Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Golfie View Post
    Jeg klarte det jo til en viss grad i dag med sønnen til Atle.... Er du der Atle?? Beklager, håper ikke det ga varige men og at gutten er skremt bort ifra hobbyen
    Og all skryt til sønnen som ivrig snudde biler på banen i et bankende kjør
    |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

    Comment


    • Hehe! Vi har ikke skremt Stian, han lurte på om vi kunne reise bort i dag også!
      Atle Dreier, Sandnes, 1974
      Tamiya TT-01 RX-7
      Traxxas Slash 4x4

      Comment


      • Originally posted by atledreier View Post
        Hehe! Vi har ikke skremt Stian, han lurte på om vi kunne reise bort i dag også!
        Godt å høre

        Ny blur esc er forresten kjopt ble eBay, og fikk den før 129 inkl frakt....nice price det!
        [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

        Comment


        • Ahh nice

          Vurderer selv og bytte ut litt i bilparken... Blir da og se etter en ny Losi 8ight Buggy og truggy... BL selvsagt :P

          Losi er vell den eneste bilen jeg har vert helt fornøyd med, Skulle jo bare konvertert den jeg hadde tidligere

          Evnt en Losi truggy og en Savage Flux...
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • Originally posted by xillianto View Post
            Ahh nice

            Vurderer selv og bytte ut litt i bilparken... Blir da og se etter en ny Losi 8ight Buggy og truggy... BL selvsagt :P

            Losi er vell den eneste bilen jeg har vert helt fornøyd med, Skulle jo bare konvertert den jeg hadde tidligere

            Evnt en Losi truggy og en Savage Flux...
            Du kan jo hive deg på Vorza-bølgen som ruller
            [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

            Comment


            • har tenkt på det, men som sagt så har jeg vert strålende fornøyd med Losiene mine tidligere... så derfor vurderer jeg og gå tilbake til Losi
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • Ser jo at Slash'en ikke duger på buggybane... Må visst ha ny bil...

                Spørs om kanskje poden overtar Slashen siden den er vanntett og kan bashes hjemme i gata. Kan jeg få Slash'en brukbar på banen med nye dekk og fjærer? De originale fjærene skal være allround, som innebærer at de ikke fungerer til noe. Dekkene er selvsagte, de originale dekkene suger svett kamelskrotum på en god dag, og søndagen var IKKE en god dag.

                Vorza så ut til å være noe som kan fungere, men... 22.2V? Hvordan fungerer den på 3s?
                Hva er 'Må ha' ting til Vorza, og hvor mye må jeg ut med for et komplett sett som kan fungere på Strand?
                Atle Dreier, Sandnes, 1974
                Tamiya TT-01 RX-7
                Traxxas Slash 4x4

                Comment


                • Sleng på 17mm konvertion med buggy dekk og big bore dempere, så blir den mye bedre med en gang

                  Og skal du ha vorza, så tror jeg 4s er optimalt for bane. Evnt 5s

                  Da kan jo også poden bruke fint brukte dekker fra vorzaen. Så det valget er ikke dumt. Vurderer selv en vorza eller børsteløs losi 8ight truggy og buggy


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  | Spektrum DX8|
                  | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                  Comment


                  • Originally posted by atledreier View Post
                    Ser jo at Slash'en ikke duger på buggybane... Må visst ha ny bil...

                    Spørs om kanskje poden overtar Slashen siden den er vanntett og kan bashes hjemme i gata. Kan jeg få Slash'en brukbar på banen med nye dekk og fjærer? De originale fjærene skal være allround, som innebærer at de ikke fungerer til noe. Dekkene er selvsagte, de originale dekkene suger svett kamelskrotum på en god dag, og søndagen var IKKE en god dag.

                    Vorza så ut til å være noe som kan fungere, men... 22.2V? Hvordan fungerer den på 3s?
                    Hva er 'Må ha' ting til Vorza, og hvor mye må jeg ut med for et komplett sett som kan fungere på Strand?
                    Kjører jo Vorza og synes det er en knallbil på bane!! Utrolig holdbar oxo... Flere som kjører Vorza på Tau, og tror alle skryter.. Er også iallefall 2 til som skal skaffe seg Vorza nå ... Blir Vorza-cup av dette..

                    Som nevnt over så er 6s overkill på den bilen, iallefall på bane.. 4s funker, 5s er kanskje perfekt (har ikke prøvd).

                    Vorzaen trenger INGEN oppgraderinger, utenom dekk selvfølgelig.... Ingenting som har en tendens til å ryke heller, men skader ikke ha en diff og en pinion liggende

                    Fra utlandet så får du den gjerne til ca $600 med alt.. Har tidligere fått pris på 5000,- fra Buggyshop på Jørpeland, og det er gjerne like greit mtp garanti etc... Batterier osv må du jo skaffe uansett i tillegg
                    [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                    Comment


                    • Hiver meg innpå her med innlegg nr 1000!!!!!!!!!

