Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har ikke Jetpro livstid garanti da ?

    Comment


    • Originally posted by JonV View Post
      Har ikke Jetpro livstid garanti da ?
      Oginal: HPI potte, fulgte med i ss kittet
      Motoren er justert 100% bluggen er fin den, kan ikke mye men dette kan jeg he he he
      sigpicSavageX4,6 T-REX 500 DX7
      T-REX 600 N PRO GY401 "Super Chipmunk 120"

      Comment


      • denne potta.


        eller denne.




        det finnes jo flere altrnativer også. bare løp å kjøp.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • Shit det der så varmt ut Flyer5.. =p

          Men som sagt tidligre, sleng på orginal potta, og evnt. vent til RN potta til Baja kommer ut ( om du ønsker det råeste av potter ).

          Jeg har gått rundt med Baja'n min og fått et slag i potta bakerst, eneste som ble "ødelagt" var tuppen på potta.. Så er LAV kvalitet på den pipe'n.. !
          Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

          Comment


          • Driftstemperatur..?

            Noen som vet "normale" driftstemperaturen på 2 taktsmotorene som brukes i 1/5 biler?
            Eksempel min motor CY 30.5...
            Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

            Comment


            • Originally posted by Powerslave View Post
              Noen som vet "normale" driftstemperaturen på 2 taktsmotorene som brukes i 1/5 biler?
              Eksempel min motor CY 30.5...
              Bensin motorer er ikke så påvirket av temperatur som Ntro motorene.
              det er to helt forskjellige verdener.

              en nitro motor går bedre å bedre jo mindre bensin den får men blir også varmere.

              en besin motor vil begynne å fuske eller si BØØØØP BØØØØPPPP lenge før den blir så varm at den skjærer.
              har målt temperaturen noen ganger på min motor men den komemr skjelden over 636 grader. mye på grunn av kjølingen som kommer fra svinghjulet.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • Her kommer det helt an på hvor du måler tempen. Jeg sjekker jevnlig arbeidstemperaturen på min 30,5.
                På sylinderen ligger tempen mellom 110 og 145gC.
                På eksosmanifoil finner jeg tempen til å ligge mellom 450 og 600gC.

                Her er det store variasjoner mellom tomgang og "full gass". Mine snittverdier under røff kjøring ligger på ca 130C på sylinder og 530C på eksosport.
                sigpic
                HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                Comment


                • Originally posted by Crazy beetle View Post
                  Bensin motorer er ikke så påvirket av temperatur som Ntro motorene.
                  det er to helt forskjellige verdener.

                  en nitro motor går bedre å bedre jo mindre bensin den får men blir også varmere.

                  en besin motor vil begynne å fuske eller si BØØØØP BØØØØPPPP lenge før den blir så varm at den skjærer.
                  har målt temperaturen noen ganger på min motor men den komemr skjelden over 636 grader. mye på grunn av kjølingen som kommer fra svinghjulet.
                  636 grader Celsius? Er det ikke litt drøyt dah?
                  Hvor på sylindern måler du tempen?

                  Syns Egon sa rundt 60 grader, men dette var kanskje under innkjøring...syns 60 C er svært lavt dah.
                  Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                  Comment


                  • Originally posted by Powerslave View Post
                    636 grader Celsius? Er det ikke litt drøyt dah?
                    Hvor på sylindern måler du tempen?

                    Syns Egon sa rundt 60 grader, men dette var kanskje under innkjøring...syns 60 C er svært lavt dah.

                    jeg har hatt ca 63 grader en liten taste leif der.

                    dritt njå i temperaturen. du hører når motoen går som den skal.
                    å justere en motor etter temperatur er bare tull. det gjelder både bensin og nitro motorer.
                    hører man som sagt på motoen så hører man når den går bra og ikke.
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                    alt under 1200 cc er en startmotor.
                    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                    Comment


                    • hehe, okey

                      Min er langt over 60(fingermålt), men pluggen blir fremdeles svart og nedsotet.

                      Fikk litt sjokk da jeg skrudde av filteret igår, var kommet en del sandstøv inn i gassern

                      Kan det være at jeg har hatt for lite olje på luftfilteret?
                      Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                      Comment


                      • Er jo ikke mulig å få for lite olje i filteret om du følger instruksjonene da. Jeg har heller problemer med å få skvisa ut overflødig olje etterpå. Mitt x-trem filter har ihvertfall holdt alt utenfor selv om det har dannet seg en grøtblanding av støv og olje på utsiden. Bortsett fra den gangen jeg satt på filteret feil og det falt av da
                        sigpic
                        Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                        Comment


                        • Instruksene som fulgte med står på nederlandsk
                          Men jeg tok nå bare en dæsj olje på ei flate, og rullet filteret litt rundt.

                          Får prøve med litt mer olje neste gang, ble muligens litt lite på sidene...
                          Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                          Comment


                          • Sirka oversettelse fra bruksanvisningen etter hukommelsen min:

                            Tøm olja i flaska oppi en pose eller isboks eller liknende, så dypper du filteret nedi slik at kun plastikkdelen er ovenfor olja. Løft opp filteret og klem ut så mye olje du kan av filteret. La filteret så i ro ca 15 minutter før du monterer det. Første gang etter oljinga vil motoren gå noe rikere enn vanlig pga all olja i filteret, ikke juster forgasseren før motoren har kjørt i 10 minutter. Resterende olje kan tømmes tilbake på flaska igjen. Oppbevar flaska mørkt og kjølig.
                            sigpic
                            Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                            Comment


                            • Originally posted by Powerslave View Post
                              Instruksene som fulgte med står på nederlandsk
                              Men jeg tok nå bare en dæsj olje på ei flate, og rullet filteret litt rundt.

                              Får prøve med litt mer olje neste gang, ble muligens litt lite på sidene...
                              sigpic
                              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                              Comment


                              • Thanks.
                                Det var en litt annen framgangsmåte enn jeg valgte
                                Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X