Announcement

Collapse
No announcement yet.

Total noobie søker svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by SturlaS View Post
    Hmmmm...... prøvde akkurat å ta ut bilen for å starte den opp, men..... det er tydeligvis noe i veien med clutchen (regner jeg med) for når jeg drar i snora så er ikke bilen i fri lenger!!! Hjula dras med rundt.

    Er dette noe jeg kan skru opp og kikke på selv? I så fall er det noen eksakte ting jeg skal kikke etter?

    Skal det ikke være mulig å kunne kjøre en tank engang med en sånn bil uten at problemer dukker opp!? Greitt nok at dere sier at mekking følger med hobbien, men det får nå nesten være grenser!hehehe

    Der var du kjappere en meg gitt,hehe..
    Det som kan ha skjedd da,er at lageret i fronten på clutchklokka har satt seg,det er noe som kan skje,de skiftes opptil flere ganger de.
    da skrur du av motoren,skrur av skruen i fronten på klokka,så kan du ta av den,men da må da passe på så du ikke mister noen deler av lageret,for det kan falle fra hverandre,så kan du vaske det med crc5-65..
    Det er masse skruing,hehe..
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • Da tester jeg det, så får jeg komme tilbake senere!!

      Skjønte ikke helt hva du mente med crc5-65, men finner vel i rå!hehe

      Comment


      • Originally posted by SturlaS View Post

        Skjønte ikke helt hva du mente med crc5-65, men finner vel i rå!hehe


        Det er i bunn og grunn det samme som wd40 så hvis du har det så bruk gjerne det.
        Signatur
        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

        Comment


        • Hei igjen!

          Om du/dere ser bildene, så virker det som om clutchen har gått i clinch med ytterkanten!
          Er dette noe jeg da bare må bytte ut eller går det om jeg bare rengjør ting og pusser litt på clutchen så vil det fungere igjen?

          Olaf: det var ikke noe som datt fra hverandre her, men det er kanskje enda en skrue for å sjekke kulelager?? Bør jeg gå så langt?



          Click image for larger version

Name:	bil (3).jpg
Views:	1
Size:	41.7 KB
ID:	767726Click image for larger version

Name:	bil (1).jpg
Views:	1
Size:	36.2 KB
ID:	767727Click image for larger version

Name:	bil (2).jpg
Views:	1
Size:	38.0 KB
ID:	767728

          Comment


          • Kulelageret sitter i enden av clutchklokka. Du ser det godt på bilde 2.
            Signatur
            http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

            Comment


            • Originally posted by SturlaS View Post
              Hei igjen!

              Om du/dere ser bildene, så virker det som om clutchen har gått i clinch med ytterkanten!
              Er dette noe jeg da bare må bytte ut eller går det om jeg bare rengjør ting og pusser litt på clutchen så vil det fungere igjen?

              Olaf: det var ikke noe som datt fra hverandre her, men det er kanskje enda en skrue for å sjekke kulelager?? Bør jeg gå så langt?



              [ATTACH=CONFIG]32797[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]32798[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]32799[/ATTACH]

              Bra det ikke hadde gått i stykker da,så kan det være mulig å smøre det opp igjen så du kanskje kan kjøre med bilen til du får skaffet et nytt
              Du får gi beskjed om hvordan mekkinga går
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment


              • Tusen takk Olaf, både for mail som forklarte ting litt bedre og for hjelp!! Er nok mulig jeg kommer tilbake igjen her, har ikke rørt motoren siden igår.

                Virker som om det er mye svidd plastikk, som sitter inni bjella eller hva det nå heter som jeg skrudde av og at det er svidde ting på selve clutchen??

                Skal clutchen bare gli av når bjella er skrudd av? Er det der jeg skal være forsiktig med tanke på at ting detter ut (kulelager regner jeg med?)?

                Er clutch noe som det er standard mål på, så det ikke er noe som jeg må lete opp og sjekke motormerke osv for å finne noe som passer?

                Chris: du sier at lageret sitter i enden, og at jeg ser det på bildet 2? Hmm... jeg ser det ikke, og når jeg tenker ende så tenker jeg at ting er ytterst? Regner med at du mener innerst kanskje? Men takk uansett, nå regner jeg med at motor går til helvete når jeg skal til med å mekke uansett!!!!!!

                Comment


                • Ok!!!

                  Trodde det kanskje var en låsesplint eller noe ytterst på tuppen så clutchen ville komme av, men det var det ikke. Skal clutchen kunne dras av akselen?? Tør ikke å gjøre for mye tøft uten å få klarsignal fra dere som kan dette her!!

