Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by benbeni View Post
    Men et par ting til når vi først er i gang.. Spurte om det tidligere i tråden men fikk ikke noe svar

    1) Skal kjøpe et slikt batteri: http://fgshop.1zone.dk/radio_gear/ba...rypack_en.html

    Men må jeg ha en slags overgang der til batteriet? Er ikke samme stikk som jeg har nå..


    2) Burde jeg vente også kjøpe RN potte før jeg kjøper noen ny motor?

    Takker!
    1 - Se på mottakeren din hvordan batteriplugg det er der. Om det er av en annen type så lodder du bare på ledningen fra det gamle batteriet og isolerer med krympstrømpe eller montørtape.

    2 - Sure as hell!!
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

    Comment


    • 1) Hmm.. Jeg hadde nå tenkt meg å ha det gamle og da.. Sånn i reserve.. Er det ingen mulighet å få noe som passer? Er vanlig sånn liten sort "3-stikk" kontakt

      2) Okay!!
      Ingenting for øyeblikket.

      Comment


      • Originally posted by benbeni View Post
        1) Hmm.. Jeg hadde nå tenkt meg å ha det gamle og da.. Sånn i reserve.. Er det ingen mulighet å få noe som passer? Er vanlig sånn liten sort "3-stikk" kontakt

        2) Okay!!
        Men er batteripluggen din av samme type som servoene har? Isåfall så passer dette batteriet.
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • Originally posted by benbeni View Post
          Men et par ting til når vi først er i gang.. Spurte om det tidligere i tråden men fikk ikke noe svar

          1) Skal kjøpe et slikt batteri: http://fgshop.1zone.dk/radio_gear/ba...rypack_en.html

          Men må jeg ha en slags overgang der til batteriet? Er ikke samme stikk som jeg har nå..


          2) Burde jeg vente også kjøpe RN potte før jeg kjøper noen ny motor?

          Takker!


          1. Ja det passer skulel det ikek gjøre det tar du med deg bilen til ei hobbysjappe så de kan hjelpe deg. med å finne en adapter som passer.
          det beste du kan gjøre er å ta med deg bilen til ei obbysjappe så spørre om råd. det er kul i hampen å forklrer alt for en person som overhode ikke ser ut til å kunne ta inn informasjon å lagre den. dette er vel 3. gangen du spør om det batteriet passer i din bil.


          2. dette er andre gang du spør om dette også å du har fått svar av forskjellige personer før JA KJØP TRIMPOTTA FØRST.

          det er greit å spørre å alt det der men det er da måte på.
          du minner meg litt om han fjomsen fra ffjordland reklamen som overhode ikke klarer å bestemme seg.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • HMMM!!
            Jeg kan ikke se noen sted der jeg får svar på de spm.............
            Kan du sitere det???????

            1. Jeg spør ikk om den passer i min bil, men om jeg trenger noe pga STIKKET PASSER IKKE TIL MIN!

            2. Og jeg får aldrig svar på om jeg burde vente med å kjøpe RN FØR jeg kjøper motor!!!

            Men takk for svar.......................................
            Ingenting for øyeblikket.

            Comment


            • Originally posted by benbeni View Post
              HMMM!!
              Jeg kan ikke se noen sted der jeg får svar på de spm.............
              Kan du sitere det???????

              1. Jeg spør ikk om den passer i min bil, men om jeg trenger noe pga STIKKET PASSER IKKE TIL MIN!

              2. Og jeg får aldrig svar på om jeg burde vente med å kjøpe RN FØR jeg kjøper motor!!!

              Men takk for svar.......................................
              Hva er egentlig så kritisk med å enten ha potte eller ikke før du kjøper motoren? Dette er jo ene og alene på dine premisser. Motoren kan godt kjøres med originalpotte før den påsettes trimpotte. Ikke noe problem det. Bestil RN potte nå så står du i køen ihvertfall.

              Med mottakeren din skal du ha fått med en av\på bryter. Denne bruker standardkontakter både for strøm inn i bryteren (batterisiden) og strøm ut av bryteren (inn i mottakeren). Noen slike kontakter har en liten kant som gjør at de ikke passer i hvilken som helst mottaker. Her kan du bare bruke tennene eller avbiter og bite denne kanten av.

