Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Rille View Post
    If everything else is optimum, the most powerful engine will give the winning edge."

    "A part from the X-file's"

    Rille
    Det var bl.a denna mening jag åsyftade till. När är/blir allt annat optimalt?

    Rille

    Comment


    • Propeller gutter !

      Når alt annet er optimalt på en båt, så mener jeg at rett valg av propell til akkurat det førerforholdet som er under et løp, er veldig viktig. Mitt inntrykk er at mange bruker for lite tid og kanskje også penger på å investere i noen flere propeller og å prøve ut dette. Tror at de fleste er opptatt av motorytelser og HK fremfor propeller. Mange er også opptatt av at det skal være 3 og 4 bladers propeller, men spesielt på Zenoah og 027 båter blir ofte 2-bladers propeller underkjent eller glemt. Min erfaring de siste to årene hvor jeg har prøvd ut dette endel, er at det gir høyere hastighet, men så er det det med å komme seg til mål hver gang da ! Det tar mye tid å teste ut dette og når det kjøres løp så er jo gjerne forholdene på banen helt andeledes, enn når man står å kjører trening, men at det er viktig er jeg ikke i tvil om og det er fort gjordt å hente en halv hest eller mere med riktig propell. Jeg har opplevd å stå med to for meg og mine øyne helt like 2-bladers propeller i hver hånd, prøvd begge og den ene har nesten ikke båten hatt noe fart med, mens med den andre så har den gått som ei kule under nøyaktig de samme forhold på vannet.

      Jeg er på ingen måte ferdig utlært på dette heller, men vet at enkelte utøvere er veldig flinke med disse tingene og at det gir resultater, tror det er verdt en tanke.

      Ellers så er jeg enig med Harald i at det viktigste er å komme først i mål i hvert heat og med Rille i at det viktigste er å delta og hygge seg, men det skulle vært moro å stått på pallen en gang iblandt også ! Er man ærlig, så reiser vel alle til et løp,.... for å prøve å vinne !!!
      Last edited by jokko; 7 February 2012, 14:05.
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • En til , X-cats !

        2 fast 4 U - kanskje.....

        Comment


        • Gammel moro , det er jo så stille om dagen....

          2 fast 4 U - kanskje.....

          Comment


          • Enda en

            2 fast 4 U - kanskje.....

            Comment


            • og fortsettelsen
              2 fast 4 U - kanskje.....

              Comment


              • Akkurat da jeg hadde betalt regningene for denne måneden, så fant jeg denne....



                Det beste er at jeg har en kar som skal være tilstede på denne auksjonen, så jeg får vel skrape samme noen hundre euro og sende med han...

                Vakkert!!! Og sikkert den dyreste race-skuta som noen gang er solgt! Men tenk å ta ut denne for en liten tur noen ganger hver sommer!

                I`m BACK!

                Comment


                • Jeg fant en tilsvarende på Finn.no til kun NOK. KR. 13000, og jammen kjenner jeg ikke eieren også
                  Last edited by jokko; 20 February 2012, 00:02.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • Originally posted by jokko View Post
                    Jeg fant en tilsvarende på Finn.no til kun NOK. KR. 13000, og jammen kjenner jeg ikke eieren også
                    Ja, du får se å handle nå, Sofus! Prisen på denne modellen kommer nok til å gå i været hvis du klarer å lage like mye historikk for den som det som er rundt "Arno XI"!
                    Det diskuteres på forskjellige amerikanske forum hva denne vil gå for, og du må nok legge på tre nuller ekstra i forhold til Harald`s pris...pluss et dollartegn foran.
                    Nesten ufattelig at en båt som dette kan bli verdt $12,000,000!!! (for ordens skyld; 68 mill. nkr!)
                    Skal bli spennende å se hva den går for til slutt den 11. eller 12. mai.
                    I`m BACK!

                    Comment


                    • Det var stiv pris ja, men sikkert værdt hver krone. Skjønner ikke at folk kvitter seg med slike klenodier.
                      Kanskje vi skulle gå sammen og bygge noen slike i full skala? Det eneste man trenger er en V-8'er og litt kryssfiner.

