Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mange takk.! Vi skal nedover på en runde,det er opplest og vedtatt,-men hvilken er noe usikkert ennå.
    Det var jo hyggelig å få innvitasjon.
    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

    Comment


    • Originally posted by Ken View Post
      Mange takk.! Vi skal nedover på en runde,det er opplest og vedtatt,-men hvilken er noe usikkert ennå.
      Det var jo hyggelig å få innvitasjon.
      Når du skal på løp må du jo delta på det aller aller aller beste arrangementet
      MVH

      Rudi Arnesen

      Comment


      • Originally posted by Rudi Arnesen View Post
        Når du skal på løp må du jo delta på det aller aller aller beste arrangementet
        Da håper jeg du bestiller bedre vær enn sist Rudi. Kutt ut regndansen siste uka får løpet!
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • hei ken, og velkommen i klubben,,

          Dere er også innvitert til buskerud rc båt klubbs nc 2, det går midt i drammen sentrum, så blir vell årets begivenhet, og det klart beste arrangemang,,,, velkommen skal dere være,
          thor asbjørn nielsen

          Comment


          • Originally posted by Ken View Post
            Takker for vellkomsten.

            Det høres bra ut att dere har fått kjørt litt båt.
            Jeg har faktisk et DF 53" skrog også som skal bygges,så det høres jo lovende ut att det kan være en god sjøbåt.!
            Heftige forhold skjønner jeg ut fra artikkelen der i Moss-avis.

            Her oppe er vi glad i offshorføre,men det kan jo bli for mye også.

            Gjennom hele vinteren satt vi og håpet på det skulle komme en byggeblogg på både Df 53" og Backlash.

            Regner med Jokko kommer inn med en aldrig så liten raport fra dagen.
            Hei Ken og Steve !

            Gratulerer og velkommen inn på " landslaget " både når det gjelder klubb og nærstående deltagelse i NorgesCupen Dette er ikke noe å være nærvøs for, det går fort over og det er bare å bruke hue, så går det bra

            Kult at Ken og Steve har tenkt å kjøre løp til sommeren, dere skulle jo prøvd å fått med dere Wiggo også. Jeg har jo handlet med dere alle tre og ser at dere to, Ken og Steve, nå har tenkt å kjøre 027 og hydrogas 27, da mangler dere bare hver deres 035 skute, og der har jeg jo to flotte Nodd V-180 å tilby til pengesterke nordlendinger, og jeg tilbyr personlig levering på dørene deres i Harstad hvis dere kjøper begge to Wiggo skulle ha den ene, men ombestemte seg i siste liten og valgte heller å bruke penger på å bytte til ny campingvogn, men han kommer vel kanskje tilbake når han har fått feriepenga, men enn så lenge, er begge to ledige til dere

            Handel eller ikke, jeg gleder meg iallefall uansett til den dagen dere skal ha NC-runde oppe hos dere i Harstad, jeg kommer garantert, så sant jeg lever Det er flaut å være normann på 63 år og aldri ha sett midnattsola live, har aldri vært lengre nord enn til Steinkjer, der gjorde jeg min verneplikt.

            Så til deg Ken, du ber om en rapport fra meg vedrørende dagen og første testkjøring for sesongen ved Sæbyvannet, og her har du den :

            Etter at 10-12 personer hadde en runde på et kvarterstid med hageriver på vårt ny øvre telt område med en fantastisk utsikt over kjørearenaen, skulle noen nye farkoster testes. Det ble ikke lagt ut bøyer fordi det var for store bølger og urolig på kjøreplassen.
            De som var tilstede i dag var Hilde, Kai, Leif, Herman, Stig, Ole-Bjørn, Jarle, Jon Vidar med familie, Anders med far Dag, Harald og meg selv, håper at jeg ikke har glemt noen Jeg må jo nok en gang få skryte av vår fantastiske formann Hilde som også i dag, som forrige lørdag, stilte opp med de nydligste smørbrød og nybakte skolebrød, det er formann det, ingen over, ingen ved siden.......