              Eller du kan gjøre som jeg gjør;

              Bestem deg for en standardkontakt du vil bruke til bilen. Jeg bruker Tamiyaplugg. Du får kjøpt løse med ledning ferdig påstøpt eller du kan lage dette selv. Lodde en hunnkontakt på batteriet og en hannkontakt på ledningen som går til strømbryteren og ledningen til laderen. Dette er den pluggtypen som elektrobiler bruker.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • kjøp trim potte først.

                å sette på et trimkit for så å kjøre med standfard potter blir som å erstatte. den originale potta på original motoren med bensin slange.

                det går garantert som dritt i kram snø.

                skal man trimme en motor må den ha tilgang på mer luft/bensin og den må kunne kvitte seg med mer uforbrent luft/bensin.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • Originally posted by Crazy beetle View Post
                  kjøp trim potte først.

                  å sette på et trimkit for så å kjøre med standfard potter blir som å erstatte. den originale potta på original motoren med bensin slange.

                  det går garantert som dritt i kram snø.

                  skal man trimme en motor må den ha tilgang på mer luft/bensin og den må kunne kvitte seg med mer uforbrent luft/bensin.
                  Er enig i at man først skal kjøpe potte, men er ikke akkurat enig i det du sier her. Man får mere effekt med en reed motor med original potte enn en 26cc original motor med effekt potte.
                  Likeså med 23cc vs 26cc

                  Så hvis du vil bruke pengen på sylinder kit før effektpotte så er ikke det så dumt.
                  Man får dog følelsen av at motoren går enda bedre enn den gjorde pga lyden med potte men er helt klar mere effekt men ikke så mye som lyden gir inntrykk av.

                  Comment


                  • Originally posted by freddy85 View Post
                    Er enig i at man først skal kjøpe potte, men er ikke akkurat enig i det du sier her. Man får mere effekt med en reed motor med original potte enn en 26cc original motor med effekt potte.
                    Likeså med 23cc vs 26cc

                    Så hvis du vil bruke pengen på sylinder kit før effektpotte så er ikke det så dumt.
                    Man får dog følelsen av at motoren går enda bedre enn den gjorde pga lyden med potte men er helt klar mere effekt men ikke så mye som lyden gir inntrykk av.



                    du kan få mer effekt av å sette på en sylinder sats men du får ikke ut full effekt.

                    sammen med sylinderkittet MÅ det monteres en forgasser som klarer å levere mer en den originale. et hjelper lite å sette på en sylinder som øker motoren s puste evne når den går rundt å er astmatiks fordi den ikke klarer å dra inn nok. elelr at den ikek klarer å kvitte seg med avfallet. ei tuned potte til en 2 takter er ikke bare et rør
                    den er nøye avstemt.
                    ei trimpotte som f.eks RN gir nok en større effket økning på en elelrs standrd motor en den gjør på en som er trimma. det er mange parametre som spiller inn på konstruksjonen av ei potte.

                    for enkelte vil kanskej det å montere ei skikkelgi trimpotte gjøre hele forskjellen å man trenger ikke å trimme noe mer.

                    for å sid et rett ut så er det mye POWER i et 27,02 reed kit å det krever sin mann å kontrolere bilen.
                    det kan nok for enkelte være alt for mye.
                    uten rett opp sett på bilen blir det ustyrlig.
                    Last edited by Crazy beetle; 20 May 2008, 11:32.
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                    alt under 1200 cc er en startmotor.
                    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                    Comment


                    • Originally posted by Crazy beetle View Post
                      du kan få mer effekt av å sette på en sylinder sats men du får ikke ut full effekt.

                      sammen med sylinderkittet MÅ det monteres en forgasser som klarer å levere mer en den originale. et hjelper lite å sette på en sylinder som øker motoren s puste evne når den går rundt å er astmatiks fordi den ikke klarer å dra inn nok. elelr at den ikek klarer å kvitte seg med avfallet. ei tuned potte til en 2 takter er ikke bare et rør
                      den er nøye avstemt.
                      ei trimpotte som f.eks RN gir nok en større effket økning på en elelrs standrd motor en den gjør på en som er trimma. det er mange parametre som spiller inn på konstruksjonen av ei potte.