                      Hvordan går det med VM-forberedelsene Johnny? Er båten klar?
                      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                      sigpic
                      For n'te gang Sofus, trykk F5...

                      Comment


                      • Originally posted by jokko View Post
                        Jeg fant en tilsvarende på Finn.no til kun NOK. KR. 13000, og jammen kjenner jeg ikke eieren også
                        Fin den der Jokko, men hvordan gikk det på siste klubbmøte? Skjedde det noe interessant?
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • Originally posted by harald1966 View Post
                          Hvordan går det med VM-forberedelsene Johnny? Er båten klar?
                          Hilde`s båt nærmer seg, ja!
                          I`m BACK!

                          Comment


                          • Originally posted by harald1966 View Post
                            Fin den der Jokko, men hvordan gikk det på siste klubbmøte? Skjedde det noe interessant?
                            Ja, båten din er jo så fin at du ikke ville bytte den og resten av flåten din inn i " høvdingbåten " min engang, men nå får den muligens en annen ny eier


                            På møtet gikk vi litt mere gjennom hvem som gjør hva under NC-1, kiosken tar Kjell Vidar og kona, så da er den i trygge hender.

                            Det vi manglet var en som kan fridykke etter sunkene båter, og i og med at du ikke var tilstede på møtet, så fikk du tildelt den jobben

                            Videre hadde vi besøk av Jon Bergstrøm som driver Pro-Racing i Strømsfoss her i Østfold. Han hadde også med seg Jan Erik Finstad som tidligere drev RC- Racing. Gutta hadde med seg litt Zenoah motorer, stempler og sylindere og delte også ut bilder av den ny litt mye omtalte, her på forumet, Zenoah 30,5ccm. motoren som en av gutta i ØMBK hadde bestilt. Jan Erik har konstruert på bestilling mange heftige Zenoah motorer for rc-biler og fortalte en del om dette. Det er ingen hemmelighet at det er Imre som skal ha den nye motoren som her er omtalt og den skulle komme til Norge på torsdag i forrige uke. Mulig Imre har fått testet den allerede, men han er hvisnok aldri her inne på forumet, så vi må vel vente til sesongen er igang igjen, før vi vet hvordan den vil fungere.

                            Han skal jo stille med denne i 035, hvisnok med en båttype som heter Lazer, jeg kjenner ikke til båttypen, men forbinder Lazer båter med seilbåter, en slik båt har hvis vunnet en klasse under siste VM i Ungarn.

                            Ellers så viste Kai frem sin ny og nydelige Delta Force MK 2 med CMB 26 motor, bygget av Jørn, den karen kan bygge båter, utrolig flott var den. Gutta som skal til VM i år, er ikke redde for å satse, Kai bygger selv også en Anni skute med samme type motor.

                            Jarle hadde stortsett fått ferdig sin Anni med QuickDraw motor, strøken skute det også !

                            Det blir mange nye båter på vannet i år, så nå gjelder det å kjøre pent, så de har noe å reise til VM med
                            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                            Comment


                            • Ja nå gjelder det å bygge ny båt hvis en skal henge med. Om noen uker er sesongen igang igjen.

                              Ble det delt ut noen gratis vareprøver fra Zenoah-fabrikken da?

                              Lykke til videre med VM-forberedelsene Johnny. Blir spennende å se de nye båtene.
                              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                              sigpic
                              For n'te gang Sofus, trykk F5...

                              Comment


                              • Originally posted by harald1966 View Post
                                Ja nå gjelder det å bygge ny båt hvis en skal henge med. Om noen uker er sesongen igang igjen.

                                Ble det delt ut noen gratis vareprøver fra Zenoah-fabrikken da?

                                Lykke til videre med VM-forberedelsene Johnny. Blir spennende å se de nye båtene.
                                Du får ikke mye tid til å bygge nye båter Harald, for du må på fridykkerkurs og for alt det jeg vet, også kanskje på svømmekurs først !

                                Jepp, det ble delt ut en modda sylinder og stempel som Hilde tok vare på, og som skal være en premie eller loddes ut under NC-1, det blir kanskje noe å kjøre for, for oss Zenoah gutta ( og jente formannen) !
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X