Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nei vet dere hva! gidder ikke diskutere dette dere får komme hjem til meg da så får jeg lære dere å lodde med 15w! jeg har 10 turnigy batterier som ligger her lodda med 15w loddebolt, går supert det! OG NÅR DET ER SAGT så er det ikke kabelen på batteriet man lodder det er faktisk loddetinnet og det er loddetinnets tykkelse som avgjør om 15w går eller ei og på "små elektronikk" som dette er bruker man jo selvsagt i de fleste tilfellene 1mm eller tynnere tinn


    Last edited by GrEmLiNgS; 28 October 2010, 20:51.
    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
    Futaba 4pk

    Comment


    • Ok, da kjøper jeg meg en 15W også kommer du og lærer meg å lodde deal?

      tips til hvor jeg kan kjøpe en av kvalitet? er clas ohlson sin dugende, eller bør jeg heller finne en jernvarehandel el.l. som har det?
      |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

      Comment


      • Originally posted by Golfie View Post
        litt lite c, men mulighet for en sykt god pris http://cgi.ebay.com/5000mAh-11-1v-30...item255e733e82
        du hallo.... jeg bestilte det batteriet en gang på Ebay. jeg bestilte ( 2s ) 5000mah 30c lipo. ( 1$ ) kliss nytt :P
        løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

        Comment


        • Originally posted by Zenox View Post
          Ok, da kjøper jeg meg en 15W også kommer du og lærer meg å lodde deal?

          tips til hvor jeg kan kjøpe en av kvalitet? er clas ohlson sin dugende, eller bør jeg heller finne en jernvarehandel el.l. som har det?
          min erfaring er at de av litt mer kjent merke duger best og da må man som oftest på en jernvare sjappe. Den siste jeg kjøpte til bruk i butikken min ble kjøpt på build, og den kosta 235,-
          Der skulle jeg ha 30w men bomma så det ble 15w, litt i minste laget når vi lodder høyttalere osv da
          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
          Futaba 4pk

          Comment


          • Build, hva er og hvor ligger det? Har faktisk ikke hørt om det...

            Og hva er kjente merker på loddebolt?
            |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

            Comment


            • Fikk aldri svar da jeg spurte om det ble noe kjøring i helga ? Martin nevnte noe med ei strand eller.no...

              Og btw robin, klart jeg sporer pakkene mine

              Men den kom inn til gardemoen igår... og ble ferdig tollbehandlet på 2 timer
              Går nok til postsortering idag og kommer i morgen
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • Originally posted by xillianto View Post
                Fikk aldri svar da jeg spurte om det ble noe kjøring i helga ? Martin nevnte noe med ei strand eller.no...

                Og btw robin, klart jeg sporer pakkene mine

                Men den kom inn til gardemoen igår... og ble ferdig tollbehandlet på 2 timer
                Går nok til postsortering idag og kommer i morgen
                Ja vi snakka om det, men jeg får ikke tid da jeg skal hjelpe en kompis å flytte! ikke er det meldt noe brukenes vær heller
                kanskje noen timer på søndag om været er ok, det får vi se
                HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                Futaba 4pk

                Comment


                • alltid når det passer meg minst drar folk avgårde....
                  | Spektrum DX8|
                  | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                  Comment


                  • Originally posted by Golfie View Post
                    he he... fine...

                    Så da kutter du ut 17mm hex konverteringen?? går vel glipp av et sykt dekkutvalg da Jeg brukte settet på både slash vxl og rustler vxl tidligere, og var happy med oppgraderingen Når du får deg en buggy så kan du jo da bruke samme dekk/felg på begge bilene
                    Vel.. Med min innsikt og utvalget av dekk/felg så er ikke stort utvalg nødvendigvis noe pluss. Betyr bare mye større sjans for feilkjøp...

                    Hvordan er det med innpress osv? Har filla peiling på dekk...