                      for enkelte vil kanskej det å montere ei skikkelgi trimpotte gjøre hele forskjellen å man trenger ikke å trimme noe mer.

                      for å sid et rett ut så er det mye POWER i et 27,02 reed kit å det krever sin mann å kontrolere bilen.
                      det kan nok for enkelte være alt for mye.
                      uten rett opp sett på bilen blir det ustyrlig.
                      Jada er enig, bare at original potta begrenser ikke motoren SÅ mye som du tilsier.
                      Men hvis man monterer f.eks et reed kit med mye høyere turtall begrenser orignal potta mye mere men den er fortsatt mye sprekere enn en 26cc med trim potte selv med orignal potta påmontert

                      Comment


                      • Okay..
                        Men du CB sier at om man ikke har riktig utstyr så blir den ukontrollerbar..
                        Hva er det riktige utstyret? Er det snakk om bedre bremser/servoer eller gasser som du snakker om?

                        Åssen gasser må jeg ha hvis jeg skal oppgradere da?
                        Ingenting for øyeblikket.

                        Comment


                        • det er ike snakk om rikrig utstyr. det jeg mener er at uten rett justering av hjuloppheng blir bilen vanskelig å kjøre. med så mye krefter som det bor i en 27,2 reed motor.
                          det går vanvittig bra uten tvilå det er fryktelig moro når du først har fått justert inn bilen og lært deg å kontrolere den.

                          skivebremser foran er et MUST selv med original motor spør du meg.

                          belastningen på bilen øker å ting begynner å bli for svakt rett å slett.
                          alu deler må nå til rett å slett, hadde ikke tenkt å monter mer alu en det jeg har nå men har måttet krype til korset. nå blir det meste i alu. bortsett fra bære armer og noe få tin g til.

                          skal du oppgradere bør du minimum ha en Walbro wt668 eller aller helst en Walbro wt771. noen kommer sikkert til å anbefale deg wt813 den fiunker men jeg mener den er for stor.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment


                          • Originally posted by benbeni View Post
                            1) Hmm.. Jeg hadde nå tenkt meg å ha det gamle og da.. Sånn i reserve.. Er det ingen mulighet å få noe som passer? Er vanlig sånn liten sort "3-stikk" kontakt

                            2) Okay!!
                            Den du skal ha kalles for Futaba stik på FG Hobby. De selger begge typer



                            Den koster jo14 kr mindre også
                            Last edited by Arfo; 20 May 2008, 15:04.
                            1 Stk FG monster mye alu,1 Stk HPI Wheely King 4x4 crawler, 1 Stk Kyosho Mini-Z monster all alu.

                            Comment


                            • Der var den ja!!

                              Takker!
                              Ingenting for øyeblikket.

                              Comment


                              • Originally posted by Crazy beetle View Post
                                det er ike snakk om rikrig utstyr. det jeg mener er at uten rett justering av hjuloppheng blir bilen vanskelig å kjøre. med så mye krefter som det bor i en 27,2 reed motor.
                                det går vanvittig bra uten tvilå det er fryktelig moro når du først har fått justert inn bilen og lært deg å kontrolere den.

                                skivebremser foran er et MUST selv med original motor spør du meg.

                                belastningen på bilen øker å ting begynner å bli for svakt rett å slett.
                                alu deler må nå til rett å slett, hadde ikke tenkt å monter mer alu en det jeg har nå men har måttet krype til korset. nå blir det meste i alu. bortsett fra bære armer og noe få tin g til.

                                skal du oppgradere bør du minimum ha en Walbro wt668 eller aller helst en Walbro wt771. noen kommer sikkert til å anbefale deg wt813 den fiunker men jeg mener den er for stor.
                                hva har du byttet ut på bilen din med alu???
                                benny
                                Align t rex 500 pro
                                Baja 5b modified

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X