                  Har nå fjernet endel av det svidde som var i "bjella" og og som satt på clutch, noe som tydeligvis ikke var plastikk som jeg skrev, beklager det!!
                  Fjæra rundt clutch og selve clutchen ser ut til å fungere nå som alt smusset er vekk, men jeg vet ikke.

                  Cluthcen har nok fått noe juling, er rimelig slitt i kantene som som skal ta tak i "bjella", er det bare å teste eller vil jeg risikere at hele dritten går ad dundas om jeg skrur det sammen igjen og starter opp uten ny clutch?

                  Skjønner dere blir lei av spørsmålene mine, men jeg aner ikke hva jeg driver med her!!

                  Comment


                  • Skal du ta av clutchen,så må du ta av den fjæra som sitter rundt den,da blir den løs,da kan du dra den av pinnene,bare husk hvordan den sitter før du tar den av

                    Det er bare å prøve med den clutchen du har,du merker om den er for mye slitt..

                    Men ang det lagret ditt,kan se hvor det skal sitte,men kan ikke se at det sitter noe lager der.Kan du sjekke om det er antydning til at det sitter noe form for lager innvendig i bjella der akslen går igjennom!?
                    Det skal når du setter på bjella på motoren,så skal det ikke være noe slark der av betydning..
                    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                    Comment


                    • Hei Olaf, takk igjen!

                      Først av alt, det viste seg jo at jeg den verktøy på boks!! Jeg er bare vant til å kalle det for rust spray!hehe

                      Når det kommer til de lagrene, er det normalt med ett utenfor og ett innenfor i bjella?? Isåfall så har jeg to lager, men enten så er de lukkede eller så er det noen rare lagere.
                      Det virker som om det er flere sirkler puttet utenpå hverandre i "høykant"?

                      Unnskyld Chris, jeg mirsforsto hva/hvor du mente!

                      Jeg misforsto vel kanskje deg også Olaf, med tanke på lager, trodde det var noe som skulle sitte bak clutchen. Men det er vel ikke nødvendig å dra av hele clutchen, ihvertfall ikke enda?

                      Jeg har fyllt bjella med 5-56, og håper at brente ting vil løsne.... er det lov å bruke litt sandpapir inni der før man tørker vekk overflødig olje? Det virker som om det skal være en kant på innsiden, er dette for at clutchen skal få tak eller er det enda mer dritt som har blitt svidd av fra clutchen??

                      Jeg har ikke mekket på noe siden jeg hadde moped for over 20 år siden!!! HJELP!!

                      Comment


                      • Det burde jeg jo ha vist at østlendingene kalte det da,når jeg er derfra,hehe..
                        Da har du litt å ta igjen på 20år da
                        prøv å gjør den ren med rustløseren du,ikke noe bra at det blir for ripete av sandpapir der..
                        Det skal da bare sitte ett inne i bjella,og kanskje en avstands ting i fronten av akslen der du tok av skruen..
                        Har en føelse av at lageret ditt er helt defekt,at det er restene av det du driver å vasker bort..
                        Skal ta et bilde av et nytt lager jeg har liggende og sende det til det mobilnr som står på mailen din,hvis det er greit for deg!?
                        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                        Comment


                        • Kan du ikke sende det til mailen min istedenfor, jeg har en stusselig mobil!!

                          Comment


                          • det er greit
                            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                            Comment


                            • Takk Olaf for de bildene, nå husker jeg hva ett nåle lager er også!! Men om du ser her så er den lille sirkelen det som datt ut da jeg sprayet bjella. Finner ikke noe rester av noe annet lager, ville vel vært rart om det hadde vært ett lager som hadde blitt fullstendig pulverisert?? Bilen har jo ikke vært i bruk så mye.

                              Mulig de har brukt noe ordentlig dritt til lager her og at disse bør byttes ut? Men det finnes ikke spor av noe nål lager. Kun det lageret som datt ut som ligner på en metall spiral/metall ringer på høykant.


                              Click image for larger version

Name:	lager (3).jpg
Views:	1
Size:	53.5 KB
ID:	767730Click image for larger version

Name:	lager (1).jpg
Views:	1
Size:	21.8 KB
ID:	767731Click image for larger version

Name:	lager (2).jpg
Views:	1
Size:	23.0 KB
ID:	767732

                              Comment


                              • ok,det sitter to tette lagre der istedenfor et nålelager..
                                se om begge lagrene går lett rundt,og så setter du det i sammen igjen og prøver om klokka går lett rundt nå etter at du har gjort rent..
                                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X