                      Hipp hipp!!!
                      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                      Comment


                      • Jeg kjørte min Vorza for første gang på Tau igår, og jeg hadde det utrolig gøy. Veldig "lett" bil å kjøre, og den gir deg ingen rare overaskelser på hoppene eller slikt. Bare man gir på før hoppet, så slakker litt av, så flyr den som et fly og lander perfekt på egen hånd.

                        Jeg kjørte igår 3 runder (6 pakker totalt) med 2x 2s batterier. For mitt nivå så var det helt supert. Plenty av kraft, og ikke blir den helt rabiat så den er umulig å kontrollere i svingene. Klarte også fint både å holde følge med, og også kjøre fra Golfie med sine 6s.

                        Sitter nå og ser på 5s på hobbyking, og regner med at det er det som blir aktuellt etterhvert. Jeg skal neppe opp på 6s, fordi jeg tror det er helt unødvendig. For å gi flatt jern på grusveien ved siden av banen, så er nok 6s veldig gøy, og det går godt, men på banen så tror jeg bilen bare blir som guttungen min etter et glass cola og litt godteri.
                        HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                        Comment


                        • Originally posted by Polardegos View Post
                          Jeg kjørte min Vorza for første gang på Tau igår, og jeg hadde det utrolig gøy. Veldig "lett" bil å kjøre, og den gir deg ingen rare overaskelser på hoppene eller slikt. Bare man gir på før hoppet, så slakker litt av, så flyr den som et fly og lander perfekt på egen hånd.

                          Jeg kjørte igår 3 runder (6 pakker totalt) med 2x 2s batterier. For mitt nivå så var det helt supert. Plenty av kraft, og ikke blir den helt rabiat så den er umulig å kontrollere i svingene. Klarte også fint både å holde følge med, og også kjøre fra Golfie med sine 6s.

                          Sitter nå og ser på 5s på hobbyking, og regner med at det er det som blir aktuellt etterhvert. Jeg skal neppe opp på 6s, fordi jeg tror det er helt unødvendig. For å gi flatt jern på grusveien ved siden av banen, så er nok 6s veldig gøy, og det går godt, men på banen så tror jeg bilen bare blir som guttungen min etter et glass cola og litt godteri.
                          Helt enig der Kenneth... Jeg tror jeg oxo skaffer meg 5s etterhvert...

                          Til info så lot jeg deg bare følge meg, og kjøre litt forbi meg, i går.... Tenkte å være litt grei siden det var første turen din
                          [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                          Comment


                          • Originally posted by atledreier View Post
                            Ser jo at Slash'en ikke duger på buggybane... Må visst ha ny bil...

                            Spørs om kanskje poden overtar Slashen siden den er vanntett og kan bashes hjemme i gata. Kan jeg få Slash'en brukbar på banen med nye dekk og fjærer? De originale fjærene skal være allround, som innebærer at de ikke fungerer til noe. Dekkene er selvsagte, de originale dekkene suger svett kamelskrotum på en god dag, og søndagen var IKKE en god dag.

                            Vorza så ut til å være noe som kan fungere, men... 22.2V? Hvordan fungerer den på 3s?
                            Hva er 'Må ha' ting til Vorza, og hvor mye må jeg ut med for et komplett sett som kan fungere på Strand?
                            Slashen er den mest brukte short course banebilen i usa om ikke i verden så den er nice på bane den med rette dekka osv


                            Når det gjelder vorzaen så er den SINNSYK rå og jeg har klart å få en SYKT god deal på den her i norge om vi handler flere biler og om det nå kan bli 4 biler så får vi enda bedre deal hehe ja du hørte riktig vi er allerede 3 stk som skal ha

                            Jeg får en bedre pris i utlandet på den men med shipping og det hele så sparer jeg 400-500 per bil og det kan jeg godt betale det lille ekstra for å støtte opp en lokal hobby butikk, samt lokal garanti

                            Det hele forutsetter at jeg kjøper alle i en runde da selvsagt.
                            HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                            Futaba 4pk

                            Comment


                            • Litt usikker på kvaliteten på Hot Racing, men har jo sykt med upgrades til "alle" biler... Rustler f.eks Eivind

                              Jeg brukte en del til nitro Savagen min, og kan ikke huske det var noe spes å utsette... Liquidrc.com har vel det meste av HR mener jeg å huske

                              Metal upgrade parts improve looks and durability. Keep your car running longer with stronger parts from Hot Racing. The number one source for metal upgrade parts and accessories.


                              PS... Ser man på utvalget til Vorza, så tyder mye på at upgrades er lite nødvendig
                              [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                              Comment


                              • Tenkte bare at jeg skulle være snill å ikke dytte deg ned i dritten siden det var første gangen min med Vorza og jeg grisebanka deg. Synes jo du kjørte litt treigt, spesiellt siden jeg holdt så mye igjen, men men....
                                HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X