Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det er Lancer 55", ikke Lazer fra AC! Denne ble nr 4 i VM 2010, med en M&D cast 26ccm motor i O-35. Utrolig lekker sak, og går veldig pent og stabilt, selv mot store Nodds.
    I`m BACK!

    Comment


    • Originally posted by JohnnyStingray View Post
      Det er Lancer 55", ikke Lazer fra AC! Denne ble nr 4 i VM 2010, med en M&D cast 26ccm motor i O-35. Utrolig lekker sak, og går veldig pent og stabilt, selv mot store Nodds.
      Du har nok helt rett i dette Jon Jeg hadde med meg Imre og Ole Petter inni den gamle båtbilen min med radioen på, skiboks på taket og nye pigghjul, samtidig som jeg hører dårlig fra før Lancer kan fort bli til Lazer da, see..... Må jo i den sammenhengen også fortelle at når vi skulle kjøre hjemmefra hos Ole Petter til møtet, så oppdaget jeg at jeg hadde hatt mus i bilen Musa hadde spist et stort hull i et ullteppe som lå på høyre forsete. Hunden til mor pleier å ligge på dette hvis hun er med far på tur i båtbilen. Hunden er av en art som opprinnelig er en rotte fanger, så det var synd hun ikke var med, men det er i allefall den eneste musa jeg har hatt i passasjersetet i den bilen........
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • Originally posted by jokko View Post
        Du har nok helt rett i dette Jon Jeg hadde med meg Imre og Ole Petter inni den gamle båtbilen min med radioen på, skiboks på taket og nye pigghjul, samtidig som jeg hører dårlig fra før Lancer kan fort bli til Lazer da, see..... Må jo i den sammenhengen også fortelle at når vi skulle kjøre hjemmefra hos Ole Petter til møtet, så oppdaget jeg at jeg hadde hatt mus i bilen Musa hadde spist et stort hull i et ullteppe som lå på høyre forsete. Hunden til mor pleier å ligge på dette hvis hun er med far på tur i båtbilen. Hunden er av en art som opprinnelig er en rotte fanger, så det var synd hun ikke var med, men det er i allefall den eneste musa jeg har hatt i passasjersetet i den bilen........
        Lancer ja det va noe annet ja, kikket litt på diverse videoer av denne båten på youtube...
        fine kjøreegenskaper i svinger og maksfart på sletta. har tro på denne hvis den blir riktig satt opp.

        Comment


        • Her er Marc`s story om båt og VM
          http://www.modelgasboats.com/2010_Naviga_FSR_World_Championships/
          I`m BACK!

          Comment


          • Mon tro om det er en av våre venner her på forumet i et av disse???
            I`m BACK!

            Comment


            • Tjena Jon du har helt rätt:
              Det är en både vänlig och trevlig galning, som brukar skriva här på forumet,
              Han rattar sista "Vingen".

              Ett smygfoto på en nerstrålad och förädlad vapen-missil som han strax tar under sina vingarna, - så nu kan han bomba sig fram också.


              Click image for larger version

Name:	Secret J.jpg
Views:	1
Size:	27.4 KB
ID:	776653
              Last edited by jokerracing; 25 February 2012, 10:40.
              Whiplash GV/QD25HT. Insane G4 Mobster/QD25HT. Hydro VX RCMK RX254. Jannini 58"/QDP26
              Speedcraft G3 Zen260, X-Craft 53" QDP26, T-Rex QDP26, CrackerBox 254Evo www.umeaak.se

              Comment


              • Det ser ut som Rille kjører både Viggen og Lancer 55
                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                Comment


                • Originally posted by jokko View Post
                  Det ser ut som Rille kjører både Viggen og Lancer 55
                  Jokko,,,,,,,Nog för att jag börjar bli till åren och har tidigare flugit Viggen men det är Jas flygplan på filmen!

                  Nä,,,,, vi (jag) i Team UtopiaRacing har inte den äran att förfoga över en Lancer. Båten på bilden är en "Jannini", som är en variant av "Rillini'n" (som under 2011 klarade sig ganska bra i O-35 klassen) som kommer ifrån "Oldini'n". Båten på bilden kommer inte att köras av mig.