            Vi var kun fem som hadde båtene på vannet, for å være ufin og begynne med meg selv først, så fikk jeg kjørt noen runder med min to år gamle Spike. Den stoppet for meg tre ganger og jeg vet ikke hvorfor, men jeg regner med at den liker surt vindvær, blåst, høye bølger og iskaldt vann like dårlig, som eieren

            Vårt ny medlem Jon Vidar kjørte med sin Thunderbolt som han hadde kjøpt brukt i løpet av vinteren, han husket ikke helt hvor den kom fra, men jeg tror det er den båten som tidligere var hvit og gikk med NSB reklame. Det var ikke akkurat noe katteføre i dag, så det hoppet og spratt.

            Så var det Kaptein Larsen sin tur, eller Jarle som vi vanligvis omtaler han med, eller Syversvollen`s store sønn. Han har etter sitt hvileår vendt tilbake til ØMBK. Han liker å ha bøyer på vannet og og kalles også oss to imellom for, SPOR 1 Han har brukt hvileåret godt og bygget en nydelig og helt ny Delta Force Allihator med ny QiuckDraw motor. Med lånt propell en 7016/3 blader fra undertegnede, da importøren var utsolgt, han kjørt inn motoren og det meste ser ut til å fungere meget bra.

            Vår nye lovende juniorkjører Anders, som startet opp i fjor, stilte også med helt ny båt bygget av pappa Dag. Dette er en Delta Force 90 MK 2 med en CMB 26 motor. Denne båten er et min mening og etter det jeg kunne oppservere, veldig riktig bygd og gikk veldig bra.

            Så var det tid for den hjemskremte amerikaner, Harald. Han har også brukt vinteren som veldig mange andre til bygge en ny Delta Force Allihator med sin brukte QuickDraw motor fra sin gamle Rico. Harald sparer aldri på kruttet, og det gikk utrolig fort i medvind Jeg spurte han om hvilken type propell han kjørt med, men som vanlig viste han ikke det, men påsto at det var en helt feil propell

            Min konklusjon etter det jeg har sett av nye båter på vannet i dag i ekstremt store bølger og husk at det gjenstår for alle å teste ut mye mere før alt er i vater, er at det var Delta Force 90 MK 2 båten til Anders som taklet dagens vær desidert best av alle sammen. Den bare skar igjennom bølgende og han greide å holde mye høyre hastighet, enn de andre båtene i motsjø. Det overasker meg ikke at dette funker så bra, for vi så alle at Kjell Gunnar med tilsvarende båt og motor under forskjellige værforhold i fjor, kjørte fantastisk og vant 4 av 5 NC-runder. Dag fortalte meg også at Jørn hadde merket av i railsen hvor motorfestene skulle monteres, vi vet at de gutta har peiling

            Min egen ny Delta Force Allihator er ikke ferdigstilt enda, men jeg har en av de gamle Delta Force 90 som jeg har kjørt mye med de to siste årene og er veldig fornøyd med, men jeg er iallefall ikke i tvil, jeg skal også ha meg en Delta Force 90 MK 2., hva det blir oppi, får vi se på

            Til Ken og Steve Det er hos ØMBK det foregår og det er der alt er best, derfor arrangerer vi opptil flere NC-runder i året, med størst deltagelse og må ofte låne ut banen til dårligstilte klubber uten egent kjørevann Vi har også den penest formannen og pleier nesten uten unntak å arrangere NC-1, altså CLUB NUMBER 1
            Last edited by jokko; 1 April 2012, 01:34.
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • Hei jokko. Ser veldig frem til å dra nedover til Sør-Norge å kjørt båt med dere... Har foresten begynt å jobbe i Holmestrand. Så på en eller annen måte må jeg få sendt båten sørover slik at jeg får trent litt i helgene som jeg har fritt.

