Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• om noen har jysla lyst så står kyllinghuset klar til kjøring også fly utendørs
    løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

Comment

• Etter litt demontering for å se nærmere på ting og tang forstår jeg hvorfor drive-cup'ene blir fort slitt. TÅPELIG stor vinkel på akslene mellom girboks og diffhusene. Større vinkel betyr at pin'ene på dogbones beveger seg mer frem og tilbake i sporet når akselen roterer, og dette gir selvsagt større slitasje.
      Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

Comment

• Første testtur med xs. . . . 2s, stort sett på asfalt. . . Har ikke gått over bilen som kristoffer, bare linka og hivd meg i det. . . Den virker solid, bonsa hopper ikke ut, 2s er mer enn nok!!!!! MEN jeg kan bekrefte at motor blir ekstrem varm, mens esc var ok. . . Må nok fikse mer lufting til motor ja. . . Dekkene overlevde fint de

må si d var en artig bil å kjøre, men er bekymret over varmen på motor! Kanskje ikke d helt store problemet her i gården, d e tross alt Ruth sin bil
        [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

Comment

• Hvis du sjekker manualen, så har de begynt å legge o-ringer og/eller biter av skumplast mellom dog-bones og akslene, sikkert for å forhindre at de hopper ut.

Ting jeg ser for meg at noen kommer til å begynne å selge da orginalene er dårlige eller litt merkelige:

Chassis-plater i alu. Håper noen lager plater som forandrer litt på plasseringen av girboksen. Jeg tar gjerne litt høyere tyngdepunkt hvis det retter ut drivlinjen litt. Og det å få ut girboksen var knotete, å få den på plass igjen var knotetererer. Ellers minnet det mye om å skru på en savage, ikke mye nytt.

Ny motorfesteplate med trinnløs justering av gear mesh. Den som står i har 4 sett med hull som passer til spesifikke giringer. Ingen justeringsmuligheter når tannhjul blir slitt.

Ny servosaver, synes orginalen er litt svak.

CVD aksler til hjulene, og nye mellomaksler (akslene mellom girboks og differ). Ser HPI har bilde av CVD på siden av esken.
          Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

Comment

• Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

Rett og slett nusselig, og rett i overkant av en 200-lapp.

Ser ufattelig fet ut!
            Last edited by Kristobal; 15 September 2011, 20:41.

Comment

• Originally posted by Kristobal View Post
              Da var savage Xs i hus her og. Har skåret vekk plasten i luftehullene på motordekselet, satt på kjøreribbe med vifte fra hobbyking.

Den ene støtdemperen var utett, pga en o-ring som ikke var satt riktig på plass, og støtdemperene virker generelt sett billige, ikke i nærheten av å være like smooth som feks traxxas demperene. Høres også ut som om det er luft i alle støtdemperene. Så disse vil nok bli byttet ut så fort som mulig. Har strammet alle skruer, og gledet meg over at HPI har valgt å gå for unbrakoskruer. Hater phillips-skruene de bruker på savage flux.

Dekkene er limt, men ikke av noen som vet hva de holder på med. Ganske shabby greier, tipper limingen går opp første gang jeg kjører bilen.
              harru no bilde av åssen du gjorde med lufting?
              [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

Comment

• Jeg er ferdig med Hobby King, og de har fått KLAR beskjed per mail.

3 siste pakkene fra dem har brukt så lang tid at det rett og slett er skammelig. De skylder på stor trafikk og i starten var det helt ok. Er jo bare kjekt at dem har en økning i antall kunder, men største fella en bedrift kan gå i er at dem ikke møter økningen med ekstra bemmaning eller tiltak.

Jeg har alltid vært fornøyd med hobbyking, men nå er det som sagt nok. De to siste pakkene lå i over 2 uker på under "bestilt" før dem i det hele tatt ble pakket. Jeg var innom live chatten 3-4 ganger på hver pakke for å spørre hva som foregikk, men fikk de samme trauste svara hver gang om at dem skulle pushe litt på lagere og pakkeavdl. en av gangene ba de meg til og med om og komme tilbake på chatten om 3 dager om de enda ikke hadde fått pakka varene klar til sending, og til og med da fikk de ikke fingen ut. Etter 3 dager klaga jeg igjen, og etter dette gikk det FORTSATT 4 dager før dem gjorde en drit med pakka.