                  Utopia Racing's "Black Ops" arbetet fortgår, inhämta senaste utgåvan av X-files så kan ni läsa där


                  Rille

                  Comment


                  • Helt rätt Rille, Än har Du inte nån "Jannini" 58".
                    Men - om jag känner dig rätt, så blir det nog en "Jannini" då suget tränger på, skulle jag givetvis ha skrivit. Hehehe.

                    Hörs.
                    Whiplash GV/QD25HT. Insane G4 Mobster/QD25HT. Hydro VX RCMK RX254. Jannini 58"/QDP26
                    Speedcraft G3 Zen260, X-Craft 53" QDP26, T-Rex QDP26, CrackerBox 254Evo www.umeaak.se

                    Comment


                    • Vem är det som bygger tre eller fyr bladiga proppar av två blad. Vem gör/säljer dom?

                      Rille
                      Last edited by Rille; 28 February 2012, 04:41.

                      Comment


                      • Klar for VM...

                        Ja, da er endelig en løsning for boforholdene under VM i boks, og samtidig de NC-rundene vi har planlagt.
                        Vi fant ut at hver tur her i Norge koster oss ca. kr. 2,500-3,000 bare i overnatting (ofte mer). 5 NC runder = mye penger for ei god seng. Og VM i 8-10 dager...enda mer peng... Hver år samme greia = fryktelig mye peng.
                        Løsningen ble til slutt en bobil. Spesialinnredet og bygget i Italia på egne specs. Vi ønsket også å være forholdsvis miljøvennlige, så en det ble ikke neon V8`er i denne.

                        Dere får her for første gang se vidunderet! Håper dere liker det!

                        PS: Fargen er bare grunning enda. Team-farger vil den få når den blir overlevert oss.

                        I`m BACK!

                        Comment


                        • Utrolig tøff, der ligger du på mekkebordet Jeg tror jeg kjenner frua di så godt nå Jon, at hvis du kjøper deg en slik, så får du hobbyen for deg selv
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • Det skulle vel bli en relativ høy prosentandel av budsjettet hvis du bestiller med lakkering etter eget ønske vil jeg tro...men tanken er slett ikke dum..
                            Odd-Erik Kanth-Lundem
                            www.oms-p.com

                            Comment


                            • Originally posted by Rille View Post
                              Vem är det som bygger tre eller fyr bladiga proppar av två blad. Vem gör/säljer dom?

                              Rille
                              Det ser ikke ut som det er noen som vil svare deg på dette, Rille ! Jeg er relativt fersk i dette gamet, men mener å huske og ha hørt at Leif Rasmussen lagde slike selv for egent bruk for noen år siden. Jeg har også hørt at Orbit Norsk i Moss laget slike, men har sluttet med dette, da hvisnok leverandøren av propellene gikk konkurs.

                              Det er sikkert flere av gutta som er her på forumet som vet mye mere om dette enn meg, så det hadde vært fint hvis Leif eller noen andre kunne ha kommet med en kommentar her !

                              Den store leverandøren av propeller i Norge i dag, er Trond Nilsen i Nilsen Racing Products, men jeg vet ikke om Trond noen gang har bygget om propeller. Du får legge inn et svar du også Trond, for vi vet at du pleier å lese litt her inne !

                              I Norge pleier vi mest å kjøre med propeller som vist på bildet, turbinpropeller, noe for en jagerflyger !
                              Last edited by jokko; 1 March 2012, 10:51.
                              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                              Comment


                              • Originally posted by Rille View Post
                                Vem är det som bygger tre eller fyr bladiga proppar av två blad. Vem gör/säljer dom?

                                Rille
                                Vet ikke hva du er ute etter, men her har de det nesten alt av det som trengs når det gjelder propeller.
                                We supply a large range of model boat propellers. Most propellers are made to order however we do keep a selection of popular scale props.
                                N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                                MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X