Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Are17 View Post
    Vet ikke hva du er ute etter, men her har de det nesten alt av det som trengs når det gjelder propeller.
    http://www.prop-shop.co.uk/index.php..._section=store
    Tack för dina svar, det jag undrade var om jag har en ex, en 2-bladig Octura prop som bara görs i 2-bladigt utförande och vill ha en likadan fast 3-bladig. Är det någon som bygger ihop sådana proppar?

    Rille

    Comment


    • Fant et film klipp av et race med noen fete 'Whiplasher' Her er det racing så det holder
      2 fast 4 U - kanskje.....

      Comment


      • Originally posted by Helge Simonsen View Post
        Fant et film klipp av et race med noen fete 'Whiplasher' Her er det racing så det holder
        http://hydroplanequebec.com/2011/11/...and-prix-2011/
        Lurer i den forbindelse om det hadde funket eller om noen båter har gyro koblet opp i mot tilting av propell,vil det fungere?
        Stig Bekkhus 1958

        Comment


        • Originally posted by Bekkhus View Post
          Lurer i den forbindelse om det hadde funket eller om noen båter har gyro koblet opp i mot tilting av propell,vil det fungere?
          Tror ikke ville funket. Båten 'flyr' over vannet og en må være god til å 'lese' sjøen for å være i forkant av det som kommer , mulig det kunne funket med en vinge/flaps som kunne motvirket løftet om en kommer for høyt , men tipper at det selv da ville være for sent. En må nok stole på egne evner og risiko
          2 fast 4 U - kanskje.....

          Comment


          • Kom over en side med noe som kanskje er interesant for flere enn meg; en knøttliten og enkel GPS, som logger max. hastighet, snitthastighet, høyde (interesant for fly...) og tilbakelagt distanse. Denne er så liten at du tilogmed får plass til den i en A-hydro (3,5 hydro) eller f.eks en gas sporthydro hvor det vanligvis er vanskelig å få plass til en Garmin E-trek eller lignende.
            Koster $109 inkl. shipping worldwide. Med dagens utrolig gunstige kurs blir det kun 612 nkr.



            I`m BACK!

            Comment


            • Originally posted by JohnnyStingray View Post
              Kom over en side med noe som kanskje er interesant for flere enn meg; en knøttliten og enkel GPS, som logger max. hastighet, snitthastighet, høyde (interesant for fly...) og tilbakelagt distanse. Denne er så liten at du tilogmed får plass til den i en A-hydro (3,5 hydro) eller f.eks en gas sporthydro hvor det vanligvis er vanskelig å få plass til en Garmin E-trek eller lignende.
              Koster $109 inkl. shipping worldwide. Med dagens utrolig gunstige kurs blir det kun 612 nkr.



              Hei jon, Har du tenkt å kjøpe en sånn gps? genial størrelse på den.
              Si ifra hvis du bestiller for da vil jeg også ha en...

              Comment


              • Jeg har en slik.
                Har testet den opp mot både Garmin og EagleTree GPS og den måler riktig.
                Litt kludrete å lese av men ellers grei.
                Ja og den er ikke vanntett på noen måte....
                Anbjørn
                Bygger O-35 båt.
                Ellers seriøst ute av tellinga.

                Comment


                • Originally posted by Anbjørn View Post
                  Ja og den er ikke vanntett på noen måte....
                  Kansje "Ballong trikset" vi funke for det problemet?
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • Joda, for all del, men da blir den jo ennå mere travel å lese av.
                    Jeg bruker min kun for FE så da er vannmengden som regel noe begrenset.

                    Originally posted by john_erlingbakke View Post
                    Kansje "Ballong trikset" vi funke for det problemet?
                    Bygger O-35 båt.
                    Ellers seriøst ute av tellinga.

                    Comment


                    • Tett radioboks med tapet lokk, så skulle det vel ikke være noe problem.
                      I`m BACK!

                      Comment


                      • Hei. Greier den GPS data logger å ta imot signal igjennom Kevlar?