Vil bemerke at alle 3 gangene har det vært lignende og alle 3 gangene har det vært ekspressbestilling.

kan legge til at pakken jeg bestilte SOM EKSPRESS 20 august ENDA ikke har kommet lenger enn at den er i lufta en plass mellom østen og her.

nok er nok
                HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                Futaba 4pk

Comment

• Originally posted by GrEmLiNgS View Post
                  Jeg er ferdig med Hobby King, og de har fått KLAR beskjed per mail.

3 siste pakkene fra dem har brukt så lang tid at det rett og slett er skammelig. De skylder på stor trafikk og i starten var det helt ok. Er jo bare kjekt at dem har en økning i antall kunder, men største fella en bedrift kan gå i er at dem ikke møter økningen med ekstra bemmaning eller tiltak.

Jeg har alltid vært fornøyd med hobbyking, men nå er det som sagt nok. De to siste pakkene lå i over 2 uker på under "bestilt" før dem i det hele tatt ble pakket. Jeg var innom live chatten 3-4 ganger på hver pakke for å spørre hva som foregikk, men fikk de samme trauste svara hver gang om at dem skulle pushe litt på lagere og pakkeavdl. en av gangene ba de meg til og med om og komme tilbake på chatten om 3 dager om de enda ikke hadde fått pakka varene klar til sending, og til og med da fikk de ikke fingen ut. Etter 3 dager klaga jeg igjen, og etter dette gikk det FORTSATT 4 dager før dem gjorde en drit med pakka.

Vil bemerke at alle 3 gangene har det vært lignende og alle 3 gangene har det vært ekspressbestilling.

kan legge til at pakken jeg bestilte SOM EKSPRESS 20 august ENDA ikke har kommet lenger enn at den er i lufta en plass mellom østen og her.

nok er nok
                  så så puste med magen nå eivind!

Comment

• Heatsink fra hobbyking, kuttet vekk plasten fra de tre bakerste hullene på motordekselet.
                    Attached Files

Comment

• Originally posted by Golfie View Post
                      så så puste med magen nå eivind!
                      Puster bedre enn noen gang Fint å få eleminert de med dårlig saksbehandlig og service
                      HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                      Futaba 4pk

Comment

• Trikset med hobbyking er å unngå store bestillinger. Fraktkostnadene varierer såpass lite at jeg heller bestiller en og en ting, enn å fyre inn en bestilling på 10 ting om gangen. Og så bestiller jeg aldri noe jeg ikke kan vente på, for jeg vet det kommer til å ta tid.

Comment

• Originally posted by Kristobal View Post
                          Trikset med hobbyking er å unngå store bestillinger. Fraktkostnadene varierer såpass lite at jeg heller bestiller en og en ting, enn å fyre inn en bestilling på 10 ting om gangen. Og så bestiller jeg aldri noe jeg ikke kan vente på, for jeg vet det kommer til å ta tid.
                          av de tre siste bestillingene var den aller største av de bestående av 4 små flightpack batterier.

Anser det som smått hehe....

Har ikke tall på hvor mange pakker jeg har fått fra hobbyking det siste året, og ser nå at jeg har fått en mail fra en av sjefene i HK, blir spennende å lese den
                          Futaba 4pk

Comment

• blir d flyging i dag eivind å kjetil?
                            Sbach 342 balsa,Sbach 342 EPP,3DHS Extra 300 EPP,Align T-Rex 500E
                            +++++++Spectrum DX6iGoProHDHero
                            Kyosho UltimaSC(VXL-3S)Tamiya TT01Mini-Z AWDMini-Z MR02 x 2

Comment

• JAGGU MEG ble det en bil til på meg i dag....... 1:1 faktisk..... gleder meg til å prøve

Comment

• Jeg er på bore nå
                                Futaba 4pk

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X