fra meg : Jeg har nå totalt 5 mottakere og 2 sendere. Må sender + mottaker pares for hver gang, eller kan jeg bruke modellminnet? Vil den skjønne at modell1 = mottaker1 osv ?
                  HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                  Comment


                  • Paringa er vel uavhengig av modellminne slik jeg har erfart det. Paret begge mottakerne i modellminne 1, og trengte ikke å pare på nytt når jeg bytta til modellminne to. Er forøvrig så langt veldig godt fornøyd med den. Funker også greit å bruke med tynne hansker, i motsetning til Traxxas-kontrollene. Passe vandring er det på avtrekkeren og hjulet også. Det eneste negative etter min mening er strømforbruket.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • Originally posted by >Jonas< View Post
                      Paringa er vel uavhengig av modellminne slik jeg har erfart det. Paret begge mottakerne i modellminne 1, og trengte ikke å pare på nytt når jeg bytta til modellminne to. Er forøvrig så langt veldig godt fornøyd med den. Funker også greit å bruke med tynne hansker, i motsetning til Traxxas-kontrollene. Passe vandring er det på avtrekkeren og hjulet også. Det eneste negative etter min mening er strømforbruket.
                      Hva mener du med at du paret begge i modellminne 1 ?

                      Kan du da bare skru på den bilen du vil, og så kjøre med? Trenger ikke pare på nytt når du vil bruke en annen bil? Det hadde jo vært praktisk å hatt 2,4 ghz mottaker i begge, og paret alle mottakere med begge senderne.
                      HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                      Comment


                      • Ser nå at jeg misforsto spørsmålet ditt litt.

                        Nei, du trenger ikke pare for hver gang. Jeg har bare paret mine to mottakere en gang hver, og de pares automatisk hver gang, uavhengig av hvilket modellminne som er valgt.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • Originally posted by >Jonas< View Post
                          Ser nå at jeg misforsto spørsmålet ditt litt.

                          Nei, du trenger ikke pare for hver gang. Jeg har bare paret mine to mottakere en gang hver, og de pares automatisk hver gang, uavhengig av hvilket modellminne som er valgt.
                          Bare skru på bil og radio, så finner de hverandre?
                          Kjekt. De ekstra mottakerne kostet jo "ikkno".


                          I gromvogna har jeg en standard failsafe, men etter å ha satt i 2,4ghz-mottakeren funker ikke det. Nå skal det være failafe i de nye mottakerne, men må failsafen være av annen type for å virke med 2,4ghz?

                          edit : enda et dumt spørsmål : er det noe i veien for at en mottaker kan være paret med flere sendere?
                          HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                          Comment


                          • Sånn, da bestillte jeg min, med 2ekstra motakere

                            Comment


                            • Prøvde denne på flux'en i dag og jeg mister kontakt etter 10m, kan det være noe som er innstilt feil eller noe? Antennen på mottakeren går ut av radioboksen og så langt opp den rekker..

                              Edit:
                              Byttet mottaker og tror det gjorde susen
                              Men merka fort at jeg har 1-2 sek forsinkelse fra jeg bremser til bremsene slår inn
                              Så fort gjennom manualen, men fant ikke noe spesielt om det. Har ikke stilt på noe på radioen. Noen som vet?
                              Last edited by RamboEinar; 1 March 2010, 18:50.
                              Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
                              Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

                              Comment


                              • hei, da var også min sender ankommet. men finner ikke ut hvordan jeg skal aktivere kanal 3... fikk forståelse for at jeg kunne bruke denne til en helt egen servo, er dette en feiltolkning fra min side? får bare utslag på kanal 2 til pådrag og bremse, men vil ha pådrag til kanal 2 og bremse til kanal 3, er dette mulig?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X