                        Comment


                        • Originally posted by steve larsen View Post
                          Hei. Greier den GPS data logger å ta imot signal igjennom Kevlar?
                          Kevlar pleier aldri å medføre problemer, men karbon er et "ledende materiale", så der kan det nok muligens medføre forstyrrelser(?). Dog gikk det bra med en Garmin i Hilde`s "Her Highness" karbon Rico når vi testet gps i den en gang.
                          I`m BACK!

                          Comment


                          • Takk for svaret. jeg har en båt som er bygd i Kabon/Kevlar. Den har jeg problemer med å få malt med en garmin GPS. Har fått det målt 1 gang av 8-10 ganger

                            Comment


                            • Ny hentebåt hos ØMBK !

                              For 2012 sesongen har ØMBK anskaffet seg en ny type hentebåt som skal testes ut under NC-1 2012. Her er noen spionbilder tatt en sen høstdag i 2011 under testing på Sæbyvannet. Konstruktør og designer er den verdens - og velkjente Leif Rasmussen som vanligvis ikke vil omtales med fullt navn, men med denne mega konstruksjonen av en riktig skala taubåt, så tillater jeg meg å bruke fullt navn. Taubåtens navn er Bamse og er Veritas godkjent og registrert i Det Norske Skipsregistret under navnet BAMSE med base i Stavanger under rederiet BB, eller Buksering & Berging, som det står for. Den er også forsikret i Loyds i London, for et ukjent beløp !

                              Det ligger utrolig mange arbeidetimer bak denne kreasjonen som veier ca. 75 kg.( altså ca. 5 komplette Nodd V-180 ! ) og som drives av en elekrtrisk motor fra en tidligere rullestol ! Propellen er på størrelese med en 5 HK Yamaha påhengsmotor !

                              Hvis man også ser nøye på bildene, vil man se at vår tidligere Formann Jon Ertnes har møstret på som dekksgutt etter at han ble degradert som Formann i ØMBK og måtte overdra formannsvervet til sin kone Hilde, som vi nå har store forventninger til ! Hun driver oss nå under mottoet " ordnung must sein ", mulig at noen av dere ikke vet hva dette betyr, men før dere reiser til VM i Tyskland, bør dere lære dere dette, for der nede er det meste i vater, akkurat som det nå er i ØMBK !

                              Noen som slår denne hentebåten ?

                              For ytterligere tyskopplæring for dere som skal kjøre VM i Tyskland, kan vi jo dra noen tyske gloser/gramatikk som det kan være greit å ta med seg til Tyskland: Ich bin, do bist, er sie est ist, wire sint, sie sindt og an, auf, hinter, in, uber, unter, vor und switzen !
                              Hvis dere gutta skulle komme til et hus hvor det lyser et rødt lys i vinduet, så betyr det at det er ledig ! Det er bare å gå inn, men det koster noen euro, og da holder det bare å si: Ich liebe dich, god tur !

                              Til Stein T. som jobber i Sveits, er moderator her på forumet og bor i Tyskland: Jeg vet at det er noen skrivefeil her, men jeg mangler tødler på pc`en og det er ca 45. år siden jeg fikk min tyskopplæring og har ikke praktirisert det noe særlig etter dette, så det er vel ikke så helt gæli, håper jeg ?
                              Last edited by jokko; 10 March 2012, 10:34.
                              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                              Comment


                              • Originally posted by jokko View Post



                                Til Stein T. som jobber i Sveits, er moderator her på forumet og bor i Tyskland: Jeg vet at det er noen skrivefeil her, men jeg mangler tødler på pc`en og det er ca 45. år siden jeg fikk min tyskopplæring og har ikke praktirisert det noe særlig etter dette, så det er vel ikke så helt gæli, håper jeg ?
                                Sehr gut Jokko! Äëö. Ser du har erfaring fra Red Light district
                                Stein Tumert N-217
                                Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                                CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X