                    Hvis jeg kjøper dette:http://www.amainhobbies.com/product_...er-Set-Black-4
                    Hvilke felger og dekk skal jeg bruke da?
                    Atle Dreier, Sandnes, 1974
                    Tamiya TT-01 RX-7
                    Traxxas Slash 4x4

                    Comment


                    • Originally posted by atledreier View Post
                      Vel.. Med min innsikt og utvalget av dekk/felg så er ikke stort utvalg nødvendigvis noe pluss. Betyr bare mye større sjans for feilkjøp...

                      Hvordan er det med innpress osv? Har filla peiling på dekk...

                      Hvis jeg kjøper dette:http://www.amainhobbies.com/product_...er-Set-Black-4
                      Hvilke felger og dekk skal jeg bruke da?
                      Innpress betyr lite på de fleste rc-biler, siden vi bla ikke har bremseskiver som kommer i konflikt med felger, og vi ikke trenger å bry oss om å holde felgene innenfor skjermene for lovlighetens del. Betyr egentlig bare noe for bredden på bilen, og da er det så enkelt at en felg med f.eks 1/2 offset gir bredere bil. Da er alstå halve felgen presset ut i fra senter av felgen, der du fester den, og du får halve dekkbredden mer i bredde. Uten å tenke på dekkene, så forandrer det sikkert kjøreegenskapene, uten at jeg kan si hvordan. Kan tenke meg at bredere bil selvfølgelig ikke velter så lett, men heller ikke svinger like godt.

                      For å forvirre deg enda litt mer: Med de adaptrene der kan du i prinsippet bruke alt av felger med 17mm hex, ikke bare buggydekk/felger, men også truggy og masse monsterfelger. Ikke dermed sagt at monsterfelger vil få plass på bilen din Jeg prøvde å sette savagedekkene på Vorzaen, og de var for store til å svinge med. For buggydekk på amain sine sider er det altså under menydelen for 1/8 scale tires, wheels eller foam. Og der er sikkert du like smart som alle oss andre, for du må bare kjøpe noen forskjellig dekk, og finne ut hva som passer din kjøring best.

                      This is a set of four Pro-Line White Split Six V2 1/8 Buggy Rims. Short Course and 1/8 Buggy racing just got more aggressive and colorful with... PRO2724-04

                      Dette er en felg som proline selv sier passer fint til SC biler.
                      HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                      Comment


                      • Vil http://www.amainhobbies.com/product_...Molded-Foams-2 passe på http://www.amainhobbies.com/product_...8-Buggy-Rims-4 ? Klarer ikke se størrelse på felg og dekk i disse specsene. Det er vel forskjellig bredde og omkrets på disse 1/8 dekkene og felgene?
                        Atle Dreier, Sandnes, 1974
                        Tamiya TT-01 RX-7
                        Traxxas Slash 4x4

                        Comment


                        • Originally posted by atledreier View Post
                          Vil http://www.amainhobbies.com/product_...Molded-Foams-2 passe på http://www.amainhobbies.com/product_...8-Buggy-Rims-4 ? Klarer ikke se størrelse på felg og dekk i disse specsene. Det er vel forskjellig bredde og omkrets på disse 1/8 dekkene og felgene?
                          Letteste er og gå på 1:8 buggy dekk...
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • Dette var i kategorien 1/8 buggy. Dekk med inserts og felg. Står bare at det passer 1/8 skala felg.
                            Atle Dreier, Sandnes, 1974
                            Tamiya TT-01 RX-7
                            Traxxas Slash 4x4

                            Comment


                            • http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXZUB6&P=7Her er dimensjoner på felgen.


                              her er for dekk

                              Du kan se at dekket er litt mindre enn felgen, noe som sikkert er ok. Litt trangt å sette på, men da sitter det sikkert også.
                              HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                              Comment


                              • Originally posted by Polardegos View Post
                                http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXZUB6&P=7Her er dimensjoner på felgen.


                                her er for dekk

                                Du kan se at dekket er litt mindre enn felgen, noe som sikkert er ok. Litt trangt å sette på, men da sitter det sikkert også.
                                I buggy klasse så er alle dekker like da.... Også for en Slash blir alle dekkene like.
                                | Spektrum DX8|
                                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X