              Comment


              • Originally posted by steve larsen View Post
                Hei jokko. Ser veldig frem til å dra nedover til Sør-Norge å kjørt båt med dere... Har foresten begynt å jobbe i Holmestrand. Så på en eller annen måte må jeg få sendt båten sørover slik at jeg får trent litt i helgene som jeg har fritt.
                Det er flott Steve, når du har fått båtene dine nedover, så er det bare å sette seg i bilen og kjøre til Horten. Derfra tar du ferge til Moss, så er det ca. 2,5 mil å kjøre til vår kjøreplass ved Sæbyvannet ved Svinndal
                Du har mitt mobilnummer, så der er bare å ringe hvis det er noe du lurer på under veis

                Du er hjertelig velkommen
                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                Comment


                • Ja jeg har nummeret ditt. Drar på jobb igjen 10/4. Så kanskje jeg kommer bortover allerede Søndag 15/4 Med eller uten båt. Bare for å kikke litt på hvordan dere har det Hvis dere skal trene den helgen?

                  Comment


                  • Originally posted by steve larsen View Post
                    Ja jeg har nummeret ditt. Drar på jobb igjen 10/4. Så kanskje jeg kommer bortover allerede Søndag 15/4 Med eller uten båt. Bare for å kikke litt på hvordan dere har det Hvis dere skal trene den helgen?
                    Det er flott Steve, men husk at vi kjører på lørdager fra Kl. 10-16. Vi kjører også på onsdager i uker med partall, da kjører vi fra Kl.16 og som regel til Kl. 21 hvis det er lyst, vi har dessverre ikke midnattsol !
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • Trivelig lesning her.!

                      Takk for tillbudet Jokko,men jeg har innvestert så mye i vinter på RC-fronten att budsjettet er nokså labert akkurat nå.Det hadde jo vært hyggelig med personlig levering på døra,og så hadde du fått deg en tur nord for polarsirkelen.Jeg har opplevd midnattsola ca.40 ganger,-og det er like herlig hver gang.!!

                      Midt på sommeren 2010.var vi faktisk 3.stk som hadde båter.En v-bunner og to katter.Da hadde vi ett skikkelig treff over en helg med strålende vær, hvor vi hadde rigget oss til med hustelt,partytelt og alt av verkstedmateriell og deler som måtte til for å holde det gående.
                      God mat og drikke hadde vi også.

                      Vi kjørte til langt på natt.Sola var bare litt lav en times tid bak ett fjell før den kom opp igjend for fullt ca 01.30.
                      Den lille stunden sola var litt lav,så koset vi oss rundt bålet mens vi ventet på neste "heat".Klokka var vell ca.03.00 natt til lørdag når vi avsluttet kjøringen å tok kveld.

                      Det er ikke lett å få sove når sola bare blir sterkere og sterkere fra 03.og utover,så den først sto vell opp allerede etter ett par timer og dro ut med hentebåten for å kjøle seg ned og for å se om det ble ørret til frokost.
                      Vi kjørte mye båt den helga,men det ble tidlig kveld,natt til Søndag for da var vi temmelig sliten.

                      Samtidig er det jo flott når det er mørkt om kvelden og det er varmt ,slik som dere har mange dager av i sommerhalvåret.

                      En mann i sin beste alder bør vurdere en tur oppover.
                      Hvis du svinger forbi her i sommer så vil vi ta deg og kona med på sightseeing her i området.

                      Det var en flott og detaljert rapport du kom med fra gårdagen.

                      Ps.Dere må ikke lære bort noen knep til Steve når han kommer innom dere på trening.Han er en liten luring den der karen.
                      Han kommer til å spørre å grave om all mulig...hehe

                      Mange takk for innvitasjonen alle sammen.!
                      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                      http://www.arcticrc.no/

                      Comment


                      • Det ser ut som om du allerede har skaffet deg en bra båtstall Ken. Da er det bare å trene litt ekstra og så melde seg på NC-1, så er du igang. Å kjøre løp er hundre ganger morsomere enn trening.

                        Jokko, grei oppsummering av gårsdagen det der. Klarer du få ferdig Alligatoren nå i påsken slik at vi kan kappkjøre neste helg, eller hva er det som trekker ut?
                        De båtene du har i stallen nå er vel forlengst klar for finn.no?
                        Hvilken motor skal du sette inn i DF'n?
                        Før du begynner å handle inn flere skog er det vel fornuftig å bygge ferdig det du har liggende?
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • Hvis det er noen som vil ha resepten på DF Annihilator med CMB 26 så kan de kontakte meg pr. mail
                          Det ligger også noen bilder på min facebook side. Her blir det antakelig fyllt på med bilder etterhvert.

                          Det er i dag sendt mail til formenn i klubbene som er underlagt NMSBF med tilbud på en rekke DF skrog.
                          Tilbudet er gjeldende for medlemmer i NMSBF, regner med formennene formidler dette videre til medlemmene i respektive klubber.
                          Jørn Markset

                          Lindesnes Modellbåt Klubb

                          Comment


                          • Et tips hvis dere trenger motor til DF'n.
                            Jeg har bestilt en QD Pioneer som reservemotor til Allihilatoren. Prisen er nå redusert til $600.
                            Dette inkluderer motor og tuned pipe.
                            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                            sigpic
                            For n'te gang Sofus, trykk F5...

                            Comment


                            • Hadde egentlig ikke tenkt å avsløre dette enda, men siden sesongen i år kommer såpass tidlig så skal jeg avsløre en aldri så liten nyhet for dere.

                              I snart et år har jeg jobbet iherdig for å få til et brukelig alternativ til de motorene vi i dag har å velge mellom. Jeg syntes det var på tide med noe skikkelig High Performance. Og iløpet av uken som kommer presenteres en 26,8ccm 2 sylindret 90 graders V-motor. Motoren har digitalt styrt innsprut, elektronisk tenning og er en miniatyr utgave av en Kawasaki motorsykkelmotor. Produsenten er også Kawasaki, men den vil markedsføres under et annet merke som også tilhører Kawasaki. Navnet får dere vite når den lanseres.
                              Nå er det sikkert mange som lurer på specs, pris osv. Motoren yter i benk rett under 12hk ved 14,500 rpm. Den er meget kompakt og passer fint mellom 5" rails. Prisen vil ligge på rundt $1,000. Den kommer ikke med snorstart men istedet et reimhjul for el.start. Inkl. i prisen er et "2 til 1" eksosanlegg. Dessverre er det ikke noen støydemping i dette, så en etterdemper må nok brukes for å komme innenfor grensen i racing.
                              Nå er det sikkert en del som lurer på hvorfor ikke noen slik info har lekket ut tidligere, og tro meg; dette har vært vanskelig å holde på!!! Men som initiativtaker til dette prosjektet syntes jeg det var greit å ikke nevne noe før vi hadde noe klart.
                              De første 2 motorene er allerede i hus, og produksjonen i Japan er igang på den første serien på 200 stk.
                              OFF TOPIC Racing vil være forhandler for Europa og USA. HOR vil være distributør i Østen og Australia.
                              Kostnadene til R&D er delt mellom Kawasaki, HOR og OFF TOPIC. Og dette har blitt DYRT, så jeg er glad vi endelig er i mål nå.

                              Legger ved et par bilder her som en teaser, så skal dere få se den i action på vannet ganske snart.
                              Enjoy!

                              EDIT; Ja, det var "dessverre" en liten aprilspøk, men hadde jeg vært stinn av kroner, så skal jeg love dere at den hadde sett dagens lys, ja! Bare tenk dere lyden av en slik!
                              Last edited by JohnnyStingray; 1 April 2012, 21:17.
                              I`m BACK!

                              Comment


                              • Vet ikke hvorfor, men jeg får ikke lastet opp bildene!?!?
                                I`m BACK!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X